Alweer San Francisco - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Alweer San Francisco - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Alweer San Francisco

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

23 April 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week zondag zijn we naar San Francisco gevlogen, onze derde keer alweer. Danko vloog met United omdat dat de ‘government carrier’ is (dat wil zeggen dat er afspraken zijn over prijzen en ticketvoorwaarden, government tickets zijn annuleerbaar en kosten over het algemeen drie keer zoveel als een normaal ticket...), en ik met Frontier omdat die veruit de goedkoopste tickets hadden. Mijn vlucht had anderhalf uur vertraging omdat er dichte mist hing in San Francisco en er geen vliegtuigen konden landen. Het aparte is dat Danko gewoon op tijd is vertrokken en geen woord gehoord heeft over mist, behalve van mij! Nadat we ingecheckt hadden in het hotel zijn we richting Union Square gelopen. We hebben even een beetje gewinkeld en daarna zijn we lekker op een terrasje gaan zitten en daar pas weer weggegaan toen de zon weg was.

Van maandag tot en met woensdag hebben we ongeveer dezelfde dingen gedaan, lekker rustig ontbijten, ’s middags ergens lunchen, een beetje hardlopen/boek lezen/winkelen en de conferentie bijwonen, op terrasjes zitten en ’s avonds ergens uit eten. Op internet had ik een paar Indonesische restaurants gevonden en daar hebben we er eentje van uitgeprobeerd. Het menu begon met een rijsttafel (letterlijk zo geschreven!) en zo was er nog een heleboel meer eten dat je in Nederland bij de ‘Chinees’ krijgt. Ik heb me tegoed gedaan aan een groot bord bakmi goreng (geen spelfout) en dat was heel erg lekker!

Op donderdag hoefde Danko niet veel te doen en hebben we een stuk door de stad gelopen. We hebben in Chinatown dim sum gegeten als lunch, een soort Chinese tapas. We waren aan de late kant en de dim sum waren redelijk snel op nadat we waren begonnen met eten en dat was maar goed ook. Er komen steeds mensen langs je tafel met met allemaal kleine hapjes en als je gewoon alles zou proeven dat je wel lekker lijkt kun je een erg grote rekening bij elkaar eten! Na het eten wilden we een steegje bekijken dat erg veel mooie muurschilderingen scheen te hebben, alleen hadden ze het echt net overgeschilderd, want er stonden overal waarschuwingen voor natte verf! Daarna zijn we naar het Ferry Building gelopen waar we in de zon een drankje gedronken hebben. ’s Avonds zijn we met een stel anderen uit eten gegaan en vrijdagmorgen was het alweer tijd om de tassen in te pakken en naar huis te vliegen, waar we aankwamen in een sneeuwstorm. Je kon de grond niet zien totdat het vliegtuig geland was en het duurde bij mij een half uur voordat we van de landingsbaan tot de gate gekomen waren. Het was een beetje een chaos op het vliegveld omdat er geen vluchten konden vertrekken maar er nog wel steeds vluchten aankwamen.
Danko kwam een vlucht later dan we gepland hadden omdat zijn vlucht overboekt was. Zodra er gevraagd wordt of er mensen zijn die hun stoel willen opgeven doen we dat direct omdat je er meestal een gratis vlucht voor terug krijgt. Vaak hebben ze je stoel uiteindelijk niet nodig, maar nu dus wel! De volgende vlucht kwam maar drie kwartier later aan in Denver en ik was ondertussen net zolang bezig geweest om de auto van de parkeerplaats te halen, dus dat was een erg makkelijk verdiend ticket. Het komt mooi uit, want als Danko in augustus weer een meeting heeft in Washington willen we daar graag samen naartoe en dat kan nu voor niks!
Ondertussen was het opgehouden met sneeuwen en konden we zonder problemen naar huis rijden. Blijkbaar had het al sinds donderdagochtend geregend in Boulder, dat vieze weer hebben we dus mooi gemist! Zaterdag heeft het ook nog geregend en daarna hebben we echt heel mooi weer gehad, warm (meer dan 20° C) en zonnig! De sneeuw is dus allang weer weg en het was de laatste paar dagen warm genoeg om buiten te kunnen ontbijten en ’s avond buiten te zitten.

Dinsdag was het een jaar geleden dat we ons huis gekocht hebben, het is wel apart hoe snel dat allemaal gaat! Het begint in ieder geval echt lente te worden, het gras is weer groen, bomen krijgen blaadjes, er bloeit zo hier en daar wat en er zitten overal vogeltjes te zingen in de wijk (dat was vorig jaar helemaal niet). Gisteren heb ik bloemen gezaaid voor op het terras en morgen rijden we naar Moab om te gaan kamperen. Vorig jaar hebben we dat maar heel weinig gedaan omdat we zo druk aan het klussen waren, dus we hebben er erg veel zin in. Bovendien hebben we vorig jaar een nieuwe tent gekocht die al die tijd al ongebruikt in de kelder ligt, het is dus de hoogste tijd om daar verandering in te brengen!