Zomerdrukte - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Zomerdrukte - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Zomerdrukte

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Juni 2010 | Verenigde Staten, Boulder

Zo, en voor je het weet ben je weer drie weken verder! Het is voor ons allebei rennen, springen, vliegen op het werk de laatste tijd. Danko is verschrikkelijk druk geweest voor de peer review meeting van volgende week (als in alle avonden en weekenden werd er doorgewerkt..) en mijn drukste periode van het jaar valt nou eenmaal in de zomer. Danko is volgende week dus weer een aantal dagen weg, nu naar Washington, DC; en daarna duurt het dan vier weken voor de volgende conferentie in die stad waarvoor hij dan ook weer meer dan een week weg zou zijn. Dat zagen we allebei niet zo zitten en dus hebben we dat opgelost door samen naar Washington te gaan in de eerste week van augustus! Ik heb er al helemaal zin in, want er zijn dan ook een heleboel mensen die we (vooral ik) al een hele poos niet meer gezien hebben en bovendien is het een erg leuke stad om in rond te lopen (en ik heb nog lang niet alle museums gezien!). En als het goed is heeft Danko dan ook een beetje tijd om lekker de toerist uit te hangen! De grootste toeristische trekpleister waar we nog niet binnen geweest zijn is het Witte Huis, en dus heb ik deze week één van de Senatoren van Colorado gemaild met de vraag of ze ons kunnen helpen bij het krijgen van een rondleiding. Amerikanen kunnen dat gewoon via hun Senator aanvragen, maar buitenlanders horen dat eigenlijk via de ambassade van hun land te regelen (en de Nederlandse ambassade doet dat alleen voor groepen van meer dan tien personen). Nou zijn we natuurlijk ook inwoners van Colorado, dus het valt gewoon te proberen. Het zou in ieder geval erg leuk zijn als het zou lukken, ik ben benieuwd!

Door alle drukte hebben we de laatste paar weekends niet zoveel bijzonders gedaan. Drie weken geleden was het weer eens tijd om pannenkoeken te eten. We doen dat altijd buiten omdat de afzuigkap niet sterk genoeg is om het huis een beetje geurvrij te houden, en als we ons kampeerkooktoestel op de barbecue zetten is dat precies de goede hoogte om er goed bij te kunnen. De buren hadden ons dat een hele poos geleden een keer zien doen, alleen dachten ze toen dat we pannenkoeken aan het maken waren op de barbecue, haha! We hadden ze nu uitgenodigd om mee te eten en ik denk dat ze niet helemaal wisten wat ze ervan moesten verwachten :-D. Matthew had al weleens een beetje "Dutch style pancakes" geproefd, maar Elizabeth niet. We hebben het proberen uit te leggen en het er maar op gehouden dat het zo ongeveer tussen Franse crêpes en Amerikaanse pancakes in valt. In ieder geval hoefde niemand meer een toetje na een heleboel pannenkoeken met spek, appel, rozijnen en stroop omdat de laatste toch net ééntje teveel was geweest, en werd het eten hartstikke lekker verklaard. Ja, dat wisten wij allang! Maar toch leuk dat het zo in de smaak viel! Twee weken geleden vielen alle leuke plannetjes letterlijk in het water omdat het toen drie dagen aan één stuk geregend heeft. Bah! Dat soort weer zijn we niet meer gewend! Ondertussen is het zo warm dat de mussen dood van het dak vallen, dat is dus weer het andere uiterste. Vorig weekend hebben we een beetje gefietst en heeft Danko verder vooral gewerkt, maar dit weekend hebben we dan eindelijk tijd om samen leuke dingen te doen :-).

Ondertussen was ook mijn eerste zelfgemaakte fles Limoncello leeg en heb ik twee nieuwe flessen gemaakt. Eéntje met citroenen en ééntje met limoenen en vandaag hebben we na het werk een smaaktest gehouden - en met citroen is het toch het lekkerst! Toen de limoenschillen net een poosje in de wodka zaten was die echt hartstikke groen (net zoals van die groene ranja), maar helaas was dat kleurtje na een paar dagen bijgetrokken naar donkergeel. Knalgroene likeur zou wel leuk geweest zijn!

Toen Hetty hier was heb ik van haar een kookboek met daarin alleen recepten voor koekjes gekregen. Daar heb ik eergisteren eens iets lekkers in uitgezocht omdat ik nog twee eieren had die gebruikt moesten worden. Ik kwam erachter dat toen ze het boek "Big Fat Cookies" genoemd hebben, ze precies dat bedoelden! Ik heb chocolate-chocolate chip cookies gemaakt die zo groot werden als mijn hand en ze zijn letterlijk om je vingers bij op eten, mmmm!! Ik heb nog één ei over, dus het volgende project wordt kokosmakronen uit hetzelfde kookboek. Dat had ik ooit al eens eerder geprobeerd met een recept dat ik van het internet geplukt had, maar toen was het resultaat beter geschikt om iemand mee dood te slaan dan om op te eten, haha!

  • 27 Juni 2010 - 11:35

    Carolien:

    Tijd om leuke dingen te doen, daar kijk ik ook naar uit! Woensdag nog een tentamen en dan vakantie :D

  • 29 Juni 2010 - 15:49

    Annemiek Kamphuis:

    Oh ja vakantie, daar heb ik ook zin in! Succes met je tentamen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 242057

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: