Bezoek! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Boulder

En voor je het weet zijn er alweer twee weken voorbij! Het is dus ook al zolang geleden dat we Ad en Ria van het vliegveld gehaald hebben. Ze hadden een paar uur vertraging omdat de airconditioning het niet deed in het vliegtuig voor hun vlucht naar Denver, maar uiteindelijk zijn ze gewoon goed aangekomen. Het is toch altijd erg leuk als je je bezoek van de roltrappen af ziet komen! Ik had koekjes gebakken en we hebben op het vliegveld eerst eens op ons gemakje koffie en thee gedronken voordat we naar Boulder zijn gereden.

We hebben op vrijdag lekker rustig samen ontbeten en daarna hebben we ons opgesplitst. Danko en ik zijn naar het werk gegaan en Ad en Ria zijn met de Camry de bergen ingegaan om lekker rond te kijken en tegelijkertijd een beetje aan de hitte te ontsnappen. Ook hier was het de laatste tijd warmer dan gebruikelijk, en het was nog nooit zolang aan één stuk onafgebroken boven de 30° C geweest. Gelukkig is het nu weer een beetje koeler!

Op zaterdag zijn we ’s ochtends samen met Ad een stukje gaan fietsen en ’s middags zijn we met z’n allen de bergen in gegaan richting Central City. We hebben een beetje rondgelopen, nog meer koekjes gegeten naast het Opera House waar we konden meegenieten van de opera Carmen die toen net opgevoerd werd (en dat klonk goed!) en na nog een beetje rondkijken in de antiekwinkeltjes en bij een paar oude mijntjes zijn we gaan eten in Black Hawk. We waren daar het casino ingelopen met het smoesje dat we daar mooi even koffie konden drinken (al werd dat uiteindelijk iets sterkers voor iedereen), en Danko was even weggeglipt om ons op de wachtlijst voor het buffet te zetten. Het was ook Ria’s eerste keer achter een fruitautomaat, en nadat die het hele tientje had opgegeten vond ze het maar een dom spelletje. Inderdaad, er is ook niks aan, haha! De beepers die je krijgt als je op de wachtlijst staat zijn klein genoeg dat ze in een broekzak passen, en een uur voor de voorspelde tijd konden we al aan tafel. We hebben dus helemaal geen tijd hoeven rekken, en Ad en Ria hadden tot het laatste moment helemaal niet in de gaten wat we van plan waren. Verrassing geslaagd, en het was erg gezellig!

Op zondag is Danko met Ad een stukje gaan motorrijden en ben ik met Ria een beetje gaan winkelen. Er is een hele keten van boekwinkels die failliet is, dus hebben we mooi even tussen de boeken gesnuffeld en ook nog een cadeautje voor Riley (ons overbuurmeisje) gevonden. Aan het eind van de middag zijn we nog samen met Ad een stukje gaan fietsen, en na het eten zijn we naar Pearl Street gegaan om drankjes te drinken. We waren van plan om naar Tahona te gaan voor de margarita’s, maar uiteindelijk zijn we bij de Corner Bar uitgekomen om precies hetzelfde te doen. Het was wel iets later dan normaal voor een zondagavond en dus was ik maandagmorgen op het werk niet al te fris, maar soms is dat gewoon niet zo belangrijk :-).

Op dinsdagmorgen zijn Ad en Ria begonnen aan hun kampeertripje. Ze waren eigenlijk van plan geweest om dezelfde reis te maken die Ad in 2006 met de tourclub gefietst heeft, maar doordat tegenwoordig op veel plekken campings al maanden van tevoren vol zitten moesten ze hun plannen iets aanpassen. Gelukkig zijn er erg veel mooie plekken in Colorado!
Wij hebben de rest van de week gewoon gewerkt en op donderdag was het dan eindelijk, ein-de-lijk zover dat ik mijn nieuwe werkcomputer uit de postkamer kon ophalen. Ik had die begin juli besteld ter vervanging van de erg oude laptop die ik had en die echt erg aan vervanging toe was. Ik heb dus ’s ochtends eerst alles gedaan wat ik die dag af moest krijgen en daarna ben ik mijn nieuwe speeltje uit gaan pakken. Op aanraden van mijn baas heb ik een iMac gekocht en dat is een erg goede beslissing geweest! Erg productief was ik die middag dus niet, haha!
Na het werk zijn we naar de ‘kitchen warming’ van Chelsea en Susanna geweest en daarna even langs de mall voor twee extra campingstoeltjes. Ad en Ria hebben onze kampeerspullen mee, maar omdat we in het weekend een nachtje mee wilden kamperen moesten we natuurlijk wel iets hebben om op te zitten! We hebben de twee goedkoopste stoeltjes gekocht die we konden vinden, voor wel $7 per stuk! Je krijgt dan ook het zitgemak van $7, maar dat is voor één nachtje toch niet erg.

Op zaterdag hadden we eerst het verjaardagsfeestje van Riley om haar eerste verjaardag te vieren. Het begon om half twaalf en dus hadden we wel zo het idee dat we iets te eten zouden krijgen. En dat was niks teveel gezegd, want de broodjes waren om je vingers bij op te eten! Toen we binnenkwamen zagen we ook direct al de grote stapel cadeaus, zoveel hadden we nog nooit gezien voor één iemand, haha! Het is dan de bedoeling dat je je cadeautje daarbij legt, en daarom doen de meeste mensen er ook een kaart bij, zodat later duidelijk is wie wat heeft gegeven. Het was erg gezellig, we hebben nog wat buren ontmoet die we nog niet kenden en na de cadeautjes en superlekkere cupcakes hebben we onze kampeerspullen op de motorgebonden en zijn we naar Leadville gereden. Ad en Ria hadden daar nog een plekje op een camping gevonden en dus gingen we ze een nachtje gezelschap houden. Toen we aankwamen zijn de heren hout gaan sprokkelen zodat we genoeg zouden hebben voor een flink vuur en daarna heeft Danko even een paar aanpassingen aan de goedkope stoeltjes gedaan. In de originele staat is de leuning namelijk helemaal recht waardoor je er niet lekker in kunt hangen. Met behulp van de picknicktafel hebben we de stangen een beetje verbogen waardoor het zitgemak van $7 omhoog ging naar minstens $25, haha!
’s Avonds hebben we lekker gegeten en bij het kampvuur gezeten en op zondag zijn we naar lekker lang ontbijten naar Aspen gegaan. Het idee was eigenlijk om daar te gaan lunchen, maar dan hadden we weggemoeten voordat we klaar waren met rondhangen en niksdoen, dus dat werd allemaal een beetje later. We hebben brood gegeten bovenop de Independence Pass en in Aspen zijn we even naar de Gap winkel geweest (Ad vond dat niet zo’n goed idee, haha!) en daarna hebben we koffie gedronken op een terrasje terwijl we de regenwolken groter en groter zagen worden. Op een gegeven moment hebben Danko en ik maar besloten om er gewoon maar doorheen te rijden. Het is namelijk wel iets van vijf uur rijden naar Boulder en als we de regen af zouden wachten zouden we wel erg laat thuis komen. Het beetje regen was niks om je door tegen te laten houden, maar vlak voor we boven de boomgrens zouden komen hebben toch maar even de enorme onweersbui die toen boven de pas hing voorbij laten gaan. Danko vroeg later nog of ik alle sneeuw had gezien die bovenop de pas had gelegen, maar dat was me helemaal niet opgevallen. Ik was veel te druk met op de weg te letten, want op sommige plekken lag er behoorlijk wat modder en soms ook grote stenen op straat. We hebben onderweg in Dillon even iets gegeten en uiteindelijk waren we rond tien uur weer in Boulder, helemaal niet slecht! Het enige nadeel is dat je rond die tijd echt alle stoplichten tegen hebt. Danko vond dat maar vervelend en trok steeds zo hard mogelijk op als het groen werd. Toen we op een gegeven moment naast elkaar op het groene licht konden wachten werden het meer een soort wedstrijdjes, hahaha-ahum! We hebben ons keurig aan de snelheid gehouden, maar ik denk zo dat we een waarschuwing of bekeuring hadden gekregen als de politie ons gezien had. Het was dus maar goed dat die ons niet gezien hebben!

Ad en Ria hebben ondertussen ons nieuwe tentje op de camping onderaan Longs Peak staan, en daar gaan wij zaterdag ons oude tentje nog een keer naast zetten :-).

• 07 Augustus 2011 - 12:44

Bernadette:

En zo zit je bij vrienden in Denekamp in de serre, je gaat even kamperen in de Dordogne en bij thuiskomst zie je op de computer dezelfde vrienden met hun kinderen ergens in Amerika een eenvoudig tentje opzetten, luxueus krab eten [ smaakt toch anders dan een reebiefstukje denkt Ad], een motorritje maken en [believe it or not] nog meer geluk zoeken achter een gokautomaat.
    Het leven is zo gek nog niet en ik wens jullie nog een paar heel gezellige dagen met elkaar.We komen de verhalen wel weer halen in de serre.

Groeten uit Enschede van Bernadette en Malcolm

• 09 Augustus 2011 - 22:41

Annemiek Kamphuis:

En voor je het weet zit hun vakantie er al bijna weer op! En drie weken leek nog wel zo lang van tevoren!

• 10 Augustus 2011 - 07:27

Henk Scholten:

Dag Annemiek,

Leuk je verslag. Doe Ria en Ad de groeten van mij en wens ze veel plezier.

Groeten uit Twente van Henk Scholten

• 12 Augustus 2011 - 04:23