Even in Boulder - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Even in Boulder - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Even in Boulder

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

17 November 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Net iets meer dan een week geleden kwamen we na een reis in de tijd aan in Boulder, we waren namelijk een uur eerder in Denver dan dat we uit Japan vertrokken waren! Het minder leuke eraan was dat we op de lange vlucht mensen achter ons hadden zitten die van mening waren dat ze een heleboel herrie konden schoppen als hun zicht op het videoscherm niet helemaal perfect was. We hadden de indruk dat het vliegtuig omgedraaid zou zijn om ze eruit te zetten als ze nog iets langer doorgegaan waren, maar slapen hebben we dus niet gedaan!

Eenmaal thuis was het het idee om even twee uur te slapen en dan weer op te staan, maar omdat we nog half slapend de wekker uitgezet hadden werden we pas twee uur na de wekker weer wakker. Nadat we een beetje gegeten hadden zijn we maar weer naar bed gegaan, alleen waren we allebei rond drie uur 's nachts klaarwakker! Niet zo heel fijn als je wel gewoon moet werken de volgende dag! Gelukkig was het op woensdag Veterans Day zodat we een beetje bij konden slapen. We hadden een boel plannen voor wat we wilden doen die dag, alleen kwam daar niet zoveel van terecht omdat we blijkbaar wel erg toe waren aan heel lang uitslapen en niks doen! Als bonus hield mijn laptop er ook weer eens mee op nadat ik Windows updates geïnstalleerd had. Dat was de derde of de vierde keer dat het ding zonder reden gecrasht is, en ik had er echt helemaal genoeg van. Stom ding! We zijn dus maar een beetje op internet gaan rondkijken wat er aan laptops te koop is, en we zijn ook even naar Best Buy (een elektronicazaak) gegaan om in het echt te zien hoe alles eruit ziet. Het leuke daaraan is dat ze daar ook een Wii spelcomputer hebben staan, dus heb ik ook even staan tafeltennissen en parachutespringen :-D.

Donderdag was het zo warm dat we in een shirtje en een korte broek konden gaan fietsen, en vrijdag zijn we uit eten gegaan met Irma en Linda die voor een week in Westminster waren voor een conferentie. Dat was erg gezellig en erg voor herhaling vatbaar, dus het was jammer dat ze zaterdag alweer terug naar Nederland gingen. Maar goed ook, want er was weer een sneeuwstorm voorspeld voor afgelopen weekend die ze mooi voor waren. Het is erg ongewoon dat het zoveel sneeuwt in deze tijd van het jaar!

Ons plan voor zaterdag was om te gaan skiën. Er zijn nog wel niet zoveel pistes open in de skigebieden die al open zijn, maar omdat we een skipas hebben maakt dat allemaal niet zoveel uit. Het zou ook pas 's avonds beginnen met sneeuwen, dus dan konden we daarvoor nog prima even in de sneeuw spelen! We hebben eerst een beetje uitgeslapen (hard nodig!) en tegen één uur waren we in A-Basin. Dat ligt zo ongeveer op de Continental Divide, vandaar dat er maar liefst twee liften en vier pistes open waren! Maar het was wel erg leuk om eventjes te skiën! Nadat we een paar keer de lift genomen hadden zagen we opeens een paar politie-agenten en iemand van de Forest Service (zeg maar staatsbosbeheer) bij de lift staan. Die stonden duidelijk iemand op te wachten en wij vroegen ons af hoe je dan iemand moet herkennen met een dikke winterjas aan en een helm op. Tegen de tijd dat we uitgeskied waren kwam er een hele dikke kerel van de piste af, die ons eerder ook al opgevallen was vanwege zijn omvang. Hij werd keurig 'omsingeld' door twee agenten die eens keken of ze de juiste persoon te pakken hadden, en nadat ze tegen elkaar geknikt hadden werd hij aangesproken en mocht hij zijn ski's en skistokken afgeven. Daarna wilde hij per se iemand opbellen, wat natuurlijk niet toegestaan werd. Je hebt hier het recht op één telefoongesprek als je gearresteerd wordt, maar natuurlijk niet met je eigen telefoon! Toen de man zijn telefoon niet af wilde geven werd hij vakkundig pootje gelicht, tegen de grond gewerkt en in de boeien geslagen, terwijl hij tegen de agenten riep dat ze zich wel aan de wet moesten houden (hehehe, dat had hij zelf ook iets eerder moeten bedenken!) gevolgd door allerlei minder fraaie uitspraken. Erg apart om met je neus bovenop te staan, want we stonden er maar een paar meter vanaf!

We waren van plan om na het skiën in Black Hawk te gaan eten omdat we nog een kortingsbon hadden voor het buffet in één van de casino's. Voordat we zijn gaan eten hebben we eerst nog wat kwartjes in een aantal automaten gestopt, en bij één ervan kwam er zo $90 uitrollen! In totaal verdienen die mensen daar niks aan ons omdat we meer geld mee naar huis nemen dan dat we uitgeven :-D. We hebben weer erg lekker gegeten, ze hadden zelfs een soort bonensoep die precies als erwtensoep smaakte, precies goed met het koude weer! Tijdens het eten was het alleen wel iets harder gaan sneeuwen dan we gedacht hadden, en er was een behoorlijke file langzaam rijdend/glijdend verkeer terug richting de I-70. Het was erg glad en dat is niet zo fijn in een auto zonder spijkerbanden! Tegen de tijd dat we in Golden waren hadden we al dik anderhalf uur in de auto gezeten voor een stukje van dertig kilometer waar je normaal een half uurtje over doet. We waren expres niet via de I-70 gegaan omdat daar een paar redelijk steile heuvels in zitten die we liever wilden vermijden. Helaas voor ons zitten er ook een paar van dat soort heuvels in de weg tussen Golden en Boulder, en daar kwamen we niet meer overheen! We moesten dus omdraaien en dat was wel even eng, want als we naast de weg terecht zouden komen zouden we goed vastzitten. Uiteindelijk zijn we via Arvada naar de snelweg tussen Boulder en Denver gereden, over spekgladde straten met stoplichten op juist die plekken waar je niet wilt remmen of stilstaan, maar we hebben het gehaald! We waren net iets voor twaalf uur thuis, alleen maar een paar uur later dan we gedacht hadden..! Normaal gesproken zouden we met de Camry (die spijkerbanden heeft) naar het skigebied zijn gegaan en zouden we dus niet zoveel moeite gehad hebben om weer thuis te komen, maar die auto stond tot vanmorgen bij de garage om gerepareerd te worden. Toen we 'm op gingen halen wilde hij niet meer starten tenzij je het grote licht aandeed (heu..?) en toen we hem vanavond weer terug wilden brengen naar de garage om dat te repareren deed hij helemaal niks meer. Tot zover het idee om met de Camry naar het vliegveld te gaan morgen!

Na de wel erg lange terugreis uit Balck Hawk hebben we zondag dus maar gebruikt om er een beetje van bij te komen, en zijn we nog een keer naar Best Buy gereden zodat ik een nieuwe laptop kon kopen. Dat was goedkoper dan online, en dan hoefde ik ook niet voor we morgen naar Barcelona vliegen mijn oude weer aan de praat te krijgen. Dat is wel niet zo moeilijk, maar het kost wel veel tijd. Ik heb een mooie witte Sony VAIO gekocht en ik ben er erg blij mee!

• 18 November 2009 - 06:35

Mam.:

Hee Annemiek!

Al op de vroege morgen zit ik jouw verhaal te lezen voordat ik wegga naar school.
    Blijkbaar nog snel even genoten van allerlei leuke dingen en nu al weer,voor ons vanavond, op reis naar Barcelona! Jullie komen al dichterbij!

Goede reis!

Knuffel, Mam.

• 19 November 2009 - 17:44

Annemiek Kamphuis:

En we zijn er! Wel een beetje moe van weer een jetlag maar dat gaat wel weer weg :-)