Nog een keer kamperen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Nog een keer kamperen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Nog een keer kamperen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week zaterdag zijn we nog een keer gaan kamperen met Ad en Ria, en van tevoren zijn we eerst nog even een uurtje gaan fietsen. De stad is een hele poos bezig geweest om een ‘bike park’ aan te leggen, en nadat we er maandag al even waren wezen kijken zijn we het zaterdag eens echt gaan uitproberen. Er zijn allerlei mountainbike en bmx-paadjes, en op één stuk hebben ze het single track zo aangelegd dat je eindeloos door kunt blijven fietsen omdat alles in elkaar overloopt en alles eenrichtingsverkeer is. Je kunt dus lekker in de rondte racen en je binnen de korste keren echt helemaal lam fietsen en dat hebben we dan ook gedaan. We zijn in totaal maar een uurtje weg geweest, maar het was een erg effectief uurtje, haha!
Daarna hebben we onze kampeerspullen in de auto geladen en zijn we richting Longs Peak gereden. Het zou op zich leuk geweest zijn om dat ook op de motor te doen, maar daar was het gewoon veel te warm voor. We waren wel iets later dan we gepland hadden en toen wij de camping opreden wilden Ad en Ria net weggaan, maar gelukkig hadden ze ons nog net gezien! We hebben ons met een lekker drankje in schaduw geïnstalleerd en aan het eind van de middag zijn we eens naar Estes Park gereden om ergens iets te gaan eten. Aan de hoofdstraat konden we niet zo snel iets vinden en uiteindelijk zijn we bij een barbecuerestaurant uitgekomen waar we een kortingsbonnetje voor hadden. Er was een best lange wachttijd voor een tafeltje, maar als er aan de bar plek was kon je daar ook eten. En daar waren toevallig vier plekken naast elkaar vrij, dus daar hadden we mooi geluk mee! We hebben ons tegoed gedaan aan pulled pork, brisket en ribbetjes, mmm! Niet het meest gezonde eten, maar zo af en toe wel erg lekker!

Nadat we op zondag een poging hadden gedaan om een beetje uit te slapen zijn we een stuk Longs Peak opgewandeld. Als je helemaal naar de top wilt moet je al beginnen voordat het licht wordt maar zover waren wij niet van plan te gaan. Het idee alleen al, brrr...! Het eerste stuk van het pad gaat met af en toe een haarspeldbocht of een bruggetje over een beekje door het bos omhoog, en na een heel eind (hehe, ik vond het in ieder geval een heel eind!) kom je boven de bomen uit en kun je over de bergen een heel eind over de vlakte richting Denver kijken. Het was toen nog een paar kilometer naar het meertje waar we eigenlijk naartoe gewild hadden, en nadat we nog een paar hoekjes om waren gelopen omdat Ad wilde kijken of je daar een mooie foto van het uitzicht kon maken zijn we toch maar omgedraaid en weer terug gegaan. Berg af ging gelukkig lekkerder dan omhoog en ongeveer halverwege hebben we nog een hele tijd naar een stel spechten zitten kijken. Er zaten er twee op een boom insecten te eten, een oudere vogel die de jongere vogel aan het voeren was. Erg leuk om te zien en ze trokken zich er niks van aan dat we daar een heleboel foto’s en filmpjes van gemaakt hebben! Sommige andere mensen die langs kwamen vonden het volgens mij maar vreemd dat we daar zo naar zaten te kijken ‘want die beesten zitten toch overal’, maar wanneer kun je daar nou zo dichtbij komen! Eenmaal terug op de camping hadden Ria’s wandelschoenen het ook voorgoed opgegeven: bij één ervan was de hele zool eraf gegaan. Toch maar goed dat we niet verder omhoog waren gelopen, haha! We hebben lekker iets kouds te drinken gepakt en zijn daarmee in een stoel geploft. Na wat aansterking in de vorm van nootjes, chips en crackers met brie zijn we maar eens boodschappen gaan doen voor het avondeten. Nadat we erachter kwamen dat rijst met vis en wortels niet zo handig is als je maar één koekepan en één gewone pan hebt (we waren allemaal zeg maar een beetje moe en toe aan avondeten :-D) hebben we spullen gekocht voor spaghetti. Terug op de camping hebben we gekookt en een kampvuur gemaakt en nadat we na het eten nog een poos hebben zitten kletsen zijn Danko en ik weer naar huis gereden.

Op maandagavond kwamen Ad en Ria ook weer terug van hun kampeertrip en ‘s avonds zijn we als toetje frozen yoghurt gaan eten bij Spooners. We hebben uitgebreid smaakjes getest en daarna lekker buiten gezeten met uitzicht op de bergen. Op dinsdag hebben Ad en Ria een beetje gewinkeld en daarna hebben ze de universiteit bekeken en hebben we daar ‘s middags even samen koffie gedronken. Gisteren was het alweer hun laatste hele dag, die drie weken zijn zo ontzettend snel voorbij gegaan! ‘s Avonds zijn we met z’n allen uit eten gegaan bij de Cheesecake Factory en nadat we nog even op Pearl Street koffie hadden gedronken en mensen hadden gekeken zijn we via de Liquor Mart weer naar huis gereden. Eens in de zoveel maanden doen we daar in het groot inkopen en Ad heeft zich de ogen uitgekeken in deze enorme slijterij. Toen we weer thuis waren kregen we als bedankje voor de leuke vakantie een fles wijn en wat lekkere biertjes die ze ‘s middags voor ons gekocht hadden. Het was dus wel toevallig en grappig dat we zelf vlak daarvoor een heleboel flessen wijn en een paar grote dozen bier ingeslagen hadden, haha!

En dan was het vandaag alweer tijd om ons bezoek naar het vliegveld te brengen. Omdat we rond het middaguur weg moesten hebben Danko en ik vanmorgen thuis gewerkt en nadat we snel even lunch gegeten hadden was het tijd om weg te gaan. Wel een beetje later dan we gewild hadden, want net toen we klaar waren met eten kwam Elizabeth’s vader langslopen en hij zei dat hun kindje vanmorgen geboren was. Zo leuk om te horen dat we nu een klein buurjongetje hebben!
Op het vliegveld hebben we nog even zitten kletsen en mensen kijken en daarna was het tijd om afscheid te nemen. Het is altijd stukken leuker om mensen op te halen van het vliegveld dan om ze weg te brengen!

Vanmiddag zijn we nog even gaan fietsen, maar dat ging niet erg van harte in de hitte en niet al te uitgeslapen. We hebben er dus maar een kort ritje van gemaakt! Toen Danko daarna de post ging halen kwam hij bijna direct terug om te zeggen dat ik even mee moest lopen om iets te zien. Echt heel erg leuk: Matthew en Elizabeth hadden de ooievaar die ik voor ze geknutseld had buiten gezet met blauwe slingers in de snavel! Dat ze daar aan gedacht hebben! De meeste mensen zullen wel geen idee hebben waar het op slaat, maar wij vonden het in ieder geval heel erg leuk om te zien :-).