Regenachtig - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Regenachtig - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Regenachtig

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Juni 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Op het laatste moment bleek dat ik toch nog moest werken op de vrijdag voor Memorial Weekend. Danko is 's ochtends alleen naar Fruita vertrokken (zodat er nog wat keuze in campings zou zijn als hij aankwam) en ik ben 's middags met Hans meegereden die ook eerst nog moest werken - al kwam daar bij ons allebei niet zoveel van terecht! In mijn geval had ik het op donderdag niet voor elkaar gekregen om me aan te melden voor een federaal programma dat als 'pinautomaat' dient voor het geld waar ik verantwoordelijk voor ben. De website waar alle informatie opstond was hopeloos onduidelijk en ik kon er maar niet achter komen wat ik nou precies moest doen. Na nog wat langer puzzelen heb ik dan op vrijdag maar eens de helpdesk gebeld en daarvan kreeg ik te horen dat alles wat op de bewuste website stond verouderde informatie was en dat alles tegenwoordig automatisch geregeld wordt (je zou denken dat je dat dan ergens kunt vermelden he). Zucht, had ik toch 's ochtends met Danko meegekund! Hans is de hele morgen bezig geweest met het laten plakken van een lekke band en meer van dat soort domme dingen.

In Boulder was het ondanks de voorspellingen heel lekker zonnig weer, maar zodra we voorbij Copper waren hebben we tot in Fruita voortdurend regenbuien gehad. Heel vreemd, want Danko zei dat hij in het zonnetje bij de tent zat, terwijl wij 9 mijl van Fruita af nog in een stortbui reden. Gelukkig was het inderdaad droog op de camping en hebben we lekker onder het genot van een drankje een kampvuur gemaakt en eten gekookt. Daarna begon het wel wat te druppelen, maar onder ons mooi gespannen zeiltje hadden we daar geen last van. We konden alleen niet bij het kampvuur zitten, maar gelukkig was het helemaal niet koud!

Het heeft de hele nacht een beetje geregend, maar 's ochtends was het zonnig en kon alles snel opdrogen. We hebben lekker op ons gemak ontbeten en zijn daarna op de fiets gestapt. De camping waar we stonden ligt namelijk middenin een groot trail system, lekker makkelijk en kamperen is er nog gratis ook! We hebben ons uitstekend vermaakt op al het singletrack en zijn daarna gaan douchen en boodschappen doen. Wij waren namelijk sausmix voor de rijst vergeten en Hans had er in alle drukte op vrijdag niet aan gedacht om zijn vlees in de koelbox te stoppen. Net toen we een mooi kampvuurtje gebouwd hadden en wilden beginnen met koken begon het te regenen. Eerst zachtjes en daarna kwam het met bakken uit de lucht. Gelukkig hadden we alles al opgeruimd en zaten we droog in de auto voordat het echt begon te stortregenen!
Nadat we het een poosje aangezien hadden besloten we om maar een stukje rond te gaan rijden over de zandwegen rond de camping. Af en toe was dat wel een beetje een glijpartij want alles was in een grote modderboel veranderd. Dat houdt het wel interessant natuurlijk! Toen het ons te erg werd zijn we omgedraaid en eenmaal terug bij de tent was het droog en konden we alsnog aan ons meergangenmenu beginnen. Eerst rijst met roergebakken vlees en groente in pindasaus en daarna hebben we gebarbecued: rib-eye steaks, groente en gepofte aardappels, echt heel erg ontzettend lekker!!

Vlak na het eten begon het weer te regenen en daar is het tot zondagmorgen niet meer mee opgehouden. Omdat we toch niet zouden kunnen fietsen in al die modder (omdat alles niet meer erg begaanbaar was en je dan al het singletrack kapot fietst) hebben we alles maar ingepakt en zijn we vertrokken. We hebben in Fruita tegen elf uur ontbeten met pancakes (dat is af en toe toch wel erg lekker!) en daarna zijn we naar huis gereden door de ene na de andere hoosbui. Af en toe kon je gewoonweg niks meer zien door alle regen en vlakbij Golden verging horen en zien je zo ongeveer in een van de ergste hagelbuien die ik ooit gezien heb.

Het was wel lekker om nog een dag vrij te hebben tussen het kamperen en weer aan het werk moeten. Maandag zijn we nog een stukje de bergen in gereden met de crossmotors en daarna zijn we eens gaan kijken en oefenen (ik) op het terreintje waar je moet afrijden voor je motorrijbewijs. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is een aantal speciale verrichtingen die ze op een stuk asfalt geschilderd hebben: beheerst remmen met 12-20 mijl per uur - zonder te slippen (jaja!), uitwijken met dezelfde snelheid, een krappe bocht rijden vanuit stilstand (zonder je voeten aan de grond te zetten..) en vanuit stilstand slalommen. Vooral dat laatste is absoluut mijn favoriet, want het is zo krap dat je zelfs stapvoets nog te hard rijdt!

De rest van de week hebben we niet veel meer gedaan dan werken (ik kwam in vier dagen bijna aan 40 uur..), slapen en eten. Zaterdag had ik het helemaal gehad en ben ik erg vroeg in bed gedoken om eens heel lang te slapen, want dat wel eens nodig! Zondag zijn we een groot stuk gaan motorrijden. Geen crossmotors deze keer, want die zijn niet echt heel erg fijn om een lang stuk op te rijden. Aan het eind van de ochtend zijn we naar Nederland gereden en vanaf daar naar Black Hawk/Central City. Dit zijn twee stadjes in de bergen die ooit het recht om te gokken hebben verkregen en waar het dus stikt van de casino's. Het is ook een National Historic District, dus veel oude gebouwen en leuk om een beetje rond te lopen. We zijn in één van de casino's gaan eten en daarna hebben we ons nog een beetje met de gokkasten vermaakt. Toen we de laatste kwartjes aan het opmaken waren wonnen we zowaar nog $30. Altijd leuk, voor bijna niks eten en gokken! Het valt qua sfeer/mensen/alles absoluut niet te vergelijken met Las Vegas, het is eerder allemaal een beetje vergane glorie. Ik had zo de indruk dat we de gemiddelde leeftijd flink omlaag haalden (er waren vooral gepensioneerde mensen) en het was voor een zondag toch wel tamelijk leeg! Danko zei dat er door de week bijna helemaal geen mensen zijn, en dat er zo af en toe wel eens casino failliet gaat. Het was in ieder geval wel erg leuk als pitstop! Erna zijn we doorgereden naar Idaho Springs en zijn we over de Squaw Pass naar Evergreen gegaan. Je komt dan langs de toegangsweg naar Mount Evans waar hele donkere wolken boven hingen en waar het volgens de radar op de top ook gesneeuwd heeft. We hebben onderweg dan ook wat regen en hagel gehad, brrr! Vanaf Evergreen zijn we over Lookout Mountain (meer een grote heuvel dan een berg) naar Golden gereden en vanaf daar weer naar huis, voor een totaal van ongeveer 210 kilometer. Het was een erg leuk uitstapje en het is zeker voor herhaling vatbaar om in het weekend lekker op de motor weg te gaan en een beetje de toerist uit te hangen!

• 09 Juni 2009 - 19:12

Bernadette:

Stoer hoor, Annemiek.
    Lijkt me inderdaad heerlijk op de motor door de States. Is dat cafe waar Danko zit nou echt zo oubollig?Volgens mij hebben jullie de kampeerspullen 24 uur per dag paraat of niet.
    Even vrij, hup met motor en tent op pad, wat een leventje zeg!
    Geniet er maar van en stuur ons geregeld een leuk verhaal, oke?

Groeten uit Enschede.

• 09 Juni 2009 - 19:56

Annemiek :

Er is inderdaad niks leuker dan lekker motorrijden in het weekend! En ja, het restaurantje was heerlijk oubollig, een aangeklede etalagepop volgens de laatste mode in de jaren '30 op een sofa, glimmend metalen plafond en fout op alle mogelijke manieren. Maar het eten was wel heel lekker! Voor dit uitstapje hadden we de tent niet nodig omdat we het in één dag gedaan hebben, maar het duurt inderdaad niet heel erg lang om alle kampeerspullen in de auto te gooien/op de motor te binden. Al was het de laatste keer naar Fruita wel zo dat iedereen allerlei voor de hand liggende dingen toch was vergeten, dat was dan wel weer grappig!