Meer vloerbedekking en een lang weekend - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Meer vloerbedekking en een lang weekend - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Meer vloerbedekking en een lang weekend

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

17 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Boulder

Een poosje geleden schreef ik hoe blij we waren met onze nieuwe vloerbedekking, maar helaas was dat niet van lange duur. Ongeveer zodra de installateurs weg waren viel het ons op dat ze op twee traptreden het tapijt een kwart slag gedraaid hadden (omdat ze blijkbaar net niet genoeg vloerbedekking hadden om op de hele trap het patroon in dezelfde richting te leggen), waar we dan ook direct over geklaagd hebben. Een paar weken later werden die stukken vloerbedekking gelukkig vervangen, want dat was ons echt een doorn in het oog. Opgelost, zou je denken. Helaas was dat niet het enige probleem. Vooral toen ik overal eens goed had stofgezogen was het me duidelijk hoe ontzettend slordig de vloerbedekking 'erin gepleurd' was zou ik bijna zeggen, want het kwam niet overal netjes totaan de muur, er waren hoogteverschillen zodat plinten aan de muur maken volkomen onmogelijk was, de afwerking was slordig, de snij- en lijmplekken waren niet netjes en leken wel steeds lelijker te worden, en dan houd ik het nog kort! We hebben dus nog een keer geklaagd, en na wat aandringen kregen we twee weken geleden een bezoekje van de man die garantiereparaties doet. En tot onze grote tevredenheid gaf hij ons op alle punten gelijk, en zei uit zichzelf dat de vloerbedekking er daadwerkelijk verschrikkelijk slecht ingelegd was. Wat hem opviel was dat ze op heel veel plekken geen spijkerstrips gebruikt hadden maar gewoon met een spijkerpistool de boel enigszins vastgemaakt hadden. Vandaar dus dat we het idee hadden dat het zo los leek te liggen! En dus krijgen we overmorgen nieuwe-nieuwe vloerbedekking op de trap en in onze slaapkamer, en komen ze de andere slaapkamers en de inloopkast repareren. Yeah! We hadden echt het gevoel van 'zie-je-wel-we-zijn-niet-gek', en het was een erg fijne manier om het weekend te beginnen, wetende dat die ergernis opgelost ging worden! Als je nieuwe vloerbedekking koopt mag je toch verwachten dat dat netjes afgeleverd wordt, en gelukkig was die man dat met ons eens!

Op die zaterdag hebben we genoten van het mooie weer en hebben we een lang stuk helemaal om de stad heen gemountainbiked. We kwamen er ook achter hoelang we al niet op sommige paadjes geweest waren. Op één plek lag een bruggetje namelijk in de beek, wat gebeurd moet zijn met de overstromingen van drie jaar geleden. We waren precies toen de zon achter de bergen verdween thuis, dus dat hadden we goed getimed!

De volgende dag zijn we als eerste nog een stukje wezen fietsen Lefthand Canton in, en daarna is Danko samen met Sergio naar een cart-track geweest waar je ook met de motor mag rijden. De eerste track day is dus een feit, op de nieuwe motor nog wel, met trackbanden als gevolg (een beetje gesmolten rubber!). Het is heel goed bevallen en aan de filmpjes te zien hebben de heren zich goed vermaakt :-).
Het was toen ook een mooie dag geweest om naar Ward te fietsen, maar vanwege de wegwerkzaamheden en stukken zonder asfalt is dat jammer genoeg geen optie. Dus ben ik met de motor naar Estes Park geweest, over de Peak to Peak, en na even koffie drinken ook weer via die weg naar huis. Dat was erg mooi overal! Wel een stuk kaler dan een paar weken eerder, maar ook waren er nu goudgeelgekleurde aspen, en bomen die er net uitzagen als vlammetjes, met geel overlopend naar oranje-roze. Mooi! En in de schemering is het net alsof dat licht geeft :-).

Ondertussen begon onze tien jaar oude wasmachine steeds iets vaker een foutmelding te geven, en we zijn maar eens begonnen na te denken of we ook een nieuwe zouden willen kopen. Het had toch echt mijn voorkeur om het daadwerkelijke stuk gaan voor te zijn, zodat ik niet een lading was met de hand zou hoeven af te maken! Wat dat betreft kwam het erg goed uit dat het vorige week maandag Columbus Day was, wat door winkels wordt aangegrepen om flinke kortingen te geven (zoals bij zo ongeveer elke feestdag).
Voor ons was het een lang weekend, en we hebben ons een beetje afgevraagd hoe dat optimaal te benutten. Kamperen of een lange motorrit maken zou leuk zijn, maar eigenlijk wilden we allebei toch liever thuis blijven dan zo'n onderneming te doen en met een boel spullen op pad te gaan. Nu er even geen deadlines zijn is het erg fijn om gewoon lekker thuis niks te hoeven!

Danko kwam op het idee voor een lekker lang stuk motorrijden op één dag, maar het was toen al iets te ver op zaterdagmorgen om daar nog aan te beginnen.
We zijn dan eerst maar eens een stukje gaan fietsen, en daarna naar een witgoedwinkel in Longmont gegaan om naar een wasmachine te kijken. Waar ze het model dat we hadden willen zien niet op voorraad hadden, en we ontdekten dat het ook niet langer gemaakt wordt. Er waren wel andere wasmachines van hetzelfde merk, maar dat soort beslissing wilde ik niet ter plekke nemen. We zijn wel nog even naar de soortgelijke winkel in Boulder gereden om te zien of ze onze gewenste wasmachine daar wel hadden, en hoewel dat dezelfde keten was, was dat een wereld van verschil! We troffen echte wasmachine-nerd aan met een schat aan informatie, erg prettig! We hebben ons goed laten informeren en besloten er toen eerst nog even een nachtje over te slapen.

Op zondag was het tijd om motor te rijden! We zijn via Carter Lake en Masonville over leuke kronkelige weggetjes naar de Poudre Canyon gereden, waar we in het zonnetje even brood gegeten hebben en toch maar onze verwarmde jassen aan hebben getrokken. Het was erg lekker weer, maar zonder extra jas wel frisjes op de motor, helemaal omdat we nog een paar passen gingen rijden. Maar eerst de canyon! Leuk bochtig, met tot onze grote tevredenheid bijna geen verkeer, overal mooie herfstkleuren, en ook al flink wat blad op de weg, wat leuk opstoof als Danko er doorheen reed. Het heeft toch ook wel weer wat, dorre herfstlandschappen met als bijna enige kleur die van de groen- en geel- en oranje verkleurde bomen! Ondertussen reden we de Cameron Pass op, en eenmaal hoog genoeg was het erg prettig om de verwarmde jas een tikkeltje aan te kunnen zetten, er lag daar ook al best wat sneeuw langs de weg! Na de pas reden we over de hoogvlakte naar Walden, een klein gehuchtje waar we in het enige café/restaurant 'waffee' gedronken hebben. Watery coffee, het voldeed om weer warme handen te krijgen zeg maar! We zijn er dan ook niet lang blijven zitten en hebben de weg richting Granby genomen, en daar waren we nog nooit geweest. Ondertussen hadden we de zon achter ons, een hoogvlakte voor ons, met verschillende bergketens met een vers laagje poedersuikersneeuw in het uitzicht. Erg mooi! En helemaal voor ons alleen, want er was gewoonweg helemaal geen verkeer! Dat is iets dat we niet meer gewend zijn ondertussen. Aan het eind van de vlakte gingen we de Willow Creek Pass over naar Granby, dat was een hartstikke leuke weg om te rijden, en ook deze hadden we voor onszelf. Luxe!

Er was even het ideetje dat we ook via het Rocky Mountain National Park naar huis konden gaan, maar dat hebben we ongeveer per direct laten varen, omdat je dan een best hoge pas over moet, en we dachten dat dat wel en koud, en druk met verkeer zou zijn. We zijn dus doorgereden naar Winter Park, en zijn vanaf daar de Berthoud Pass over gegaan, waar we heel mooi het laatste zonlicht hadden op de vers-lichtjesbesneeuwde bergen. Mooi! Dat was ook de eerste weg waar al wel redelijk wat zand was gestrooid. Gelukkig waren we dat de rest van de dag nog niet tegengekomen, want dat is niet erg geschikt met motorrijden. Bij de eerste de beste Starbucks zijn we even gaan opwarmen met koffie en (een sloot) thee en daarna zijn we via Golden en Boulder naar huis gereden. Dat was een erg leuk rondje, en erg voor herhaling vatbaar!

Op andere dagen waren we misschien wel via Black Hawk en de Peak to Peak teruggereden, maar de reden om de snellere route te nemen was dat we op tijd thuis wilden zijn voor het tweede presidentiële debat. Ik vind het niet zo nodig om over de verkiezingen te schrijven, want wat valt er nog over te zeggen wat iemand al niet eerder geuit heeft. Het hele Trump-gebeuren is wat mij betreft naast een eng idee een enorme aanfluiting. Deze verkiezingen zijn aan de Republikeinse kant een compleet circus, en ook dit debat was wat dat betreft bizar. Anyhow. We hebben het gekeken en het onze van die man gedacht. Oh - wat - erg!

Goed. We hadden dus nog een derde dag vrij, erg fijn! Als eerste heb ik mij 's ochtends in wasmachinehandleidingen verdiept, een keuze gemaakt, en toen zijn we een nieuwe wasmachine gaan kopen. Ondertussen is-'ie een paar dagen geleden bezorgd, en ik ben er erg blij mee!
Eenmaal weer thuis besloten we mooi niet te gaan fietsen vanwege veel te harde wind, en in plaats daarvan maar eens de overloop af te gaan plakken met het idee daarna dan nog twee lagen grondverf te kunnen schilderen. Met nieuwe-nieuwe vloerbedekking in het vooruitzicht leek het namelijk verstandig dit schilderklusje van tevoren af te krijgen. Afplakken duurt alleen altijd flink wat langer dan je van tevoren zou denken, dus aan een tweede laag verf zijn we niet toegekomen, maar we hebben wel aan het eind van de middag lekker buiten even een drankje gedronken, want daar was het nog warm genoeg voor!
Voordat we gingen schilderen hebben we ook de lambriseringslatjes van de muur gehaald, en toen bedacht dat het wel een goed idee was al die spijkergaatjes direct ook maar even dicht te plamuren. In eerste instantie hadden we gedacht het idee van twee kleuren verf op de muur met een latje ertussen gewoon over te nemen, maar het is veel mooier om alles in één kleur te houden, veel ruimer en moderner! Ondertussen is het klaar, gelukkig, want dit was veruit het lastigste stuk van het huis, met een paar hoge smalle dakramen, en de twee verdiepingen hoge muren langs de trap. Maar het is wel erg mooi geworden!