Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 Januari 2013 | Verenigde Staten, Boulder

In de week voor Kerst hebben we tegen onze gewoonte in niet zoveel gefietst, want daarvoor was het ons net iets te fris. En dan valt het op hoeveel je in het weekend op een dag kunt doen als je niet fietst! Lekker lang ontbijten en thee drinken, de kerstboom opzetten, het kerststalletje plakken dat vanaf een paar centimer hoogte kapot wist te vallen :-(, strijken, stofzuigen, buiten kerstlichtjes ophangen, theeleuten met Anne en Ineke, Catannen, samen eten en meer theeleuten en zelfs nog even televisie kijken. Helemaal goed!

We hoorden ook van het hotel in Las Vegas dat ze geen toegang tot een zwembad geven als je niet in het bijbehorende hotel slaapt, dus heeft Danko hotel 1 gecancelled en hotel 2 geboekt. We gingen er een hoekkamer op achteruit (hè toch!) en in plaats daarvan kregen we en geld terug, en gratis kaartjes voor een show. Er waren er tien om uit te kiezen, onder andere een aantal Cirque du Soleil shows. We hadden dus een goede ruil gedaan! Na een paar dagen waren we er wel uit welke show we wilden zien en toen kwamen we erachter dat er in de eerste plaats nergens stond hoe je dan aan kaartjes kon komen, en dat je die kaartjes ook binnen drie dagen na het boeken van het hotel had moeten bestellen. Dus daar visten we net achter het net, helaasjammerpech!

De week voor Kerstmis hadden we een white elephant-feestje van één van de groepen waar ik voor werk. We hebben eerst samen gegeten en daarna een dobbelspel gedaan met leuke en ongewenste cadeautjes (de white elephants). Het was erg leuk en gezellig en we gingen naar huis met: een half gebruikte lijmroller, een fietsband, door iemand gemaakte chocolade- en gemberkoekjes en ingemaakte abrikozen en een doos met spullen waarmee je in de magnetron gedroogd fruit kunt maken. Tenminste dat staat op de verpakking. Ik heb er net een beetje mee geëxperimenteerd en ik ben nog niet overtuigd, haha!

De dag erna hoorde Danko van de luchtmacht dat zijn Fase 2-proposal niet gefund gaat worden. Dat was wel even een teleurstelling om te horen! En je weet ook niet waarom, behalve dan dat ze blijkbaar de voorkeur geven aan het werk dat iemand die tegelijk een Fase 1 project had gedaan had.

Op zaterdag moest ik mee naar een motorzaak in Denver, want Danko vond dat ik maar eens een nieuwe motorhelm moest hebben. Dat wilde ik ook al wel een poos, en dan het liefst een klaphelm met een ingebouwde zonnebril. En dat was dus precies wat Danko gevonden had. Ik heb maar even niet naar het prijsstickertje gekeken! En toen we toch in die winkel waren heeft Danko ook motorlaarzen gepast, en nu was er een soort dat zowaar heel goed zat! Dat is meestal lastig met die dingen, want of ze hebben de pasvorm van een plasic emmer, of ze zijn zo duur dat je ze maar liever laat staan. Dus gingen we allebei blij naar huis met iets nieuws, zeg maar een kerstcadeautje!

Zondag was de laatste dag met mooi fietsweer volgens de voorspellingen en dus waren we van plan een lekker lang stuk te gaan fietsen. We konden in ieder geval zowaar buiten ontbijten, en daarna begon het te waaien. Eerst een beetje, en telkens een beetje harder waardoor onze plannen voor het fietsen steeds iets ingekort werden. In harde tegenwind hadden we namelijk niet zo’n zin! Maar we hebben nog een mooi rondje gemaakt uiteindelijk, over een paar paadjes waar we nog nooit geweest waren zelfs :-).

Op maandag had ik vrij omdat het de dag voor Kerstmis was, en dat was dus een mooie gelegenheid om alvast het kerstdiner voor te bereiden. Na een paar uur had ik crème brulée, champignonsoep, een soort van huzarensalade en muffins voor het ontbijt klaar. Danko was ondertussen met Anne een stuk gaan motorrijden tot in de sneeuw en ‘s avonds hebben we lekker makkelijk zuurkoolstamppot gegeten met echte rookworst, mmm!

Op Eerste Kerstdag hebben we lekker lang uitgeslapen en daarna lekker op ons gemakje ontbeten, of zeg maar gebruncht. We hadden zelfs kerststol, want dat had Danko uit Duitsland meegenomen in November. Danko had de doos met mijn helm onder de kerstboom gezet en zei dat ik die daar maar eens weg moest halen. En toen ik dat deed stond daar nog een cadeautje achter! En wel een intercomsysteem, dat had hij stiekem ook gekocht toen we in de motorzaak waren op zaterdag! En daar had ik dus helemaal niks van gemerkt, haha! Dat was een erg leuke verrassing! En ook een heel stuk simpeler dan de radiootjes die we al een poos hebben maar nog altijd niet gebruikt hadden vanwege veel te lastig om aan de praat te krijgen. De nieuwe radiootjes werken namelijk draadloos, dus geen gedoe met allerlei snoertjes die wel of niet bij elkaar passen :-). En het duurde ook maar een paar minuten om het hele spulletje in een helm te installeren, dus het is al klaar voor gebruik!

Na het eten hebben we allebei naar huis gebeld en daarna hebben we spelletjes gespeeld, even een erg frisse neus gehaald (want het winterweer - sneeuw en kou - was precies op tijd voor Kerstmis) en 's avonds erg lekker gegeten. Op Tweede Kerstdag hadden we allebei vrij genomen om alles nog een keer te herhalen :-), en zijn we 's middags een stukje door de bergen gaan rijden om de sneeuw te bekijken, met een koffiestop in Black Hawk. Danko heeft nog een poging gedaan om snel rijk te worden, maar dat mocht niet helaas zo zijn, haha!

Afgelopen zaterdag moest ik weer mee naar Denver. We zeggen al tijden dat het leuk zou zijn om een tweede crossmotor te hebben zodat we samen over zandweggetjes kunnen rijden. Nou had Danko zijn oog laten vallen op een KTM die net dit jaar nieuw was, maar behalve dat je dit soort dingen gewoon niet nieuw wil kopen waren ze ook nergens meer te verkrijgen vanwege totaal uitverkocht. En met zo’n nieuw iets zijn er natuurlijk ook nog geen tweedehandse beschikbaar. En dus had Danko bedacht dat ik dan maar een leuk brommertje moest hebben, en hij had ook al snel een goede kandidaat gevonden op Craigslist. Wel met een aparte advertentie! De eigenaar wilde namelijk wel ruilen voor een paar goede schietijzers, een vierwielaangedreven Ford of Chevy uit 1972, een kit om een pick-up hoger op de wielen te zetten of op jacht met een gids! We hebben het maar bij een stapeltje briefgeld gehouden, haha!
Op zaterdagmorgen zijn we naar Stapleton gereden (een wijk in Denver) en daar gingen we weer weg met een nauwelijks gebruikte en heel goed onderhouden Suzuki DRZ400 uit 2007! En voor mooie prijs, dat is natuurlijk ook belangrijk. Danko zei al dat degene die de motor verkocht er zo $1000 meer voor had kunnen vragen als hij de moeite had genomen om 'm te wassen en er een nieuwe spiegel op te zetten. We hebben in ieder geval al plannen genoeg voor de nieuwe aanwinst, zoals motorkampeertochtjes in Colorado en de White Rim trail in Canyonlands National Park in Moab :-). Voor nu is het in ieder geval wachten totdat de sneeuw in de straat is gesmolten. Omdat het niet geveegd wordt is het in een grote glijbaan veranderd en dat is niet zo geschikt om op te rijden met een motor!

Voor Oud en Nieuw hadden we behalve Hans en Ineke en Anne ook wat buren uitgenodigd. Matthew en Elizabeth kwamen aan het begin van de avond even met Sammy, totdat het tijd was om het menneke in bed te stoppen. Anne en Ineke kwamen ongeveer tegelijkertijd en zij hadden spullen bij zich om oliebollen te maken. Dat hadden we met z'n allen nog nooit gedaan, maar het is erg goed gelukt! We waren wel zo verstandig geweest om dat buiten te doen, en dat was best koud! Het was iets van tien graden onder nul, maar de bollen smaakten er niet minder om :-). En we weten nu ook waarom die dingen oliebollen genoemd worden, want toen we aan het eind van de avond de afgekoelde olie terugdeden in de flessen was dat toch een heel stuk minder dan waar we mee begonnen waren! Om middernacht waren we naar goed gebruik het enige huis waar het licht nog aan was, en hebben we met bubbels op het nieuwe jaar geproost. We zijn benieuwd om te zien wat het brengt!

• 04 Januari 2013 - 14:06

Mam.:

Hallo Annemiek!

Mooi om te zien zeg, zo'n Nederlandse Oudejaarsavond "in den vreemde"!

Liefs, Mam.

• 05 Januari 2013 - 07:01

Annemiek Kamphuis:

En het was ook lekker! De oliebollen houden we in ieder geval alvast in de planning voor volgend jaar!