Uitvindingen en voetbal - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Uitvindingen en voetbal - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Uitvindingen en voetbal

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 Juli 2010 | Verenigde Staten, Boulder

Eerst maar eens over de kokosmakronen: toen ik ze in de oven had rook het direct al stukken beter dan de vorige poging, en ze waren zóó goed gelukt! Na het bakken had ik al wat van de restjes die aan de bakplaat bleven plakken gesnoept, en nadat ik ze in chocola gedipt had hebben we er ééntje voorgeproefd: mmm, lekker!! We waren van plan om na het koekjes bakken een flink eind te gaan fietsen, maar omdat het ondertussen al wat later was hebben we het maar bij een ritje naar Jamestown gehouden. 's Avonds hebben we bij de buren pizza gegeten en daarna bij ons film gekeken en als toetje kokosmakronen gegeten die helemaal goedgekeurd werden :-). Het blijft leuk als andere mensen mijn baksels lekker vinden!

De zondag erna waren we van plan om te gaan motorrijden en fietsen. Door het iets minder dan mooie weer hebben we het motorrijden maar gelaten voor wat het was en zijn we voordat het echt te laat was nog snel een klein stukje gaan fietsen. We waren precies op tijd terug, want we stonden nog maar net in de garage toen het gigantisch begon te stortregenen! We hebben lekker onder het afdakje bij de voordeur met een glas zelfgemaakte limonade het vieze weer zitten te bekijken en 's avonds zijn we krab gaan eten in Black Hawk. Daarna heeft Danko zijn tas gepakt en is hij op maandag erg vroeg naar Washington vertrokken voor de jaarlijkse peer review meeting - waar een heleboel mensen hartstikke enthousiast waren over Danko's nieuwste idee/uitvinding en direct samenwerkingen op willen zetten (mensen in andere labs en bedrijven) en bestellingen willen plaatsen (mensen van de luchtmacht en de marine)! De vrijdag na de meeting was dan ook niet een rustig dagje om even van alle drukte bij te komen, maar een niet-zo-rustig dagje om van alles te regelen en uit te zoeken hoe je een patent aan moet vragen via de universiteit.
Er was ook nog leuk nieuws van de organisatie van de conferentie in Washington die in augustus is. Vanwege te weinig belangstelling hebben ze de short course die Danko daar op zondag zou geven afgelast, en dus hebben we die dag lekker vrij! Ik heb nog niks gehoord over of we naar het Witte Huis kunnen in die week, maar als dat niet lukt dan verzinnen we wel iets anders leuks om te doen!

Afgelopen zondag was het Independence Day, dus hadden we een lang weekend. Als federale feestdagen in het weekend vallen krijg je namelijk de vrijdag ervoor, of de maandag er na vrij zodat je niet een vrije dag mist.
Op zaterdag waren we van plan om eens een keer weer naar Ward te fietsen, maar omdat we 's avonds nog naar een feestje van Thomas en Emily in Denver moesten hebben we dat niet helemaal gehaald. Een beetje tot onze verbazing werd er bij de football en honkbal stadions dichtbij hun huis al vuurwerk afgestoken vanwege Independence Day - een dag te vroeg, maar het zal wel zoiets zijn dat als het ene stadion het doet de ander niet achter kan blijven.
Op zondag zijn we eerst gaan fietsen en daarna gaan motorrijden, dat was al weer erg lang geleden! We hebben het bij een kort rondje over de Peak to Peak gehouden, even in Nederland koffie gedronken en de laatste chocolate chip cookies gegeten en daarna weer naar huis om op tijd bij de buren te zijn voor hun 4th of July barbecue. Tegen die tijd hingen er grote donkere wolken boven Boulder en was er een tornado watch (dan zijn de omstandigheden zo dat er tornado's zouden kunnen ontstaan). Net tegen de tijd dat we wilden gaan eten begon het enorm te plenzen en dat is de rest van de avond niet meer opgehouden. We hebben dus maar binnen gegeten en in plaats van vuurwerk te kijken hebben we ons met een film op de bank geïnstalleerd. Door de regen waren er ook geen andere mensen gekomen, maar het was zeker niet minder gezellig!

Op maandag zijn we met Sergio gaan fietsen en 's avonds hebben we onze eigen barbecue aangeslingerd om shashlik te maken. Ik had worst gebruikt in plaats van gewoon vlees en we hebben lekker buiten gezeten totdat het risico op muggenbulten te groot werd.

En dan is er natuurlijk nog het WK! Over het algemeen hebben we allebei echt helemaal geen interesse in voetbal, maar Danko had wel een gedeelte van de kwartfinale gezien vorige week. Dinsdag hadden we met Hans, Justin en Thomas afgesproken om de halve finale tegen Uruguay te gaan kijken, en de sports bar die we daarvoor hadden uitgezocht zat vol met mensen in het oranje! En dan is voetbal toch wel leuk, helemaal als er gewonnen wordt natuurlijk! Eergisteren zijn we met een hele groep mensen naar Duitsland-Spanje gaan kijken. Van de hele tafel waren wij de enige twee die niet voor Duitsland waren en het was best grappig om te zien hoe gestresst sommige mensen werden tijdens de wedstrijd! Er was ook een groep Spanjaarden (met vlag en al) waarbij direct de shirtjes uitgingen toen er door Spanje gescoord werd, haha! We zullen zondag wel zien of we toch het andere team hadden moeten aanmoedigen, maar dat zien we dan wel weer!