Drukke week - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Drukke week - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Drukke week

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 September 2008 | Verenigde Staten, Boulder

Het lijkt wel alsof er twee weken in de laatste tien dagen zijn gegaan, het was druk! Om te beginnen werden de dag nadat we terugkwamen uit Chicago onze nieuwe bankstellen afgeleverd! Ze staan mooi in de (verder nog lege) woonkamer waar we nu dus ook kunnen zitten. Nadat we ze gekocht hadden hebben we toch wel even getwijfeld of ze wel mooi zouden vinden, maar dat was nergens voor nodig! We keken wel even op onze neus toen bleek dat de tweezitsbank al gebruikt was terwijl we toch echt voor een nieuwe betaald hadden: vilt onder de poten, geen bijbehorend boekje, uitgezakte kussens en vooral stof en kruimels horen niet bij een nieuwe bank! Er werd helemaal niet moeilijk gedaan toen we een andere wilden hebben, maar toen Danko vroeg of ze dan ook de stoel konden vervangen omdat daar een poot scheef stond zeiden ze dat dat niet kon omdat die stoel nieuw is. Hummm, blijkbaar wordt er gewoon (af en toe?) geprobeerd om teruggebrachte banken als nieuwe af te leveren.. Maar goed dat we dat in de gaten hadden!

Op woensdag kregen we bezoek van Jelle en Françoise die we kennen uit Enschede, zij zijn een rondreis van vijf weken (!) aan het maken vanuit Los Angeles en kwamen ook even door Boulder, gezellig! Het belangrijkste punt op de agenda van de heren was motorrijden, dus zijn al Danko’s ‘brommers’ aan bod geweest in anderhalve dag. Helaas was er uitgerekend van woensdag tot en met vrijdag een heleboel smog waardoor de uitzichten in de bergen niet zo mooi waren als anders. Het koelt nu ’s avonds weer meer af dan midden in de zomer waardoor alle uitlaatgassen/rook niet wegkunnen. Vooral donderdag was het erg ‘mistig’ in de lucht.

Vrijdag was mijn laatste werkdag op het visum dat tot gisteren geldig was. Ik hoef nu dus niet meer voor weinig geld veel uren te maken :-D. Ik ben automatisch in een toerist veranderd, dus ondanks dat mijn visum verlopen is ben ik niet illegaal. Eigenlijk had ik gehoopt nu te kunnen schrijven dat mijn nieuwe visum goedgekeurd is, maar dat is iets anders gelopen dan we gehoopt hadden.
Twee weken geleden heeft de universiteit de petitie voor mijn nieuwe visum ingestuurd, samen met checks voor de aanvraagkosten en een extra check voor ‘premium processing’. Je aanvraag wordt dan sneller behandeld, dus eigenlijk is het gewoon omkoperij, haha! Een normale aanvraag duurt ongeveer drie maanden, maar betaling van $1000 verkort dat tot twee weken. Alles zou dus precies vorige week klaar geweest zijn. Omdat één van de checks niet ondertekend was is alles teruggestuurd naar Boulder, niet in de Fedex-envelop die erbij zat maar met de gewone post. Op één of andere manier is die envelop zo erg kapot gegaan dat het adres niet meer leesbaar was waardoor het de post tien dagen gekost heeft om uit te zoeken waar ze het moesten bezorgen. Aargh! Dat het uitgerekend zoiets simpels moet zijn waar je op vastloopt!
Eind vorige week is alles opnieuw ingestuurd en zijn de twee weken verwerkingstijd opnieuw ingegaan. Er is een hele kleine kans dat alles overmorgen goedgekeurd en wel terugkomt in Boulder zodat het nog op tijd naar Nederland verstuurd kan worden en ik nog een visum kan gaan aanvragen. Zoniet, dan moet ik over twee weken als toerist Amerika weer in, en daarna weer terug naar Nederland voor een visum in mijn paspoort.

Maar eerst maar eens morgen naar Nederland vliegen! Ik weet dat we gaan, maar ondanks dat we de hele planning al af hebben en zo gaan beginnen met inpakken, heb ik me dat nog niet gerealiseerd. We hebben al wel gezien dat we heerlijk Nederlands weer gaan krijgen (lees: regen), grappig trouwens dat er op de Nederlandse weerberichten staat hoeveel procent kans er is op zon!

  • 05 September 2008 - 11:30

    Rose:

    mooie bankstellen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 240367

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: