The amazing garage sale - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu The amazing garage sale - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

The amazing garage sale

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

26 Mei 2010 | Verenigde Staten, Boulder

Na uitslapen en een motorritje op zaterdag was het op zondag tijd voor de garage sale die de buurt georganiseerd had in het straatje tussen de garages, ofwel een rommelmarkt in het klein. We waren van tevoren eigenlijk niet van plan mee te doen omdat we geen idee hadden wat we dan zouden moeten verkopen, en na het ontbijt zijn we maar eens gaan kijken hoe het ermee stond. Er liepen nog niet erg veel mensen, en we bedachten dat we in plaats van op het terras net zo goed voor de garage buiten konden zitten en lekker met de buren kletsen omdat die toch niks te doen hadden. En toen vonden we dat als we er toch zaten we net zo goed konden proberen om onze oude televisie te verkopen, dus hebben we het ding uit de kelder gesleept. Dat slepen was niet erg voor herhaling vatbaar, wat was dat ding zwaar! Naast de televisie stond de oude DVD-speler, en de afvalvermaler en de kraan die we uit de keuken gehaald hebben lagen er ook, dus dat kon dan ook wel naar buiten. En als we dan toch bezig waren ook nog wel een paar wieldragers voor op een fietsenrek op de auto, de vaste telefoon die we al jaren niet meer gebruiken, luxaflex die we op de slaapkamers door rolgordijnen vervangen hebben, de satelietradio die in de TSX zat toen we die kochten, mijn oude motorjas en -broek, een nog nieuwe zonnebril en fietshelm die niet passen, en zo hadden we toch een boel meer spullen die wel weg konden dan we gedacht hadden! Het was alleen wel jammer dat er helemaal niet zoveel mensen op de garage sale afkwamen (en de mensen die er wel waren wilden zeg maar alles graag voor een dollar) en we zagen dus al aankomen dat we de tv na afloop weer terug naar de kelder mochten gaan slepen. Na anderhalf uur hadden we namelijk maar één wieldrager verkocht! Zelfs toen Danko iemand die de DVD-speler wilde hebben de tv er gratis bij aanbood wilde die persoon het niet hebben (nou ja!), maar uiteindelijk hebben we allebei de dingen toch nog aan iemand verkocht. Zijn auto zag eruit alsof hij die ochtend al wel wat meer garage sales was afgeweest en met de televisie erbij paste zijn vrouw niet meer in de auto, maar wij waren dus mooi van het zware gevaarte af! Heel nuttig was het dus allemaal niet, maar zo kom je er nog eens achter dat één van de buren zwanger is en hebben we verder lekker in het zonnetje gezeten.

's Middags zijn we een lang stuk gaan mountainbiken. Ik had die fiets al een hele poos niet meer gebruikt omdat 'ie zo vies was, maar Danko had een manier gevonden om dat in een kwartiertje te verhelpen. Wel zo fijn, want anders was ik er een stuk langer mee bezig geweest om alles weer schoon te poetsen! We zijn via Fourmile Canyon naar Gold Hill gefietst waar we even op de achterbumper van een hele oude brandweerwagen zijn gaan zitten om even iets te eten. Daarna zijn we over het Zwitserland trail weer omlaag gestuiterd en waren we na drieëneenhalf uur fietsen weer thuis.

En eergisteren zaten onze briefstemformulieren voor de aankomende verkiezingen bij de post. Ik heb dus maar direct een rood potlood opgezocht (waarom ze dat per sé willen..?) en op het gigantische formulier een hokje rood gekleurd. Daarna moest het stemformulier apart in een envelop en moest je nadat je het stembewijs ondertekend had het samen in een andere envelop stoppen en naar de ambassade in Washington, DC sturen. Bij de vorige verkiezingen heb ik via internet gestemd, en dat vond ik toch wel een stuk makkelijker gaan dan de hele papierhandel die je nu moest doen met registreren en stemmen! En dat allemaal omdat ze via internet het stemgeheim niet zouden kunnen waarborgen en het überhaupt niet veilig zou zijn. Nou, dat is bij de papieren manier ook niet gegarandeerd, want ik heb goed gekeken of Danko wel netjes binnen de lijntjes kleurde, hehehe! :-D Ik had er zelf niet zo op gelet, maar het viel Danko op dat er nogal wat partijen op het stembiljet stonden waar we nog nooit van gehoord hadden, zoals een partij zonder naam (het hebben van een naam is niet verplicht, maar stemmen met alleen een rood potlood wel?) en de Piratenpartij (hoe kom je op het idee!). Maar goed, wij hebben onze burgerlijke plicht weer gedaan, hopelijk houdt de aankomende regering het wat langer vol dan de laatste vier!

• 06 Juni 2010 - 18:35

Anita:

Hallo Annemiek
    Isabel heeft ook op de rommelmarkt gestaan.Ik denk dat speelgoed beter verkoopt, want ze had goede zaken gedaan. Ze kon er het hele weekend van naar de kermis bij ons in het dorp. Groetjes

• 07 Juni 2010 - 21:19

Annemiek Kamphuis:

Ja, wij hadden nou ook niet echt spullen waar je even lekker tussen kunt snuffelen, dat had vast beter gewerkt!