Schilderwoede, en fietsen naar Jamestown! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Schilderwoede, en fietsen naar Jamestown! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Schilderwoede, en fietsen naar Jamestown!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

30 November 2020 | Verenigde Staten, Boulder

Aan het begin van deze maand waren dan eindelijk de verkiezingen. Oh wat is dat een circus geweest en wat keken we ernaar uit dat dat voorbij zou zijn! Het weekend ervoor deden we eerst nog wel wat leuke dingen. Ik fietste weer een stukje verder Lefthand Canyon in en kwam net niet aan dertig kilometer in net iets minder dan anderhalf uur :-). Danko ging met de motor naar het kartcircuitje en van zaterdag op zondag werd de tijd verzet. Dan is de dag echt ineens een stuk korter als het een uur eerder donker wordt! Op zondag zijn we ook nog een stukje wezen rijden met de Porsche. Deze keer zonder onderweg ergens even te gaan wandelen want al het bos is afgesloten vanwege brandgevaar. Richting Ward konden we wel zien waar de brand daar totaan de weg gekomen is. Het was lekker rustig met bijna geen verkeer dus er kon zeg maar vlotjes doorgereden worden richting Lyons. Weer op weg naar huis kwamen we langs het gebied waar de brand het dichtst bij ons gekomen is en was het zwartgeblakerd aan beide kanten van de weg. Geen mooi gezicht, helemaal daar waar huizen afgebrand zijn.

De verkiezingen waren de dinsdag erna. En ik moest naar de tandarts, dat is nog nooit zover van de radar geweest als deze keer! Ik had wel erg het idee dat ik nogal een uitzondering was door de mondhygiëniste deze keer over te willen slaan (dat doen ze hier standaard bij elke afspraak). De tandarts vroeg zelfs zo half bezorgd of ik dat wel zeker wist. Jazeker, graag zo snel mogelijk weer vertrekken was mijn idee namelijk! De mondhygiëniste deed de mooie uitspraak dat ik dan maar snel terug moest komen omdat alsnog te laten doen “als ik wat comfortabeler was met corona”. Euh nee, ik dacht het niet! Maar ik verliet het gebouw met één van de twee uitslagen van de dag zoals ik die graag wilde: geen gaatjes, zelfs niet op de röntgenfoto’s, en dat nadat ik een jaar niet was geweest omdat ze in de lente gesloten waren :-).

Op weg naar huis zag ik nog mensen met een boel onvriendelijk vlagvertoon rondrijden, niet alleen meerdere Amerikaanse vlaggen die van de pick-ups wapperden, maar ook ‘thin blue line’-vlaggen die zijn overgenomen door mensen met onvriendelijke rechtse standpunten. Middenin Boulder nota bene, of misschien wel daarom, want Boulder stemt erg democratisch. Wij hoopten maar dat alles op een beschaafde manier zou verlopen, al is er natuurlijk helemaal niks beschaafds aan het vanuit Republikeinse hoek met alle macht te proberen het stemmen zoveel mogelijk te bemoeilijken en al bij voorbaat in twijfel te trekken. Danko had een mooie benadering: hij bestelde een fles champagne met het idee dat we daarmee konden proosten op ofwel een overwinning van Biden, ofwel op het aanbreken van een nieuwe periode voor ons. Het herverkiezen van de huidige bewoner van het Witte Huis zouden we dermate onacceptabel vinden dat we dan stappen zouden gaan zetten om te vertrekken. Ik had gehoopt op een uitslag op dinsdag, maar die kwam er helaas niet, en ook niet op de dag erna. Met de binnendruppelende uitslagen stond ik me op donderdag toe erg te hopen dat Biden inderdaad zou winnen. Daar waren de peilingen wel naar van tevoren, maar daar durfde ik niet teveel vanuit te gaan. Na een paar dagen zo ongeveer geobsedeerd het nieuws in de gaten te hebben gehouden gaf ik dat op vrijdagavond op met het idee dat er totaan maandag toch geen uitslag zou zijn. Niks was minder waar, want op zaterdagmorgen hoorden we van Ria dat Biden gewonnen had! Yeah!! Dat was nog eens een mooie manier om dat te weten te komen! Ik voelde me vooral heel erg opgelucht met een normaal mens als toekomstige president. Hehe, dat konden we dus eindelijk loslaten, want ik moet zeggen dat we het hele verkiezingsgebeuren echt erg beu waren. Niet dat het dan nu klaar is met alle drama maar ik steek mijn hoofd weer fijn in het zand wat dat betreft. Het is stukken rustiger om via de NOS het nieuws te volgen en niet bij CNN telkens maar weer berichten te zien waar je je aan ergert.

Dat weekend ging ik op zaterdag nog een stuk fietsen, weer iets verder dan de keer ervoor, en ging Danko naar het kartcircuitje. Voor zondag was Danko van plan om naar het circuit voorbij Denver te gaan op wat misschien wel de laatste mooie dag daarvoor was. Van tevoren moet je je dan opgeven en betalen, dus het was kort gezegd niet leuk om er dan na anderhalf uur rijden voor een dicht hek achter te komen dat ze besloten hadden het niet door te laten gaan. Blijkbaar al voordat hij zich überhaupt aangemeld had! Dus kon Danko onverrichter zake weer naar huis waar hij nog net op tijd was om even naar Jamestown te fietsen.

Het volgende weekend was het fris en dus schoof ik mijn wekelijkse langere stuk fietsen naar vrijdag. En ik haalde het naar Jamestown!! Yeah!! Het was toen bijna twee jaar geleden dat ik dat voor het laatst gedaan had, en volgens mij nog langer geleden dat we dat met z’n tweeën gedaan hadden, want Danko was meegegaan. Dat was ook de eerste fietstocht met z’n tweeën in heel lange tijd! Ik had dit een poosje geleden als doel gesteld om voor Thanksgiving te halen (dat was twee jaar geleden de laatste keer dat ik er naartoe gefietst was) en toen het dus gelukt was had ik wel even een Fisherman’s Friend-momentje om het zo maar te zeggen, haha! En het was maar goed dat we op vrijdag gefietst hadden want op zaterdag stormde het. Zo waaide er wel mooi een boel blad uit de tuin, dat scheelde mooi in het harken! Het fijne is dat het weer telkens nog goed genoeg was om de weekends erna ook weer naar Jamestown te fietsen. Snel gaat dat nog niet want ik doe er flink wat langer over dan eerst, maar zo kom ik wel weer aan wat kilometers telkens!

Danko heeft ondertussen flink verder geschilderd. De eetkamer is ondertussen klaar (behalve dat de raamkozijnen nog witgeschilderd moeten worden), en voorzien van de nieuwe lamp die we al een hele poos in huis hadden. Het is echt zoveel mooier! Bezeten door schilderwoede werd prompt het volgende stuk plafond gewit, gevolgd door het plafond in de keuken en daarna in de woonkamer, en wat maakt het een enorm verschil als dat gewoon wit is. Op het moment is het de beurt aan de muren van de woonkamer en het klaart echt al zoveel op als alleen de plinten en een gedeelte van de raamkozijnen verwijderd zijn en er een laag grondverf op de muur zit in plaats van die rare geeloranjebruinige kleur glimmende verf die in het hele huis gebruikt is. Hoe meer we daarvan overschilderen hoe mooier het wordt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 239474

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: