Eind december alweer! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Eind december alweer! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Eind december alweer!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 December 2008 | Verenigde Staten, Boulder

Tot onze verbazing is al Kerstmis, ongelofelijk hoe de tijd vliegt! De laatste twee weken hebben we voornamelijk KOUD winterweer gehad, er waren dagen bij dat het niet warmer werd dan -20° C! Het heeft een paar keer flink gesneeuwd, dus fietsen is er de laatste tijd niet echt van gekomen. In ieder geval voor mij niet, want de week na Sinterklaas toen het wel lekker weer was om te fietsen had ik bijholteontsteking. Daar heb ik me twee dagen flink beroerd door gevoeld, maar daarna was het gelukkig ook snel weer over! Vandaag is het uiteraard gewoonweg warm, voor het huis is het in de zon 15° C (!) en we gaan vanmiddag lekker een stuk fietsen.

Vorige week woensdag werd onze vitrinekast afgeleverd, bijna in één stuk. De deurtjes hebben een barst bij het scharnier en één van de spiegels aan de achterwand is gebarsten. Dat hebben we doorgegeven en aangezien er geen reserveonderdelen zijn hopen we nu op een leuke korting ;-). De woonkamer begint er nu eindelijk een beetje meer ingericht uit te zien! Volgende week dinsdag krijgen we de salontafel en de eettafel, al komt de laatste zonder de bijbehorende stoelen, want die waren op.

Afgelopen vrijdag zijn we voor het eerst deze winter gaan skiën. Het had eindelijk flink gesneeuwd in de bergen en daar hebben we een dagje gebruik van gemaakt. Het was helemaal niet druk (niet op de weg en ook niet bij de liften of op de pistes) dus we hadden heerlijk alle ruimte. Gisteren zijn we weer gegaan en we hebben plannen om morgen ook te skiën, het skivirus heeft ons weer te pakken!

Na een mislukte poging een week geleden hebben we zondag ook eindelijk een kerstboom gekocht. We hadden het al eerder geprobeerd bij een paar bouwmarkten waar ze vorig jaar mooie en goedkope bomen hadden, maar dit jaar was alles al uitverkocht of veel te duur. Meer dan $50 betalen voor een kerstboom was ons toch wel iets te gortig! Uiteindelijk hebben we nog een mooi exemplaar kunnen vinden en het hele huis ruikt lekker naar dennenboom :-).

Gisteravond heb ik de laatste voorbereidingen gedaan voor ons kerstdiner, ik heb zelf champignonsoep, huzarensalade en chocoladepudding gemaakt. Dat kon mooi allemaal van tevoren zodat ik vanavond alleen nog biefstuk hoef te bakken en verder niet in de keuken hoef te staan :-).

Prettige Kerstdagen en een heel gelukkig 2009!

• 27 December 2008 - 09:21

Rose:

Hai Danko en Annemiek,

Wat gaaf dat jullie zoveel sneeuw hebben, bij ons word het eindelijk wat kouder.
    Mischien dat we hier met oudjaar weer kunnen schaatsen..
    Nog bedankt voor de mooie kaart!
    We wensen jullie alvast een heel gelukkig nieuwjaar!

Knuf Matty en Rose