Klusjes in huis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Klusjes in huis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Klusjes in huis

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Juli 2018 | Verenigde Staten, Boulder

Terug uit DC konden we op zaterdag onze bestelde tegels ophalen. Alleen hadden we niet helemaal goed naar de openingstijden gekeken en waren we dus net te laat. Hè! Dus deden we een dag later nog een poging. Eenmaal thuis is Danko de tegels even in onze badkamer op de vloer gaan leggen, en dat zag er ook wel erg mooi uit! Waarbij we prompt besloten de volgende dag meer tegels bij te bestellen als we toch terug moesten naar de tegelzaak om het bijbehorende voegsel en kit op te halen, want die waren ze vergeten te leveren.. Min of meer gaan we ondertussen in de richting om de badkamer toch maar zelf op te knappen. Nu we niet meer zoveel op reis zijn hebben we ineens toch wel meer zin - en meer tijd! - om dat soort dingen aan te pakken.

De dag erna begon onze week met een onverwacht iets, want er kwam aan het eind van de middag opeens een contractverlenging binnen van een marineprogramma waar van het basisprogramma vorig jaar al was afgelopen! Dat was wel erg leuk nieuws, want dat hadden we helemaal niet aan zien komen! We wisten wel dat het theoretisch gezien nog een mogelijkheid was, maar eigenlijk hadden we het allang afgeschreven. Dat zijn wel de leuke verrassingen!

Aan het eind van de middag zijn we tegels gaan bestellen en begon het flink te hagelen toen we weer op weg naar huis waren. Het was het soort bui waarbij er flinke hagelstenen vallen, dat was niet leuk om mee te maken! Wat een herrie geeft dat als je in de auto zit zeg. Gelukkig konden we net op tijd omdraaien om het grootste gedeelte van die bui en de daaropvolgende bui te vermijden, maar niet voordat er alsnog net één grote hagelsteen met een enorme klap op het dak terecht kwam, waar nu dus een deuk zit. Wel jammer :-(. Aan andere kant zijn we blij dat we er zo goed vanaf kwamen, want het heeft op sommige plekken enorm gehageld en erg veel schade veroorzaakt. De volgende dag was er nog zo'n serie met hagel-onweersbuien, het is best ongewoon om daar meerdere van achter elkaar te hebben, en dan ook nog meerdere dagen achter elkaar.

Die week was ook de week waarin we eigenlijk eindelijk (want dat staat al jaren op mijn verlanglijstje) voor een paar dagen motorrijden naar de Black Hills in South Dakota wilden gaan. Na wat zoeken vonden we een leuk hotel in Deadwood, wat we geboekt hebben, en vijf minuten later alweer geannuleerd. De weersvoorspelling bleek ineens drastisch veranderd naar hele dagen lang regen, dus daar viel ons vakantieplannetje in het water! We hadden er wel naar uitgekeken, dus dat was wel jammer..
Aan eind van de week was er behalve de regen nog een reden dat het maar goed was dat we niet waren gaan motorrijden, want ik deed een rondje langs alle uitingen van flink verkouden zijn. Gelukkig heb ik dat niet vaak, want het op de bank hangen was ik na een dag al wel zat!

In het weekend is Danko wat wezen fietsen en motorrijden, en we vonden het een goede gelegenheid om de wc beneden er eens uit te slaan. Niet letterlijk, maar we hebben wel met groot genoegen een hamer gebruikt zodat dat irritante ding goed in de vuilcontainer zou passen. Samen met het één en ander aan messing accessoires, het knapt er altijd direct van op als je dat weghaalt! Danko haalde de houten vloer uit het kleine kamertje, en daaronder ontdekten we een gedeeltelijk rotte subvloer. Ugh, we waren niet blij dat te zien, en ondertussen is dat vloertje dan ook maar verwijderd en vervangen door een nieuwe vloerplaat. Toen waren we alweer een week verder, met een paar enorm hete dagen van 37° C (pfff!), en een zondag van maar twintig graden wat een erg goed gelegenheid was om het circuitje met een bezoek te vereren. Alle muren in de wc zitten ondertussen in de grondverf, en dat is ook direct een enorme verbetering ten opzichte van de lelijke oranje-achtige afwasbare verf eronder! Ik schilderde voor het eerst sinds tijden eens verder aan de open haard in de woonkamer, richtte eindelijk mijn boekenkast helemaal in, en zo wordt het steeds iets mooier in huis :-).

Even de wc kleiner maken: