Eindelijk lente! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Eindelijk lente! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Eindelijk lente!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Mei 2013 | Verenigde Staten, Boulder

Twee weken geleden zijn we het weekend begonnen met lekker uit eten te gaan, en 's avonds hebben we een fles bubbels opengetrokken (die we nog hadden liggen van Oud en Nieuw, we hadden het niet speciaal gekocht) want we hebben onze eerste full-time werknemer ingehuurd! Fraser was namelijk niet zomaar in Boulder anderhalve maand geleden, en Danko heeft toen ook niet zomaar met hem over werk gepraat, maar over wat hij zou gaan doen als onze Chief Science Officer :-). Het was wel een beetje een opluchting dat hij ons aanbod aannam, want mensen met kennis van supergeleiding die niet al ergens werken waar je ze toch niet weg kunt headhunten zijn erg dun gezaaid, en we hadden wel een soort van probleem gehad als Fraser niet voor ons bedrijf had willen komen werken. En we moesten hem overtuigen zijn baan bij een grote multinational op te zeggen in ruil voor toch wel iets minder stabiele vooruitzichten dan hij misschien had, dus we hebben er wel onze twijfels over gehad of het door zou gaan of niet. Maar daar hoeven we ons dus geen zorgen meer om te maken, en dat was wel een glaasje bubbels waard!

Op die zaterdag zijn we een lekker lang stuk motor gaan rijden met Anne en Ineke die ook hun buurman John mee hadden gevraagd, gezellig! We zijn via wat zandweggetjes naar Fort Collins gereden waar we een late lunch hebben gegeten: eieren, spek en pancakes :-). Soms is er niks beters dan een groot ontbijt als lunch! Daarna zijn we via een erg zanderig bochtig weggetje en daarna een iets schonere bochtige weg en uiteindelijk wat lange rechte wegen weer naar huis gereden. Dat laatste was niet helemaal wat we van plan waren, maar de andere optie was om een bochtig weggetje te nemen recht onder de regen-/sneeuwwolk die daarboven hing, en dat zagen we toch niet zo zitten. Eenmaal thuis was het wel duidelijk dat we er een flink eind op hadden zitten, ik kon gewoon niet meer op mijn zadel zitten! Gelukkig komt binnenkort het vervangende zadel wat we besteld hebben zodat we langere stukken kunnen brommeren zonder dat soort bij-effecten :-).

Op zondag zijn we weer eens een stukje wezen fietsen. Het was eindelijk droog genoeg op straat en warm genoeg om een rondje te doen, en daar bleef het bij. Want op maandag.... begon het weer te sneeuwen. En dat nadat we 's ochtends nog buiten in het zonnetje hadden ontbeten! Dat was dus een goede dag om na het werk lekker een poosje bij Barnes & Noble te zitten en een reisgids voor New York uit te zoeken, want daar gaan we aankomende dinsdag naartoe! Danko moest erheen voor zakenbesprekingen in Schenectady en Manhattan; we hadden nog een gratis companionticket voor Delta die we bij de credit card krijgen, en het wordt tijd dat we onze paspoorten gaan verlengen, waarvoor je onder andere in New York terecht kunt. We hebben een poosje geleden dus maar besloten om dat allemaal te combineren en dan ook een dagje langer te blijven zodat we ook een beetje de toerist kunnen uithangen :-). (Ooit kon je voor paspoorten in Denver terecht, maar sinds er vingerafdrukken in een paspoort moeten kan dat ineens niet meer.) Het enige nadeel is dat het gratis ticket alleen geldig is voor een standaard retourvlucht, dus vliegen we nu naar New York vanwaar we dan met de auto verder gaan naar Schenectady. Het was ietsje handiger geweest om naar Albany te vliegen en dan terug uit New York, maar dat nemen we wel voor lief! En we waren eigenlijk ook van plan geweest om het laatste stuk met de trein te gaan, maar dat was uiteindelijk veel te onhandig.
Op dinsdagmorgen was het dus weer eens wit buiten. Ook dit was weer een recordsneeuwbui (er is in totaal meer dan een meter sneeuw gevallen in april, wat op zichzelf ook weer een record is) waarvan het resultaat gelukkig niet lang bleef liggen. Ondertussen begon het gras wel langzaam groen te het worden en kwamen er wat uitlopende knoppen aan bomen en struiken te komen. Zodra het warm wordt gaat alles in sneltreinvaart blad krijgen denk ik (en hoop ik!). In vergelijking met vorig jaar is de lente echt meer dan een maand later. Toen had ik in maart en april de bergenbeklimchallenge gefietst en daar vrijwel alleen maar zonnig weer bij gehad. Toch apart hoe dat nu heel anders is!

Vorige week vrijdag had ik op het werk een baby shower, en deze was met spelletjes. We begonnen met het afknippen van een stuk cadeaulint waarbij we de omvang van de 'baby bump' moesten gokken, en waarbij iedereen prompt veel te veel lint afgeknipt had. We moesten ook een baby tekenen op een papieren bordje dat je terwijl je dat deed op je hoofd moest houden, en daar kwamen nogal wat misbaksels bij tevoorschijn! Ik had een soort van Humpty Dumpty gemaakt waarmee ik een tegoedbon voor Starbucks won omdat dat nog het meest op een baby leek, haha! En als laatste mocht het woord baby niet gebruikt worden tijdens de hele baby shower, en als je het wel zei dan raakte je je haarspeldje dat je voor dat spel gekregen had kwijt. Dat was voor sommige mensen opletten geblazen, dat was wel grappig! Na de spelletjes hebben we lekker gelunched van de hapjes die iedereen meegebracht had en daarna was het tijd om cadeautjes uit te pakken en taart te eten. Ik had al eerder voor onze buren een mooi boekje gemaakt met de Nederlandse gewoontes erin en dat had ik nu ook gegeven, en dat viel erg in de smaak, toch leuk!

Vorig weekend en ook op de vrijdag ervoor was het voor de verandering echt hartstikke mooi weer. Lente! Eindelijk!! We zijn dus wezen fietsen op zaterdag en wezen fietsen en wezen motorrijden over het Switzerland trail op zondag, met daartussendoor heerlijk buiten zitten! We zijn zelfs buiten even in slaap gevallen nadat we op zondag een stuk waren wezen mountainbiken :-). Het is gewoon zoveel fijner als je na het fietsen of na het werk lekker buiten kunt zitten in het zonnetje in plaats van binnen op de bank! Helaas was dat ontzettend lekkere weer maar van korte duur, want op maandag was het alweer iets frisser; op dinsdag nog frisser, en vanaf dinsdagavond was er weer een winter storm warning met een heleboel sneeuw. Zucht! Op woensdag heeft het de hele dag gesneeuwd en op donderdagmorgen was de wereld dus weer eens bedekt onder een flinke laag sneeuw. Tegelijkertijd was het wel warm genoeg om buiten te ontbijten, dat was wel een grappige combinatie! En het lijkt erop dat dit nu echt de laatste sneeuw was, en dat het eindelijk voorzichtig lente aan het worden is. Hoog tijd wat ons betreft!

En deze week hielden wij ons bezig met bedrijfsruimtes, of misschien moet ik zeggen, de afgelopen paar dagen. We zijn op woensdag gaan kijken in een gebouw waar Danko een advertentie voor had zien staan die er best wel veelbelovend uitzag, en inderdaad was de ruimte ongeveer ideaal. Een mooi nieuw gebouw, een mooie ruimte voor kantoren en een lab, en met de mooiste wc's die je je in een bedrijfspand kunt voorstellen, haha! De eigenaar (en andere gebruiker) van het pand heeft namelijk een designbedrijfje voor huizen, en hij heeft recent allerlei dingen aan het gebouw vernieuwd. We wilden niet direct nadat we maar één gebouw bekeken hadden toezeggen dat we het wel wilden hebben, en dus zijn we op donderdag nog een paar andere gebouwen gaan bekijken. En zoals we al wel een beetje verwacht hadden konden die bij lange na niet aan de eerste tippen! Of er was niet genoeg labruimte, of het was op een onhandige plek, of te duur, of veel te donker en onpraktisch van binnen, dus dat was een makkelijke beslissing! Danko heeft 's avonds de makelaar verteld dat we het graag wilden huren, en op vrijdagmorgen zijn we nog even langsgeweest om aan te geven waar we graag meer stopcontacten en een extra wasbak willen hebben. Dat ging dus allemaal erg snel, want vorige week om deze tijd waren we zo ongeveer nog niet eens op zoek, haha! Zo langzamerhand wordt ons bedrijf dus steeds een beetje meer 'echt', met personeel en straks een eigen adres!

• 06 Mei 2013 - 21:48

Wim Nachbar:

Allemaal leuk en aardig: mooi weer, bier drinken, lekker fietsen, nog meer bier drinken, skiën, biertje erbij, etketera-etketera-undsoweiter. Houden we hier ook van!

Lees ik me daar toch in ene het woord PERSONEEL!!!!! PER-SO-NEEL!

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah (3x!)

• 07 Mei 2013 - 00:58

Annemiek Kamphuis:

Haha, zelfcensuur heet dat he :-). Werk vind ik meestal maar zo saai om over te schrijven en dus laat ik het eruit. 'Op maandag gingen we naar het werk, op dinsdag ook, ...' en toen was iedereen allang afgehaakt met lezen.

Jaja, personeel, weer een stapje verder! En het is nodig ook, in zijn eentje zou Danko het niet meer klaar kunnen spelen over een paar maanden.