Toch niet kamperen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Toch niet kamperen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Toch niet kamperen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 April 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Nou, het weekendje kamperen ging iets anders dan we hadden gedacht! Een paar dagen nadat we de camping gereserveerd hadden veranderde de weersvoorspelling voor Moab en zou het op zaterdag ineens gaan regenen. Een paar dagen later was dat weer verdwenen, nog een paar dagen later voorspelden ze regen voor vrijdag en zondag, en toen er uiteindelijk voor vrijdag sneeuw voorspeld werd hebben we maar besloten om toch maar niet naar Moab te gaan! Dat was wel jammer, want we hadden ons er allebei op verheugd. Omdat we toch ook niet thuis wilden blijven kwamen we toen op het idee om nog een keer een weekendje te gaan skiën. Eigenlijk hadden we gedacht dat het seizoen voor ons al wel voorbij was. In A-basin kun je tot in juni nog skiën, maar zodra het mooi fietsweer wordt hebben we er al snel niet zo’n belangstelling meer voor! Het weer in Boulder was vorig weekend ook niet erg geweldig. Omdat ik op vrijdag vrij had, had ik gedacht dat ik dan lekker een lang stuk kon gaan fietsen, maar ik heb alleen mijn neus buiten de deur gestoken en ben de rest van de dag lekker binnen gebleven!

Op zaterdag hebben we lekker een beetje uitgeslapen en daarna hebben we een hotel geregeld. Ons eerste idee was om gewoon ergens een goedkoop motel te vinden, maar omdat het Spring Break was (de voorjaarsvakantie voor de universiteiten, en dan is het druk in de skigebieden) zouden we daar nou niet echt erg veel goedkoper mee uit zijn. In plaats van een motel hebben we dus maar een hotel uitgezocht, en Danko heeft opgebeld om een kamer te reserveren en tegelijk nog iets van de prijs af te kletsen :-). Tegen een uur of elf zijn we eens weggereden. Vroeg genoeg, want een halve dag skiën is ook wel genoeg! Er was bijna geen verkeer en dus waren we lekker snel in Keystone. Na één piste hebben we lekker in het zonnetje lunch zitten eten. Er was eigenlijk sneeuw voorspeld, maar het was juist hartstikke mooi weer! We hebben het skiën tot een uur of vijf volgehouden, en toen had ik het om één of andere reden ook helemaal gehad! Ik heb er dan ook een stuk langer dan Danko over gedaan om naar de auto te lopen, haha!
We zijn in gaan checken in het hotel, en daarbij kregen we een setje waardebonnen: één voor warme chocolademelk, één voor een wijn- of bierproeverij die ze elke middag ergens houden, en één voor een gratis activiteit van het Nordic Center (zoals langlaufen). Omdat we toch echt van plan waren om op zondag ook te gaan skiën zouden we aan die laatste twee bonnen dus niks hebben en Danko vroeg of we in plaats daarvan niet nog een chocolademelkbon mochten hebben. Maar dat was volgense de vrouw achter de balie helemaal niet nodig, want ze zei dat je alle bonnen gewoon voor alles kon gebruiken, en dat we bijvoorbeeld ook naar de bar in het hotel konden gaans als we geen tijd zouden hebben voor bijvoorbeeld de proeverij. Dat wilden we weleens proberen, dus nadat we even onze spullen naar de kamer gebracht hadden zijn we in de bar eens gaan vragen waar we de waardebonnen voor konden gebruiken. En dat was nog eens een leuke meevaller, want je kon uit het hele cocktailmenu kiezen, of wat voor ander soort drankje je maar zou willen! In plaats van chocolademelk te gaan drinken hebben we ons dus lekker met iets sterkers op de bank bij de open haard geïnstalleerd!
Na een poosje lekker bankhangen was het wel eens tijd om te gaan eten en dat hebben we bij één van de restaurantjes onderaan de skiliften gedaan. Er is een soort winkelcentrumpje met van allerlei winkeltjes en restaurantjes onderaan de liften en het is toch wel grappig dat je daar dan op een klein stukje van huis tussen alle andere mensen toerist zit te wezen!
Omdat we nog twee waardebonnen over hadden zijn we na het eten nog een paar drankjes gaan drinken in de bar van het hotel. Het is toch wel erg leuk als je dat gewoon als extraatje krijgt! Je moet wel maar net weten dat je je helemaal niet hoeft te houden aan wat erop staat, dus daar hadden we mooi even geluk mee!

Op zondag hebben we een poging gedaan om uit te slapen, en we hadden gedacht dat we daarna mooi ergens buiten konden gaan ontbijten. We hadden er alleen helemaal geen rekening mee gehouden dat het weleens kon sneeuwen, haha! We keken dan ook wel even op onze neus dat het buiten bewolkt en wit was toen we de gordijnen open deden! Gelukkig klaarde het in de loop van de dag op, maar niet voordat we halverwege de middag tamelijk ineens nog een complete white-out gehad hadden! Het sneeuwde opeens zo hard dat je maar een klein stukje om je heen kon zien, maar net zo plotseling als het begon hield het ook weer op en daarna werd het zelfs lekker zonnig. We hebben geskied tot de stoeltjesliften dicht gingen en toen zijn we weer naar huis gegaan. Het was echt heel erg leuk om zo met z’n tweetjes even een paar dagen te gaan skiën! Eigenlijk nog wel beter dan een huisje huren met een aantal mensen, want van lekker uitslapen komt het dan meestal niet omdat er altijd wel mensen zijn die heel vroeg uit hun bed vallen om de eerste lift van de dag te halen. Heel erg voor herhaling vatbaar dus!

Het weer is nu volkomen het tegenovergestelde van vorige week vrijdag, en ik ben vanmiddag na het werk lekker met een schrijfblok buiten gaan zitten. Het duurde niet lang voordat ik bezoek kreeg van onze ‘aanlooppoes’ die we maar ‘Mauw’ hebben genoemd. Ze komt meestal ’s ochtends als we zitten te ontbijten voor de terrasdeur zitten. We horen dan “mauw!!”, want dan wil deze dame aandacht hebben en geaaid worden. Als we buiten zitten komt ze kopjes geven aan de stoelen en de tafel en installeert zich daarna onder het bankje of bij ons op schoot (bij voorkeur bovenop wat je aan het lezen of schrijven bent :-D) of gaat op jacht onder het dennenboompje dat voor ons huis staat. Daarna wacht ze tot Danko naar het werk gaat, geeft kopjes aan zijn tas en verdwijnt dan voor de volgende stop op haar route. Ze moet wel ergens in de buurt wonen, maar we hebben geen idee waar! We vinden het in ieder geval allebei wel erg leuk, want zo hebben we toch een beetje een huisdier. Iets dat anders echt niet kan omdat ik vooral voor katten echt heel erg allergisch ben. Het grappige is ook dat Mauw heel schuw is en zich verstopt voor alles dat beweegt, maar dat ze juist bij ons komt om aandacht te krijgen! Danko zei al dat als we haar naar binnen zouden laten ze waarschijnlijk niet meer weg zou gaan, maar daar gaan we dus maar niet aan beginnen!

En nog iets grappigs: twee weken geleden gingen we even naar de Oriental Market om wat kruidenmixjes te kopen die op waren. Het is maar een heel klein supermarktje maar ik loop er altijd even helemaal doorheen om te zien wat ze hebben aan extra dingen, want dat wisselt van keer tot keer. Terwijl ik de kruidenmixjes stond uit te zoeken liep Danko een beetje rond te kijken en hij kwam mij halen omdat ik toch echt even moest zien wat hij had gevonden. En jawel, deze keer hadden ze ontbijtkoek, hagelslag, Friese pepernoten en twee smaken chocoladeletters! Haha, ik heb geen idee aan wie ze dat verkopen! Het is hetzelfde winkeltje waar ik vorig jaar een keer instant-boerenkoolmix vond in een compleet Nederlandse verpakking. We hebben de ontbijtkoek toch maar laten staan, want $6 was toch wel iets meer dan we daar aan uit wilden geven!