Motorrijden - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Motorrijden - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Motorrijden

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

23 Juni 2009 | Verenigde Staten, Boulder

De afgelopen paar weekenden hebben we weer lekker veel motor gereden. Twee weken geleden zijn we een stuk naar het noorden gegaan, eerst langs Carter Lake en daarna door Big Thompson Canyon naar Estes Park. Vooral de canyon was erg leuk, lekker bochtig en niet zoveel verkeer. In Estes Park hebben we buiten in het zonnetje thee gedronken en daarna zijn we via de Peak to Peak en Ward terug naar huis gereden.

Op de zondag erna hadden de buren ons uitgenodigd om te komen barbecuen. Het was alleen de hele morgen aan het regenen en dat was nou niet echt het meest geschikte weer! Toen we op een gegeven moment eens naar buiten keken om te zien of het misschien ook begon op te klaren konden we vanaf ons terras een tornado zien!! Aan de ene kant is dat wel een gaaf gezicht, zo'n slurf die uit de wolken steekt, maar het was me toch wel wat te dichtbij! Deze tornado was ongeveer dertig kilometer naar het oosten, en er waren die dag vijf kleine tornado's rond Denver. Dat is tamelijk ongewoon voor deze omgeving, normaal gesproken komen er geen tornado's zo vlak bij de bergen. Het weer is überhaupt ongewoon de laatste tijd. De laatste twee maanden is er dubbel zoveel regen gevallen als gemiddeld en is het een stuk koeler dan je zou verwachten voor de tijd van het jaar. Het is de tijd van het jaar voor onweersbuien rond vijf uur ’s middags, maar de afgelopen tijd was het echt elke dag raak. Het gevolg daarvan is wel dat alles nog steeds hartstikke groen is en heel erg hard groeit en bloeit, dat hebben we nog niet eerder zo gezien! Na de tornado klaarde het gelukkig op en hebben we erg lekker gebarbecued en het heel gezellig gehad. Voor we het wisten was het midden in de nacht!

De week erna was niet zo interessant. Ik had het druk om een deadline te halen en Danko heeft het ook veel drukker dan je zou wensen met werk voor een review meeting begin augustus (à la ’s avonds werken, in het weekend werken, en dat houdt pas op als de review meeting voorbij is... :-(). Het zou fijner zijn als die meeting ergens in de winter was zodat je ook nog iets aan de zomer zou hebben, maar ja!

Vorig weekend zijn we met de crossmotoren een stuk de bergen in gereden, grotendeels over zandweggetjes en rotsige bergpaadjes. Vanuit Boulder zijn we over de Switzerland Trail naar de Peak to Peak gereden en daarna via Gold Hill weer terug. Ik moest in het begin even wennen aan het rijden over rotsige paadjes, maar het is echt hartstikke leuk om te doen! Toen we terug waren in Boulder zijn we weer naar het examenparcoursje gereden zodat ik nog wat kon oefenen. Na een paar keer de slalom geprobeerd te hebben vond ik de beste manier om dat aan te pakken, namelijk in de eerste versnelling en al bijremmend met de achterrem zodat je niet te hard gaat... Dat geldt trouwens voor alle verrichtingen, je kunt niet binnen de lijnen blijven als je harder rijdt dan iets van 5 km/u! Dit was ook het laatste ritje op de Honda XL, die begon toch wel een beetje oud te worden en moest een grotere reparatie hebben dan waar Danko nog zin in had. Danko heeft alle modder eraf gepoetst en 'm op Craigslist gezet en binnen een dag waren er al tien mensen die ervoor gebeld hadden! Uiteindelijk hebben we de motor verkocht aan iemand helemaal uit Lake City (dat is iets van zes uur rijden van Boulder!), voor wel $350 meer dan waar we 'm zelf voor gekocht hadden! De man die de motor vier jaar geleden aan ons verkocht heeft vroeg echt veel te weinig waardoor we nu een mooie winst konden maken.

Volgende week heeft Danko een conferentie in Tucson (in Arizona), waar hij op de motor naartoe gaat. We hadden bedacht dat ik dan mooi de eerste dag een stuk mee kon rijden en daarna weer terug, alleen mag je met een learner's permit niet over interstates rijden en ook niet zonder begeleiding van iemand met een rijbewijs. Het werd dus tijd om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Vorige week donderdag belde ik naar de DMV (een soort CBR die ook de rijbewijzen uitgeeft) om daar een afspraak voor te maken, alleen hadden ze geen plek tot aan het eind van deze week. Bovendien deed het kantoor in Boulder helemaal geen motorexamens meer en zou ik ervoor naar Denver moeten. Gelukkig kun je ook afrijden bij 'third party testers', meestal rijscholen die ook bevoegd zijn om examens af te nemen. Daar kon ik afgelopen vrijdag terecht en het mooie was dat voor mij nog iemand moest afrijden. Dan kon ik mooi bekijken hoe streng ze dingen nou eigenlijk beoordelen! Het meisje voor mij had nog nooit geoefend met het parcoursje en moest alle verrichtingen in drie stukken doen omdat ze alle pionnen omver reed, buiten de lijnen ging of niet in de gaten had wat je nu precies moest doen. Je zou denken dat zo iemand dan niet goedgekeurd zou worden, maar ze had het dus gewoon gehaald! Ik was dus volkomen voor niks een beetje nerveus over of ik alles wel goed zou doen of niet!
Een bijna foutloze tien minuten later had ik ook mijn rijbewijs gehaald :-D en kon ik dus gistermorgen naar de DMV om mijn rijbewijs te gaan vernieuwen. Omdat dit werkelijk de meest verschrikkelijk inefficiënte instantie is waar ik ooit ben geweest (met bijbehorende verschrikkelijke wachttijden) stond ik tien minuten voor openingstijd voor de deur. Dat hielp in zoverre dat ik bijna direct aan de beurt was, maar het hielp niet dat degene die mij moest helpen in het weekend haar geheugen gewist had (haar woorden, niet de mijne...) en niet wist wat ze met mijn visum aanmoest of hoe ze moest invoeren dat ik uit Nederland (en niet de Nederlandse Antillen!) kom. Het duurde dus twintig minuten voor ze een paar dingen in de computer gezet had waarna ik een half uur moest wachten voordat ze een foto konden nemen. Niet dat er nou zoveel mensen op de foto moesten, maar er nam gewoon niemand foto's voor een half uur. Daarna kwam ik erachter dat ik mijn oude rijbewijs en mijn learner's permit niet had terug gekregen, en toen dat verholpen was kon ik eindelijk gaan. Dat zoiets simpels een uur moet duren! Het positieve is dat het me wel twee hele Dollars gekost heeft voor een nieuw rijbewijs (aangezien de oude nog niet was verlopen) en maar $40 om af te rijden.

Toen ik het telefoonnummer van de DMV zocht kwam ik nog een leuke review tegen die de sfeer bij de DMV erg goed weergeeft:

"Destroy your day by walking into this hot, grungy, unfriendly, soul-crushing room. A few years ago you could get in and out of the Boulder driver's license place in half an hour or forty-five minutes. Now, you will wait two or three hours for your number to be called, and a sign helpfully warns against conversation while you're waiting. The person at the 'greeter' desk tells you that s/he knows nothing, won't say anything, really couldn't say, has no information, isn't at liberty to venture a guess, and to be perfectly honest, doesn't give a dang whether you ever get your driver's license, or not. It is hard to imagine a spot (even a government agency) that is more bureaucratic, slow, indifferent, or oblivious to its customers than this place. Bring your own antiseptic wipes and a long, engrossing novel (or two)."


Afgelopen weekend zijn we twee keer een stuk gaan mountainbiken. Zaterdag zijn we naar Nederland gereden waar hele gave mountainbikepaadjes zijn. We hebben erg leuk gefietst totdat een grote onweersbui de zondvloed begon, natuurlijk net voordat we bij de auto waren. We waren helemaal doorweekt en onder de modder, gelukkig waren we met de Camry gegaan en niet met de nieuwe auto!
Eergisteren zijn we naar Lyons gegaan om te mountainbiken. Het trail dat we eigenlijk wilden fietsen had een onweerswolk boven zich hangen, dus zijn we iets verderop naar Hall Ranch gegaan. Voor mij was het de eerste keer en Danko was er een paar weken geleden voor het eerst geweest, en het is echt een aanrader! Leuke vloeiende paadjes in een ansichtkaart; stel je bergweiden voor vol met gele, paarse en blauwe bloemen en allerlei verschillende kleuren gras, strakblauwe lucht, een lekker zonnetje en een heel erg mooi uitzicht. Echt jammer dat we geen fototoestel bij ons hadden!

Nu dus nog twee dagen werken en dan rijden we vrijdag naar Gunnison. Vanaf daar gaat Danko naar Tucson en ik terug naar Boulder (ik heb niet genoeg vakantiedagen om een week weg te gaan nu, en Tucson is nou ook weer niet zo heel interessant) en een week later rijd ik Danko weer tegemoet zodat we weer samen naar huis kunnen rijden. We hebben er erg veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 239233

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: