Ready for take-off - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Ready for take-off - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Ready for take-off

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

21 September 2008 | Nederland, Denekamp

En dat was het dan alweer, onze ‘vakantie’ in Nederland voor dit jaar. We hebben zoveel gedaan dat het wel een paar maanden geleden lijkt dat we aankwamen op Schiphol en toch is dat nog niet eens drie weken geleden!

Het eerste op de agenda was het ophalen van een huurauto, het leek ons wel handig om eigen vervoer te hebben en bovendien waren Smartjes in de aanbieding. In totaal hebben we meer dan 1700 kilometer ermee gereden! En in tegenstelling tot wat ik altijd dacht is het best een gaaf autootje!

Op woensdagavond kwam het grote nieuws dat mijn visumaanvraag was goedgekeurd en dat de papieren in Boulder waren aangekomen. Pfoe! En net op tijd om alles met Fedex nog voor het weekend in Nederland te kunnen krijgen!

Op donderdag hebben we pasfoto’s laten maken, heb ik versneld een nieuw paspoort aangevraagd en kregen we een overdosis stress toen Danko verwijderd bleek te zijn uit de burgerlijke stand van Enschede en daar dus geen nieuw paspoort aan kon vragen. Dat moet dan in Den Haag, nadat je je daar hebt ingeschreven.. Gelukkig herinnerde ik me dat je paspoort nog minstens een half jaar geldig moet zijn als je een nieuwe visumstempel aanvraagt en Danko’s paspoort voldeed daar net aan. Hij kon dan daarmee naar Amerika reizen en daarna via het Nederlandse consulaat in Denver een nieuwe aanvragen, gelukkig! Daarna zijn we naar Weeze (vlakbij Kleve) gereden om een nachtje bij Danko’s moeder te slapen. Op vrijdag moesten we dan weer vroeg terug naar Denekamp zodat ik mijn paspoort kon ophalen. ’s Middags werd het zeer verwachte pakketje met mijn visumpapieren erin afgeleverd, joehoe!

In het weekend zijn we te gast geweest op de bruiloft van Rose en Matthijs, hebben we de olie in Danko’s oude motor ververst, kwam opa met aanhang koffie drinken en hebben we zelfs nog een gaatje gevonden om pannenkoeken te eten.

Op maandag mochten we dan in alle vroegte naar Amsterdam voor de visumaanvragen. Zonder al te moeilijke vragen werd het toegekend :-D, alleen bleek dat ik niet op de geplande datum terug naar Amerika kon vliegen. Mijn visum gaat in op 1 oktober, en je mag pas tien dagen van tevoren op het visum het land in. Als toerist het land in gaan kan niet, omdat je dan niet je status naar ‘werknemer op een visum’ kunt veranderen en je bovendien een retourticket naar Nederland moet hebben. Ik moest dus een week wachten terwijl Danko al wel met zijn moeder naar Boulder ging. ‘Ter troost ende bezigheid’ vond Danko dat ik dan maar moest leren motorrijden. Leuk!!! ’s Middags zijn we naar Weeze gereden en dinsdag was de eerste dag dat we een beetje tijd voor onszelf hadden, alleen was Danko ineens verkouden en een beetje ziek.

Woensdagmorgen hadden we een afspraak bij de tandarts in Velp. De stand: ik geen gaatjes, en Danko had een kroon nodig (dat hadden we al verwacht). Om dat voor elkaar te krijgen heeft iemand in het weekend moeten werken om de nieuwe tand te maken, maar de tandarts dacht met ons mee en deed er helemaal niet moeilijk over. ’s Middags zijn we in Arnhem Danko’s vader op gaan zoeken en ’s avonds Sandra en Chiel in Doorwerth.

Op donderdag hebben we ’s ochtends de geplande bezigheid laten vallen zodat we een beetje langer konden slapen, ’s middags zijn we gaan fietsen en ’s avonds zijn we in Enschede uit eten gegaan met Carolien en haar vriend. Van vrijdag kan ik me niet herinneren wat we gedaan hebben overdag (het is dat ik het schema nog heb, anders had ik me de meeste andere dagen ook niet kunnen herinneren!), ’s avonds hebben we gegeten bij Anne en Ineke en daarna spelletjes gespeeld.

Het weekend hebben we gevuld met boodschappen doen, snel even een beetje winkelen in Oldenzaal waar we nog even heerlijk in de zon op een terrasje gezeten hebben, bezoek van familie en vrienden en zondag ein-de-lijk eens een dag zonder ingeplande dingen. Daar waren we hard aan toe en we hebben samen met een stelletje andere motorrijders een tochtje gemaakt.

Op maandag was de vervolgafspraak bij de tandarts en zijn we nog even aangewipt bij Daan om afscheid te nemen. Daarna door naar Enschede voor de eerste twee motorrijlessen, echt helemaal leuk! Daarna moest Danko koffers pakken en heb ik op dinsdagmorgen Danko en Hetty uitgezwaaid. Het is lang niet zo vervelend als je zelf een week later ook gaat, maar nog steeds geen favoriete bezigheid. ’s Middags had ik het volgende blok rijlessen en heb ik na nog wat oefenen op de parkeerplaats bij het Arkestadion een rondje door de stad gereden. Gaaf!!

Woensdag ben ik een dagje naar Carolien in Nijmegen geweest, haar kamer bekijken en samen op schoenenjacht (veel te duur!). Daarna lekker uit eten en weer terug naar Denekamp. Op donderdag had ik weer een blok rijlessen en heb ik maar eens de kasten op mijn kamer uitgemest. Twee vuilniszakken vol afval en oud papier verder is alles nu weer een stuk overzichtelijker!

Op vrijdag ben ik vroeg opgestaan voor mijn laatste vier rijlessen (dat gaat toch allemaal ietsje minder makkelijk als je moe bent!), ik heb drie uur over allerlei b-weggetjes, doorgaande wegen en de snelweg gereden. Daarna voelde ik me alsof ik een nacht had overgeslagen en door een busje was aangereden! Motorrijden is best inspannend, maar vooral heel erg gaaf! :-D Daarna met Ria naar Oldenzaal om even bij te komen op een terrasje, bij de juwelier een afstudeercadeautje uit te zoeken (dat kwam er vorig jaar niet meer van) en bij de kringloopwinkel in de kinderboeken te neuzen.

Gisteren heb ik maar eens als proef mijn koffers ingepakt om te zien of ik nog ruimte had voor meer Conimex-mixjes (nee) en ’s middags was Carolien er en hebben we koffie geleut met de buren. Vandaag verder met het project ‘koffers pakken’, dat was nog flink meer werk dan ik blij mee was! Uiteindelijk heb ik nu twee koffers met het maximale gewicht aan bagage en ben ik wat dat betreft klaar om te vertrekken. Niet leuk om weer weg te gaan, maar wel leuk om Danko morgen weer te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 242085

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: