De baby shower - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu De baby shower - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

De baby shower

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

30 Juni 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Afgelopen zondag was de baby shower, en ik had van tevoren samen met Ria bedacht dat ik wel een ooievaar kon maken als cadeautje. Ik wilde niet mijn tien-dagen-mand van tevoren geven, maar ik wilde ook niet zonder cadeautje aan komen zetten. Ik had al gekleurd karton gekocht en een grappig verhaaltje geschreven om uit te leggen waar de ooievaar voor was, maar totaan zaterdagmorgen had ik nog geen tijd gehad om eraan te beginnen. Nadat ik op internet een leuk voorbeeld had gevonden ben ik aan het knutselen geslagen, en het was maar heel goed dat ik dat daar 's morgens direct al mee begonnen was. Het duurde namelijk wel even voordat ik alle vormen die ik nodig had had getekend en uitgeknipt, maar toen begon er ook best iets leuks te ontstaan!

's Middags zijn we een stuk gaan fietsen, en omdat het zo verschrikkelijk warm was zijn we naar Ward gegaan. We zijn lekker rustig naar boven gepeddeld en we waren gelukkig in Ward voordat het piepkleine supermarktje dicht ging. Tegenwoordig staat er op de deur dat je geen foto's mag maken, blijkbaar komen er tegenwoordig meer toerisiten dan vroeger. We hebben een grote fles Gatorade gekocht en twee van die hele simpele roomijsjes op een stokje. Daar zijn we mee op het terras gaan zitten, er is niks beters na zo'n stuk fietsen! Na het drinken en ijsje zaten we zo lekker in het zonnetje dat we allebei in slaap begonnen te vallen, haha!

's Avonds ben ik begonnen de ooievaar in elkaar te zetten, en dat ging niet zo snel als ik gedacht had! Voor ik het wist was het al laat en was ik nog lang niet klaar, en dus heb ik op zondagmorgen de laatste dingen gedaan. Het was al best lang geleden sinds ik voor het laatst iets geknutseld had en ik was een beetje vergeten dat de tijd dan nogal snel kan gaan!
Ik had met Michelle en Anna afgesproken om samen naar de baby shower te gaan, en precies toen het tijd was om weg te gaan was alles klaar en mooi ingepakt. Onderweg zei Anna dat ze me toch even wilde waarschuwen dat er soms nogal stomme spelletjes kunnen zijn bij dit soort feestjes. Wie het snelst een luier kan verwisselen zonder te kijken, het soort dingen die blijkbaar niemand leuk vindt maar die toch gedaan worden. Elizabeth had geen zin gehad in dat soort dingen, dus we hebben lekker gekletst, heel erg lekker geluncht en daarna cadeautjes gegeven. De bedoeling van een baby shower is om de aankomende moeder in het zonnetje te zetten en er tegelijk voor te zorgen dat ze allerlei babyspullen niet zelf hoeven aan te schaffen. Elizabeth had een ‘register’ online, een soort van verlanglijstje waar je dan dingen van kunt kopen voor de bijna-ouders. Er waren dus nuttige cadeautjes, en er was mijn ooievaar, die gelukkig goed in de smaak viel. En het was erg gezellig! We moesten wel iets vroeger weg omdat Anna een afspraak had, maar daardoor kon ik nog lekker een stukje gaan fietsen. Danko was aan het mountainbiken bij Nederland omdat het daar tenminste niet zo warm was, dus ben ik daar ook naartoe gereden en hebben we samen nog een rondje over het singletrack gefietst.

En daarna was het maandag en begon Danko aan de laatste dingen die af moesten voordat we morgen naar Florida gaan. Hij is al weken verschrikkelijk druk met een heleboel dingen, we zullen allebei blij zijn als er een eind komt aan die drukte! Danko moet volgende week experimenten doen in het Magnet Lab in Tallahassee, en ik heb het met mijn werk zo geregeld dat ik anderhalve week vanaf daar kan werken. We hebben erg veel zin in dit werkreisje, en we hebben ook al allerlei plannen gemaakt! Aankomende maandag is het Independence Day en dus een vrije dag, dus we kunnen uitkijken naar drie dagen zwemmen, kanoën, barbecuen en meer van dat soort dingen samen met vrienden die we maar weinig zien. Voor het tweede weekend hebben we samen met Ulf en Bianca in Destin een huisje aan het strand gehuurd, en we zijn van plan om te proberen om elke dag even te gaan zwemmen. We moeten wel werken, maar we zijn er tegelijk ook lekker eventjes tussenuit!

  • 01 Juli 2011 - 05:13

    Marjolein:

    Heel erg leuk die ooievaar!!
    Jeetje wat amerikaans zo'n babyshower en wat luxe dat de ouders dan weinig zelf aan hoeven te schaffen! Ik hoor het in hier in Nederland ook al soms dat ze gehouden worden.

  • 01 Juli 2011 - 12:52

    Mam.:

    Hee Annemiek!
    Wat heb je een schitterende ooievaar gemaakt en wat een leuk idee om de baby te vervangen door jouw uitleg
    over de betekenis van deze ooievaar!
    Geniet van jullie werkweken in Florida!

    Liefs, Mam.

  • 01 Juli 2011 - 22:04

    Annemiek Kamphuis:

    Ik vond 'm zelf ook wel goed gelukt! :-) Ik vond het eerst wel een beetje raar dat ze de baby shower doen voordat het kindje er is, maar eigenlijk is het nog helemaal niet zo'n gek idee. Het is alleen wel een damesaangelegenheid, want het is blijkbaar niet de gewoonte dat de vader erbij is. Toen ik thuis was kwam Matthew snel vragen hoe het geweest was, haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 240869

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: