Road trip, deel 2 - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Road trip, deel 2 - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Road trip, deel 2

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 Juli 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Volgens de weersvoorspelling zou het afgelopen weekend niet zulk heel mooi weer worden, namelijk bewolkt in de ochtend en vanaf een uur of twee in de middag onweer en regen. Ik ben op vrijdag dus halverwege de ochtend naar Gunnison vertrokken, zodat ik op tijd de bergen over zou zijn. Vrijdag was een vrije dag omdat het de dag voor Independence Day was, dus was er nogal wat verkeer op de weg: langzaamrijdende mensen op highway 6 en ‘rennen en stilstaan’ verkeer op I-70. Boven Loveland Pass hing een erg grote regenwolk, net zoals bij Breckenridge waar ik even gestopt ben om brood te eten en thee te drinken. Uiteindelijk heb ik geen regen gehad, al kon ik op weg richting Buena Vista zien dat het voor mij regende, maar toen ik erlangs kwam was alles alweer aan het opdrogen. Wel zo fijn!
Ik was halverwege de middag al in Gunnison en ik heb lekker buiten zitten lezen totdat Danko ook aankwam. We zijn het dorpje (ook al is er een universiteit, je kunt Gunnison echt geen stad noemen) ingegaan om iets te eten en daarna hebben we bij het motel met een drankje buiten gezeten totdat we genoeg hadden van de muggen (ofwel, totdat de muggen ophielden Danko te prikken en mij begonnen te belagen ;-)). Het was voor het eerst dat we ’s avonds buiten gezeten hebben, want daar was het tot deze week nog niet warm genoeg voor.

Zaterdag hebben we na het ontbijt (zelf te bakken wafels, hmmm!) de kaart er maar eens bij gepakt om te zien hoe we naar huis wilden rijden. Op zich wilde ik wel graag Black Canyon of the Gunnison National Park bekijken omdat we daar toch redelijk bij in de buurt waren, maar dat zou toch wel teveel tijd kosten samen met het naar huis rijden. Daar moeten we dus nog maar een keertje voor terug! We zijn wel een stuk richting het park gereden, vanaf Gunnison eerst door Curecanti (uit te spreken als Koerikantie) National Recreation Area, langs Blue Mesa Reservoir, een groot stuwmeer dat heel mooi tussen de heuvels ligt. Daarna zijn we dezelfde heuvels ingereden over een leuk bochtig weggetje met nog wat mooie uitzichten over de canyon die uiteindelijk het National Park wordt. Daarna zijn we vanaf Hotchkiss naar Carbondale en over de McClure Pass gegaan, en die was erg leuk om te rijden. Mooie bochtjes in een heel mooie omgeving, je rijdt namelijk door een groene vallei die op een gegeven moment een stuwmeer wordt met mooie bergtoppen op de achtergrond. Boven op de pas hing een grote regenwolk waar gelukkig alleen maar een paar spetters uit vielen.

We waren van plan om in Carbondale te gaan middageten, maar omdat we er vanaf de weg niks konden vinden zijn we doorgereden naar Aspen. De weg daarheen loopt vlak langs het vliegveld waar weer de nodige privé-vliegtuigen stonden. Je kunt behalve aan het vliegveld aan het plaatsje ook goed zien dat er nogal wat geld zit, in het centrum is het één en al galerieën en makelaars en er lopen veel mensen waarvan wel duidelijk is dat ze er warmpjes bijzitten, erg grappig! We hebben maar eens getankt en daarna zijn we een pub binnengelopen om iets te eten. Precies op tijd, want we waren nog niet binnen of het begon te regenen! Tegen de tijd dat we klaar waren met eten was het opgehouden met regenen, dus konden we mooi droog de Independence Pass oprijden. Vanaf de kant van Aspen is dat een af en toe redelijk smal en kronkelig weggetje, erg leuk!
Aan de andere kant van de pas kom je door Leadville, en daar was het behoorlijk fris, maar ongeveer 10° C. We hebben dus maar flink doorgereden, over Fremont Pass naar Copper, waar we even gestopt zijn voor thee om weer warm te worden. Terwijl we lekker warm binnen zaten heeft het weer geregend, maar het was alweer droog toen we aan het laatste stukje naar Boulder begonnen. Net tegen de tijd dat het donker begon te worden waren we weer thuis, na iets van 360 mijl (bijna 580 kilometer). We waren ook mooi op tijd om nog het Independence Day vuurwerk te zien en daarna zijn we toch best wel moe in bed gekropen. Net als het eerste stuk was dit tripje erg geslaagd!