Koude feestdagen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Koude feestdagen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Koude feestdagen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 Januari 2015 | Verenigde Staten, Boulder

Na het lekkere weer op vakantie voelde het best fris toen we weer thuis waren, en toen vroor het niet eens! Het zorgde er in ieder geval voor dat we een beetje in kerststemming kwamen. Op St. Thomas was er ook wel kerstversiering hier en daar en was er kerstmuziek in de supermarkt, maar op de één of andere manier registreert dat dan niet. Kerstmis en het strand gaan niet samen, haha! De dag nadat we thuiskwamen gingen we op jacht naar een kerstboom, en dat viel nog niet mee zo kort voor Kerstmis. Of ze waren uitverkocht, of je kon kiezen uit de laatst overgebleven en te dure bomen (want er viel geen korting te behalen), maar het is gelukkig gelukt! Danko vond nog ergens een boom van een normaal formaat voor een redelijke prijs terwijl ik bij de supermarkt net de grote drukte voor was met het doen van de kerstboodschappen. Toen ik daar wegreed was het ondertussen zo druk dat de politie met meerdere auto's was gekomen om het verkeer en het parkeren te regelen!

En toen was het dus 'zeer opeens' (voor ons gevoel) Kerstmis. We hebben samen lekker lang ontbeten en aan het begin van de middag uitgebreid geluncht. Ik had courgettesoep en quiche gemaakt, en een soort trifle voor het toetje. Allemaal erg goed gelukt al zeg ik het zelf! 's Avonds hadden we met Michelle en Steve afgesproken. Het was nog wel even onduidelijk of dat door kon gaan omdat er best een hele hoop sneeuw voorspeld was, maar gelukkig sneeuwde het niet zo hard dat we niet meer naar hun huis (een stukje de bergen in) konden rijden. We hebben een erg gezellige avond gehad!
Op Tweede Kerstdag zijn we begonnen met een beetje uitslapen, want alhoewel ze hier geen Tweede Kerstdag kennen doen wij daar natuurlijk wel aan! We werden wakker met een flinke hoop sneeuw, wel iets van vijfentwintig centimeter. Ons ontbijt veranderde min of meer in brunch, Danko heeft nog het ongeveer dagelijkse bezoek aan de bouwmarkt gebracht, we hebben wat spelletjes gespeeld, en 's avonds nog een keer erg lekker gegeten. Ik had zelf cocktailsaus gemaakt voor garnalencocktail, en kruidenboter voor bij het hoofdgerecht, en een erg goed gelukt chocoladetoetje, mmm!

En na Kerstmis was het weekend, nog meer dagen vrij! We hebben een poging gedaan om een beetje te winkelen (waarbij we zowaar ook wat kleren gekocht hebben) en we zijn naar auto's wezen kijken die eventueel in aanmerking zouden kunnen komen om onze oude Camry te vervangen. Het zou ons namelijk verbazen als die dit jaar nog door de uitlaatgaskeuring zou komen! Je ziet in Boulder de halve bevolking rondrijden in een Subaru Outback, en hoewel dat een reden zou kunnen zijn om er niet één te willen zijn ze wel praktisch. Bij de eerste autozaak was de auto die we wel wilden zien net verkocht, en bij de volgende werd de auto waar wij op dat moment een testritje in aan het maken waren verkocht voordat we weer terug waren. Outbacks vliegen hier daadwerkelijk als hete broodjes over de toonbank, en we doen daar voorlopig nog maar niet aan mee.

De dagen voor Oud en Nieuw waren voornamelijk Heel Erg Koud, met maximumtemperaturen van twintig graden onder nul, brrr! Gelukkig duurde dat maar kort, want dat was toch wel veel teveel van het goede! En er viel nog meer sneeuw, in totaal hebben we in een week wel een halve meter gehad.
Op Oudjaarsdag heb ik mijn slow cooker in gebruik genomen en kalkoenpoten gemaakt, en dat is toch wel erg handig. Vlees erin, apparaat aan, en na in dit geval zes uur is het eten klaar. En lekker! Ik had nog met het idee gespeeld om oliebollen te maken, maar uiteindelijk had ik toch echt geen zin om daarvoor buiten de kou in te moeten om ze te bakken. We hebben via internet de oudejaarsconference gekeken en daarna bij het op nul springen van mijn aftel-app elkaar een gelukkig nieuwjaar gewenst en onze fles bubbels opengetrokken :-). We hebben nog even door de voordeur gegluurd, maar zoals we al wel gedacht hadden was er niks gaande buiten (en lagen de meeste mensen zo te zien al in bed). Dat blijft toch wel een beetje saai!

Op Nieuwjaarsdag hebben we voornamelijk lekker niks gedaan, en na nog een dagje werken, wat voelde als een maandag, was het alweer weekend. Met alle sneeuw hoefden we aan fietsen niet te denken en dus zijn we naar de bioscoop geweest, voor het eerst sinds lang! We hebben het derde deel van De Hobbit gekeken, en we hebben ons (zoals elke keer) verbaasd over de hoeveelheden cola (in teilen) en popcorn met boter (in emmers) die mensen weg weten te werken. En dat heeft soms bij-effecten! Net op een stil moment in de film nam iemand een grote hand chips, en dus hoorden wij ergens achter ons krakende vermaling daarvan. Dat geluidseffect was vast niet wat de regisseur in gedachten had voor dat stuk film, hahaha!
Met al die vrije dagen schiet het in ieder geval goed op met onze werkzaamheden in de kelder. We hebben al heel wat extra dwarsbalken opgehangen en heel wat lijm en bouten verbruikt, en het is duidelijk merkbaar dat de vloer van de woonkamer nu een heel stuk steviger is! En het onderste stuk van de openhaard daar staat ook rechter dan eerst sinds we dat stuk vloer iets omhoog gekrikt en daarna verstevigd hebben, we hebben dus eer van ons werk!

• 10 Januari 2015 - 13:30

Rose:

Wat leuk om weer wat te lezen. Koud zeg en al die sneeuw. Wel mooi! Wij gaan zo dadelijk naar een bruiloft en daarna taart maken voor Matty z'n verjaardag:-)

• 10 Januari 2015 - 20:27

Annemiek Kamphuis:

Het zag er zeker mooi uit met zoveel sneeuw! En gefeliciteerd met Matthijs z'n verjaardag!