Sneeuw en meer sneeuw - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Sneeuw en meer sneeuw - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Sneeuw en meer sneeuw

01 Maart 2014 | Verenigde Staten, Boulder

Nou, het hele nieuwe-mountainbike-verhaal kreeg nog een staartje! Twee weken geleden was het vervangende frame er, wat de fietsenzaak mooi opgebouwd had met alle onderdelen. Alleen was dit frame helemaal oranje (niet heel erg mooi), en omdat ze de modellen sinds vorig jaar gewijzigd hebben was het ook niet meer het beste frame. En dat was niet alles, want ook dit frame was gebarsten... En dat kwam omdat de meegeleverde zadelpen een paar milimeter (!) te dun was, net zoals bij de eerste fiets. Dat werd dus een retourtje afzender voor frame nummer twee. Met een beetje bijbetalen kon Danko wel het beste frame van dit jaar krijgen, dus dat was een voordeeltje, net als de honderd dollar tegoed die de winkel gaf om een beetje goed te maken dat ook dit frame kapot was.
Vorige week was de vervangende vervangende fiets klaar om opgehaald te worden. Alleen hadden ze in de fabriek met een dikke blauwe stift op de onderbuis allemaal strepen getekend voordat ze daar de beschermende plastic sticker overheen geplakt hadden. En die sticker kon je er niet afhalen zonder ook de lak flink te beschadigen, dus dat was geen optie. Van de enigzins opgelaten fietsenwinkel kreeg Danko de keus om het frame aan te nemen en er een gratis t-shirt bij te krijgen en de helft korting op de upgrade, of om de fiets terug te sturen voor garantie. Goodbye frame nummer drie! We zeiden al tegen elkaar dat het voor Niner op deze manier een duur grapje is!
Deze week was het de beurt aan frame nummer vier, en deze mocht mee naar huis! Bijbetalen voor het frame hoefde niet meer, en al met al heeft het tot gevolg gehad dat er hier nu een betere en nieuwere fiets staat dan die waar we mee begonnen in januari! Wel zwart met gifgroen in plaats van oranje, maar ook dat ziet er gaaf uit. Het heeft even geduurd, maar er viel toch niks te mountainbiken de laatste tijd :-).

Twee weekenden geleden zijn we ook voor het eerst sinds lang weer eens krab wezen eten in Black Hawk. Heel onverstandig was dat het weekend voor Presidents Day, en door de drukte moesten we een flinke poos wachten voordat we naar binnen mochten! Maar we hebben wel erg lekker gegeten, en het mensen kijken was zoals altijd ook interessant! De dag erna zijn we een stukje gaan motorrijden, voor het eerst weer eens, want de sneeuw en ijs die overal op de weg lag was eindelijk weggesmolten. We zijn wat over de zandwegen ten noorden van Boulder gereden en daarna via Left Hand Canyon weer naar huis. Ik was daar nog niet geweest sinds de overstromingen, en het heeft daar ook een flinke ravage aangericht. Geen mooi gezicht! De weg naar Jamestown is nog steeds dicht, en verder moet je niet al te erg op de weghelften letten, want het is regelmatig zo dat de weg helemaal is weggespoeld en er nu een tijdelijk zandpad is op waterniveau (terwijl de oorspronkelijke weg bijna overal flink wat hoger was), of dat de ene weghelft is ingestort en alle verkeer nu over één rijstrook moet. Daar gaan ze nog flink wat werk aan hebben om het allemaal weer te repareren!

En voor vorige week donderdag had ik weer een kaartje voor een balletvoorstelling! De Notenkraker was zo goed bevallen dat ik ook een kaartje voor Assepoester gekocht had een paar weken geleden. Ik ging dus aan het eind van de middag naar Denver, net op tijd om de spits voor te zijn, en zo had ik ook de tijd om rustig even ergens te gaan eten voor de voorstelling. Ik had nog een tegoedbon van een restaurant voor mijn verjaardag, dus heb ik heerlijk noodles gegeten voordat ik naar het theater gelopen ben. En weer was ik in de minderheid in mijn spijkerbroek, haha! Maar ik ging echt niet in harde wind en temperaturen rond het vriespunt in een rokje en een panty rondlopen, veel te koud! Het ballet was leuk, maar uiteindelijk vond ik de Notenkraker toch mooier om te zien. Ik vond de muziek daarvan mooier, en er werd meer gedanst. De mannen die de rol van de lelijke stiefzusters dansten waren grappig maar iets minder bokkensprongen was ook goed geweest! En toch was het weer voor herhaling vatbaar :-).

Verder sneeuwt het regelmatig, en zo langzamerhand beginnen we daar een beetje genoeg van te krijgen. Winter op deze manier hebben we al een poos niet meer gehad! Gelukkig wordt de kou ondertussen afgewisseld door warme dagen, en dus hebben we ook weer een beetje gefietst. Dat was meer dan twee maanden geleden voor mij! Omdat het dit weekend ook voornamelijk zou gaan sneeuwen hadden we bedacht dat we dan wel twee dagen konden gaan skiën in Winter Park. Het idee was om daar dan ook te overnachten om het skiverkeer een beetje te vermijden, maar er was geen kamer meer te vinden! Tenminste niet voor een nog enigszins acceptabel bedrag. Dus dat uitje ging niet door! Maar we hebben wel alweer plannen voor andere bestemmingen. Ons ondertussen jaarlijkse weekendje naar Las Vegas met Pasen; en gisteren ontdekte Danko dat er in juli een conferentie is waar we eigenlijk als bedrijf wel naartoe moeten (met reclamestandje en al!), en wel in Enschede! Die hebben we dus maar op de planning gezet! Zo kom je nog eens ergens, haha!

• 02 Maart 2014 - 19:54

Mam.:

Hee Annemiek!
    Wat een verrassing dat jullie komen!
    Nog maar vier maanden!

Liefs, Mam.

• 02 Maart 2014 - 22:24

Ja leuk hè! En het duurt ook nog maar 'eventjes'!