Vakantie midden in de week - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Vakantie midden in de week - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Vakantie midden in de week

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

21 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week zaterdag zijn we weer eens naar Jamestown gefietst. Het was flink warm, en toen we boven zaten uit te puffen kwam Danko op het idee dat we ‘s avonds weleens naar de Ikea konden gaan als die lang genoeg open zou zijn. De winkel is ondertussen al een paar weken open dus we dachten dat het aan het eind van de dag dan wel mee zou vallen met de drukte. Binnen de kortste tijd hadden we al een hele lijst met mogelijke aankopen bedacht, haha! Met uitzondering van de Ikea heb je niet zoveel keus als je geen zwaar eiken, heel erg dure meubels of goedkope rommel wilt hebben, dus het fijn dat er nu een Ikea in Denver is. Toen we thuis waren hadden we alleen niet meer genoeg tijd om nog naar de Ikea te rijden als we ook nog een beetje rustig de tijd wilden hebben om te winkelen, dus hebben we dat maar een dagje uitgesteld.

Op zondag zijn we wezen mountainbiken bij Hall Ranch in Lyons. Dat was alweer even geleden en het is toch wel één van de mooiere rondjes die we ontdekt hebben vind ik. Het begon halverwege wel een beetje te regenen, maar we zijn de echte bui mooi voorgebleven. Toen we weer thuis waren was het even wachten op Hans zodat we hem de sleutel van ons huis konden geven zodat hij ‘s avonds naar binnen zou kunnen, want zijn huis was overstroomd. Bij zijn bovenburen die niet thuis waren, waren de sprinklers afgegaan en dat merkte hij toen het water bij hem door het plafond kwam. Het zal je gebeuren! Hij heeft dus een nachtje bij ons geslapen omdat zijn eigen huis niet erg bewoonbaar was op dat moment. Nadat we Hans de sleutel hadden gegeven zijn we snel op weg gegaan naar de Ikea. Vanaf de afslag van de snelweg stonden er overal pionnen en zelfs meerdere politie-auto’s en –motoren. Blijkbaar komen er nog steeds zo verschrikkelijk veel mensen op de winkel af dat ze ook allerlei personeel hebben ingehuurd om het verkeer te regelen. We wisten niet wat we zagen, haha! Omdat wij er pas rond etenstijd waren viel het erg mee met de drukte, gelukkig! We zijn eerst maar eens iets gaan eten en daarna hebben we een ronde door de winkel gemaakt. We zijn een boekenkast, ladenkast en een schoenenrek rijker, en ook nog dingen zoals kleerhangels, ijslepels, sloffen en natuurlijk knäckebröd! Bianca had ons al lekker gemaakt door te zeggen dat ze ook negerzoenen verkopen, maar die hebben we niet zo snel kunnen vinden. Voordat we het wisten was het namelijk al sluitingstijd, en ik was nog lang niet klaar met rondkijken! Onze borden staan bijvoorbeeld hoog op de lijst om vervangen te worden, maar dan moesten we binnen een paar minuten beslissen wat we wilden hebben en dat vonden we niet zo’n goed idee. Als Danko over een paar weken twee conferenties achter elkaar heeft in Europa (Marseille en Den Haag, grrrr ;-)) ga ik nog wel een keer terug om de rest van het lijstje af te werken!

Verder gaat alles zo zijn gangetje met het werk. Danko is erg druk om voordat hij naar Marseille moet vijf voorstellen voor geld voor onderzoek voor zijn bedrijf te schrijven, en hij had besloten om afgelopen woensdag na een paar telefoonafspraken te gaan mountainbiken in Keystone. Als ik goed doorwerk kan ik mijn werk voor NIST net in een ochtend doen, en dus kon ik gezellig mee! We zijn zo rond het middaguur vertrokken, en tegen half twee waren we klaar om het skigebied te bedwingen. Ze hebben allerlei downhillpaadjes aangelegd, en over de makkelijkste kun je ook omhoog fietsen. De meeste mensen kopen een liftticket zodat ze alleen maar de hele dag de berg hoeven af te stuiteren, maar omhoog fietsen is ook leuk! Het was helemaal niet druk en dus konden we lekker rustig rondfietsen in een veel aangenamer temperatuurtje dan in Boulder. Ook wel eens lekker als het niet boven de dertig graden is! We hebben er iets van anderhalf uur over gedaan voor we boven waren, en toen had ik echt het gevoel alsof mijn benen er nog af zouden vallen. Gelukkig hadden ze een mooi nieuw terras gebouwd waar een heleboel Adirondackstoelen stonden (een bepaald soort stoel waar je heerlijk in kunt liggen). Het is dat het een beetje te fris was, maar anders waren we allebei zo in slaap gevallen! Daarna zijn we via hetzelfde paadje weer terug omlaag gereden. En één zo’n afdaling is meer dan genoeg, want als je beneden bent heb je zere armen van het remmen! Het voelde in ieder geval net als vakantie, zo’n middagje weg, en dus hebben we toen we weer beneden waren onderaan de liften een terrasje opgezocht om lekker in de zon een biertje/wijntje te drinken. Er was één restaurant waarvan het terras een paar hoekjes had waar je uit de wind in de zon kon zitten en toen we daar naar binnen liepen vroegen ze of we dan ook iets wilden eten. Zonder dat we het echt in de gaten hadden was het al wel etenstijd en omdat het toch wel makkelijker en leuker was als we niet thuis nog hoefden te koken hebben we een groot bord pasta-voor-twee besteld met gorgonzola-roomsaus, kip, spinazie en druiven, mmm! Toen voelde het pas echt alsof we vakantie hadden, en erg voor herhaling vatbaar, zo’n uitje midden in de week!

Gisteren hadden we het fantastische idee om te gaan winkelen. We zijn op zoek gegaan naar servies, want we wilden eerst kijken wat er verder nog verkocht wordt voor we beslissen het bij Ikea te kopen. Als eerste zijn de naar de Great Indoors geweest, waar ze wel een paar leuke dingen hadden, maar met allemaal hetzelfde probleem: de set is leuk, maar de soepkommen zijn niet praktisch; of de set is leuk, maar de borden zijn te diep; of de set is leuk, maar het is voor vier personen en dan zitten er ook bekers bij, enzovoort. We hebben wel een gordijn voor ons slaapkamerraam gekocht en daarna zijn we naar Crate & Barrel gegaan, waar ze heel mooi Japans servies hadden, maar echt véél te duur. En ook leuke witte borden, bijna hetzelfde als die van de Ikea maar dan voor Crate & Barrel-prijzen. Bed, Bath & Beyond was de laatste stop, en daar stonden we na vijf minuten alweer buiten vanwege niks van onze gading. De conclusie: als je veel geld wilt uitgeven dan kun je heel mooi servies kopen, maar dat was niet helemaal wat we van plan waren! Het bezoekje aan Borders (de failliete keten van boekwinkels) was dan weer wel erg geslaagd gisteren en vrijdag (er zijn er twee vlakbij Boulder) en ik ben een hele stapel boeken rijker voor in mijn nieuwe boekenkast! :-)