Sleutelprobleem! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Sleutelprobleem! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Sleutelprobleem!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 April 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Sinds de sneeuwstorm hebben we afwisselend warm en koud weer gehad. Dan sneeuwt het weer een beetje, en dan is het weer een paar dagen heel lekker weer. De laatste twee weekenden zijn we nog weer gaan skiën. Twee weken geleden in Copper, waar we uiteindelijk meer op een terras gezeten hebben dan dat we daadwerkelijk geskied hebben. De sneeuw die was gevallen was prima, maar we hadden gewoon meer zin om in de zon te zitten dan te skiën! Afgelopen weekend zijn we naar Winter Park geweest, daar hadden ze een dik pak verse sneeuw (meer dan 40 centimeter) gekregen de nacht ervoor. Het eerste gedeelte van de middag was het net alsof we een aantal maanden terug in de tijd waren gegaan want het was net winter: het was koud en het was aan het sneeuwen. We hebben lekker de tijd genomen om brood te eten tussen de middag en daarna was het zowaar zonnig! Voordat het weer beter werd waren we eigenlijk van plan het voor gezien te houden en naar huis te gaan, maar toen het eenmaal zonnig was hebben we de rest van de middag nog in de sneeuw gespeeld. We dachten al voor de laatste keer dit seizoen geskied te hebben, maar nu hadden we nog twee bonusdagen! Binnenkort zal het wel afgelopen zijn met het koudere weer (dit zal dan wel echt de laatste keer skiën zijn geweest) en kunnen we weer gaan kamperen en motorrijden!

En dan had ik vorige week een klein probleempje met mijn autosleutel. De situatie: ik was boodschappen aan het doen bij Costco, een soort Makro waar je een pasje voor nodig hebt. Ons pasje was verlopen en moest verlengd worden, maar dat mocht ik niet doen omdat het op Danko's naam staat. Ik was dus een paar keer op en neer gelopen tussen de customer service en de auto (om met Danko te bellen) om uit te vinden hoe het pasje verlengd kon worden zodat ik ook inderdaad mijn boodschappen kon betalen en meenemen. Op een gegeven moment loop ik dus naar de auto en wil ik de sleutel pakken, alleen zit die niet in mijn broekzakken. Je voelt het al aankomen, de sleutel lag parmantig midden op de zitting van de bestuurdersstoel en de auto was op slot. Zeker uit mijn zak gevallen, niks aan te doen, maar wel heel, heel erg onhandig!! Mijn telefoon lag ook in de auto, en ik had geen zin om ergens een telefoon te gaan zoeken om Danko te bellen en dan uitgelachen te worden (ik zou Danko ook uitlachen als ik de andere sleutel moest komen brengen). Het dakraam van de auto had ik op een kiertje open laten staan zodat het niet zo warm zou worden van binnen, maar wel op maar zo'n klein stukje dat net mijn vingers erdoor konden. Gelukkig zit er een paar winkels naast de Costco een Michaels, een grote knutsel-/handwerkzaak. Daar heb ik voor $2.47 een dunne stok van ongeveer een meter gekocht en een klosje bloemschikijzerdraad. Het ijzerdraad heb ik om de stok gewikkeld (voor stevigheid) en aan het eind heb ik er een haakje van gebogen. De stok was wel net te kort om goed te kunnen besturen, maar ik kon er net mee bij de sleutel komen en dat ding door het dakraam uit de auto hengelen. Pfoe!! Missie geslaagd! Ter illustratie: ik stond dus op een volle parkeerplaats met mijn 'instrument' in de auto te hengelen, en niemand die er wat van zei! Nou zou ik ook niet zo snel iemand aanspreken waarvan ik dacht dat die iets aan het doen was wat niet helemaal in de haak is, maar goed. Ik was in ieder geval ERG blij dat ik mijn sleutel weer terug had!

Volgende week heeft Danko weer een conferentie in San Francisco en daar gaan we met z'n tweeën naartoe. We hebben er erg zin in, want omdat Danko geen praatje hoeft te geven hebben we meer tijd om samen leuke dingen te doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 239341

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: