September alweer - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu September alweer - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

September alweer

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 September 2013 | Verenigde Staten, Boulder


En opeens is het al bijna een maand geleden dat ik hier nog iets geschreven heb! Het weekend nadat we onze vakantiegangers uitgezwaaid hebben moest Danko naar Tallahassee om voor een week experimenten te doen en ben ik een dagje gaan motorrijden. Ik ben via Lyons en highway 7 naar Estes Park gegaan, waar ik heerlijk een hele poos bij de Starbucks op het terras heb gezeten. Met een grotere maat cappuccino dan ik had besteld, wat ze hadden zich vergist :-). De dag begon heel zonnig maar het werd steeds bewolkter, en toen het echt even flink begon te regenen ben ik naar binnen gevlucht en toen het weer droog was terug naar huis gereden over de Peak to Peak en via Nederland. Het was lang geleden dat ik zo'n tochtje gemaakt had!

Verder ging de week snel voorbij en kwam Danko de volgende zaterdag alweer thuis. We hebben op zondag lekker een beetje aangerommeld, en 's middags een beslissing genomen, na een beetje aandringen van mijn kant ;-). En wat we besloten hadden ben ik op maandagmorgen dan ook maar direct uit gaan voeren, want... ik heb mijn baan opgezegd op de universiteit! Woehoe :-). Omdat het zo goed gaat met het bedrijf hadden we al wel bedacht dat ik daar uiteindelijk ook voor wil werken, en nu leek het wel het geschikte moment om dat in gang te zetten. Ik heb de laatste tijd eigenlijk niet meer genoeg aan één dag per week bij het bedrijf om alles te doen wat ik zou willen doen, in combinatie met dat er ook wel dagen zijn dat ik het op de universiteit wel gezien heb. Plus dat het natuurlijk veel fijner is om je eigen baas te zijn dan om er eentje te hebben! Al had ik het wat dat betreft op de universiteit niet beter kunnen treffen, want ik heb daar de meest relaxte baas ooit. De algemene reactie van hem en andere mensen waar ik voor werk was in de trant van 'goede beslissing van je! - maar ik had liever dat je niet weg zou gaan!'. En dat was toch wel fijn om te horen! Ik heb wel een opzegtermijn van twee maanden gegeven, in plaats van de twee weken die hier meer gebruikelijk is, want dat zou veel te kort zijn voor de faculteit om een vervanger voor mij te vinden, en dat wilde ik niet op mij geweten hebben!
Een bijkomend voordeel is dat ik over een poosje ook het 'probleem' van mijn vakantiedagen niet meer heb (want als ik één keer per jaar een paar weken weg wil moet ik er de rest van de tijd een beetje mee zijn), en dat ik dus makkelijker weg kan als we daar zin in hebben. En dus kwam Danko op het idee om dit jaar met Kerst en Oud en Nieuw naar Nederland te gaan, en daar had ik natuurlijk wel oren naar! Dat zijn trouwens ook de leuke soort nieuwtjes om op Skype te vertellen :-D.

Verder hebben we twee weken gelden een paar pogingen gedaan om naar Ward te fietsen, waarbij we dat de tweede keer tussen de buien door ook gehaald hebben. Het was alleen wel fris boven met al die bewolking, dus hebben we ons ijsje maar snel opgegeten in plaats van daar lekker een poosje op het terras te zitten. En we zijn ook nog weer naar wat huizen wezen kijken die week. We hadden een lijstje gemaakt van een aantal huizen, die behalve één allemaal al verkocht bleken te zijn. Wat dat betreft zou het handiger zijn als we een makelaar met ietsje meer initiatief hadden, zodat we huizen konden gaan bekijken op het moment dat ze op de markt komen, in plaats van het moment dat ze er alweer van verdwijnen. Omdat ons lijstje uiteindelijk nog maar uit één huis bestond had de makelaar er nog een paar aan toegevoegd. Twee huizen die we online wel al gezien hadden en besloten hadden dat we die niet hoefden te zien vanwege te klein, te duur, en te weinig garageruimte. Maar goed, we kwamen er nu dus toch!
Ten eerste het onderdeurhuis, waar het plafond in de woonruimte in de kelder zo laag was dat Danko niet eens rechtop kon staan! Daarna was er het grijze-muis-huis, met oneven vloeren en van buiten in de meest verschrikkelijk saaie kleur grijs geschilderd. Bovendien waren de mensen daar nog thuis toen we aankwamen, ik kreeg echt zo'n gevoel alsof we een stelletje indringers waren, haha! Als laatste was er het beunhaashuis. Een oud huis waar ze een woonkamer aan-, en een paar slaapkamers opgebouwd hadden, maar niet de moeite genomen hadden om dat goed te doen. Er was niks opgeknapt aan het oorspronkelijke huis, en ze hadden bijvoorbeeld de verwarming niet doorgetrokken naar het nieuwe stuk woonkamer. Danko zei al dat al die huizen nog wel steeds meer moeten kosten dan het huis dat onze overburen nieuw gekocht hebben, een beetje scheef zijn al die huizenprijzen wel! In ieder geval hebben we wel bedacht om maar eens een andere makelaar te bellen die iemand ons aangeraden had, misschien dat dat helpt!

En dan was het afgelopen maandag gewoon al Labor Day. Daar kwamen we pas een paar dagen van tevoren achter en dus hadden we eigenlijk geen plannen gemaakt voor het lange weekend. En dat was maar goed ook, want Danko werd vorige week ziek, stak mij aan, en we zijn allebei een paar dagen niet verder gekomen dan op de bank hangen. Het 'voordeel' daarvan is dat we flink wat tv-programma's die we hadden opgenomen maar nog niet hadden gekeken nu gezien hebben, maar wat voelt dat dan als tijdverspilling! Alle dingen die je had kunnen doen als je maar niet ziek was geweest. Nou ja, gelukkig was dat op zondag wel zo'n beetje over en zijn we een stukje gaan mountainbiken om eens iets anders te doen dan stilzitten! En daarna zijn we allebei een nieuwe winterjas gaan kopen. Precies waar je aan denkt als het dertig graden is hè! In september begint bij één soort winkel met sportartikelen altijd de uitverkoop van skispullen van het jaar ervoor en nu hadden we er eens aan gedacht om daar op de eerste dag naartoe te gaan. Vorig jaar waren we te laat, maar nu hebben we allebei onze slag geslagen! Een nieuwe jas voor de helft van de prijs, en flinke korting op nieuwe handschoenen en skisokken. En als bonus we kunnen over een paar weken ons bonnetje in de gewone winkel gebruiken als waardebon voor $50, dus we zijn goed geslaagd! Het is alleen wel raar (en warm!) dat je dan in de warmte winterjassen staat te passen, hehe!

Op maandag zijn we nog een keer gaan mountainbiken, maar dan in Keystone. Het was alweer een flinke poos geleden dat we dat gedaan hadden, en we hebben ons goed vermaakt! Het was bewolkt, en dus lekker weer om de berg van het skigebied op te fietsen. We hebben ons ook goed herinnerd wat voor lamme benen je daar ook alweer van krijgt, zelfs als je alleen maar over de zandweg fietst en niet over de mountainbikepaadjes! Eenmaal boven zagen we overal om ons heen regenbuien hangen, en nadat we even uitgerust hadden zijn we via het singletrack weer naar beneden gereden. Dat ging erg lekker, en precies toen we beneden waren begonnen het te regenen, dus dat hadden we goed uitgemikt!
En we hebben besloten dat we ons half-gemiste weekend maar goed moeten maken, en om de daad bij het woord te voegen heeft Danko een hotel in Aspen geboekt voor komend weekend. Vorig jaar zijn we daar één nacht geweest nadat we ook in Winter Park overnacht hadden, en dat beviel zo goed dat we nu twee nachten in Aspen blijven. Even op mini-vakantie!

  • 06 September 2013 - 08:31

    Rose:

    hai hai annemiek en danko,

    wat super dat het eigen bedrijf zo goed loopt en leuk annemiek dat je daar nu ook helemaal voor gaat werken.
    als jullie tussen kerst en oud en nieuw toevallig nog een gaatje hebben in jullie programma dan hartelijk welkom!

    liefs matthijs, rose en jasmijn

  • 06 September 2013 - 18:07

    Annemiek Kamphuis:

    Hoi Rose! Het was niet onze bedoeling om 'toevallig' nog tijd voor jullie te hebben :-). Ik ben nog niet begonnen met leuke dingen te plannen, maar ik mail jullie zeker nog om een datum te prikken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 242074

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: