DMV blues - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu DMV blues - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

DMV blues

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

23 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Boulder

Te doen: verlengen van mijn (Amerikaanse) rijbewijs
Waar: the Department of Motor Vehicles (het CBR, alleen moet je hier ook zijn voor rijbewijzen en ID cards)
Benodigde tijd voor het verlengen: 10 minuten -> gegevens controleren, ogentest, betalen en foto maken
Besteedde tijd: 3 uur en 15 minuten

Reactie van Carolien: “Ooh? Waarom duurde dat bij jou dan zo lang?”

Nou… dit was de derde poging. De eerste keer was ik er midden op de middag en waren er 50 mensen voor mij. Daar ging ik niet op wachten. De tweede keer was ‘s ochtends, met 110 wachtenden voor mij. Dat leek me ook geen goed idee. De derde keer was een vrijdag, en omdat ze op zaterdag gesloten zijn moest ik wel. Dus… zorg ik ervoor om voor 9 uur voor de deur te staan, zodat ik naar binnen kan zodra ze open gaan. Mooi niet dus, blijken ze om 8 uur open te gaan en zijn er 35 NUMMERS voor mij. Mensen met een afspraak voor een drive test of teruggave van hun rijbewijs gaan namelijk voor. Er zijn tussen de twee en vijf mensen die je helpen, maar het lijkt alsof ze niet erg veel doen. Het schiet in ieder geval allemaal voor geen meter op! Het nummerbord (‘now serving # …’) verspringt soms maar eens in het half uur. Zucht… De meeste mensen hebben of een boek bij zich, of zijn chagrijnig. En dat is dan wel weer grappig :-D.

Na meer dan drie (DRIE!!!) uur was ik aan de beurt, en tien minuten later stond ik weer buiten. Blijkbaar zit er in Broomfield (buitenwijk/voorstad van Denver, een paar mijl van Boulder) een DMV waar het minder druk is en waar ze beter doorwerken. Daar ga ik dan in december wel naartoe, want dan verloopt mijn rijbewijs weer :?.

  • 04 September 2006 - 22:16

    Steven:

    Hoi Annemiek! Leuk dat je weer af en toe wat op het internet gaat plaatsen. Hoop dat je het gaat volhouden. Leuk om af en toe wat te lezen!
    Liefs, Steven

  • 05 September 2006 - 19:13

    Bernadette:

    Ach,waarom zou het in Amerika beter zijn dan hier.In ons land moet je momenteel 3 keer met je pasfoto terug.Geen bril, niet lachen,neus centraal, geen kleur, totdat je jezelf niet terugkent.Ga dus maar lekker veel fietsen,dat is goed voor de frustratie.
    Groet,bernadette.

  • 08 September 2006 - 03:28

    Annemiek:

    Beter hoeft van mij niet, alleen zijn alle andere manieren sneller dan deze ;-). Over foto's doen ze niet moeilijk: als je lacht op het goede moment heb je een redelijk normale foto, zo niet, dan kun je doorgaan voor een seriemoordenaar. Je ziet wel wat het geworden is als je een week later je nieuwe pasje in de bus krijgt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 241145

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: