Hectisch - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Hectisch - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Hectisch

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

27 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Om één of andere reden zijn de laatste weken voordat we voor meer dan een week weggaan altijd erg druk met allerlei dingen die nog af moeten voordat we vertrekken. Deze keer hadden we het allebei erg druk met werk, moest Danko deze week nog een proposal indienen en moest ik alle hotels voor Japan nog zoeken en boeken, een beetje een idee krijgen van wat er waar te zien is in Tokyo en Kyoto en uitzoeken welke (soort) treinen we wanneer moeten nemen. En er moest een ticket naar Barcelona geboekt worden. Vooral afgelopen week was dus een druk weekje!

Ik zou bijna zeggen dat het dit weekend 'gelukkig' niet zulk lekker weer was zodat ik op zondag uit kon zoeken hoe je het beste vanuit Barcelona naar Weeze kunt vliegen (niet, zo blijkt) en tijd had om in sneltreinvaart door de Lonely Planets van Tokyo en Kyoto te gaan. En de was te doen. En op zaterdag nog snel even te gaan fietsen voordat het koude weer toesloeg. We hebben het rondje over Hall Ranch gefietst en dat was weer erg leuk! We waren precies op tijd terug bij de auto om geen grote regen/sneeuwbui over ons heen te krijgen en dat terwijl we de hele tijd in het zonnetje gefietst hadden. We zijn met een omweg via de Peak to Peak, Brainard Lake en Ward naar huis gereden, dwars door een flinke sneeuwbui! Dat is dan toch wel weer leuk als je lekker warm in de auto zit.

Het weekend ervoor was het in tegenstelling juist heel warm, dat wisselt nogal tegenwoordig! Op zaterdag hebben we toen lekker buiten gezeten, wel in de herrie van het nieuwe huis dat ze aan de overkant van de straat aan het bouwen zijn, maar het was erg lekker in de zon - zelfs wel te heet. Aan het eind van de middag zijn we een stuk gaan motorrijden. Van Boulder naar Ward en vanaf daar naar Lyons en weer terug naar huis. Erg leuk, alleen hadden we net iets eerder weg moeten gaan, want het laatste stukje naar huis was het toch wel erg afgekoeld!
Op zondag heb ik mijn ergernissen over de planten voor het huis afgereageerd. Het bedrijfje dat de HOA (zeg maar de vereniging van huiseigenaren) managed zou ervoor moeten zorgen dat al het tuin/plantenonderhoud gedaan wordt. Daar betalen we voor, maar er gebeurd niks. Struiken zijn zo groot dat ze over paadjes en parkeerplaatsen hangen, en de planten bij ons voor de voordeur hadden een stuk van de trap overwoekerd en waren halfdood. Geen gezicht! Ik was van plan om de grootste plant een beetje bij te snoeien, en toen ik daar eenmaal mee bezig was vond ik dat ik het dan net zo goed helemaal af kon knippen. En dus de te grote, halfdode, planten ernaast ook. En de planten die langs de stoep staan en ook meer dood dan levend waren (om een of andere reden zit er geen sprinkler zodat alles te weinig water krijgt). Anderhalf uur later had ik een grote berg rommel gemaakt en weer opgeruimd, zag alles er weer een stuk netter uit en was ik toe aan heel veel koud water, want dit was wel de warmste dag sinds weken (26 graden!). Daarna zijn we een stuk gaan mountainbiken. Je kunt om Boulder heen fietsen bijna zonder over verharde wegen te gaan, maar dat rondje hebben we nog nooit helemaal afgemaakt. En nu dus ook niet, want ik was niet vooruit te branden na al het getuinier! Maar het was wel erg lekker om in de zon te fietsen.

En nu dus tassen inpakken en het weerbericht in de gaten houden, want dat is het enige dat nog roet in het eten kan gooien. Voor woensdag en donderdag is er namelijk een sneeuwstorm voorspeld, en er zou tot een meter sneeuw kunnen vallen. Op de website van het Weather Channel staat dat het het beste is als je reist voordat het gaat sneeuwen, en als je tijdens de sneeuwstorm toch de deur uit moet, je een winter survival kit mee moet nemen..! We vliegen morgenvroeg als het goed is om half negen naar Minneapolis-St. Paul, hopelijk voordat het echt hard begint te sneeuwen en ze het vliegveld sluiten!

  • 29 Oktober 2009 - 17:21

    Bernadette:

    Heel veel plezier wens ik jullie bij dit leuke uitstapje.Wat maak je veel mee zou mijn moeder zeggen. Maar die weersverschillen lijken me erg lastig.26 graden en dan weer sneeuw, hopenlijk zijn de weergoden jullie gunstig gezind.
    Barcelona is hot bij de Twentenaren momenteel maar Japan lijkt me ook niet verkeerd.
    Geniet ervan en misschien tot gauw ziens?

  • 31 Oktober 2009 - 09:28

    Anita:

    Ik wens jullie een goede reis. Jullie worden echte wereldreizigers,maar op deze manier zien jullie wel veel.Lekker van genieten!

  • 02 November 2009 - 02:58

    Annemiek Kamphuis:

    Genieten doen we zeker! Het grappige is dat we uit onszelf waarschijnlijk niet zo snel naar Azië zouden zijn gegaan, maar dat we nu wel meer van dit deel van de wereld willen zien. We vonden het in ieder geval allebei erg leuk om een paar dagen in Tokyo rond te lopen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 240965

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: