Te koop! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Te koop! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Te koop!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

30 Mei 2014 | Verenigde Staten, Boulder

Sinds twee weken zijn we de trotse bezitters van ons nieuwe huis! Op de dag van de overdracht zijn we 's ochtends gewapend met ons fototoestel door het huis gelopen om alles goed even te filmen. Dat leek ons wel zo verstandig, aangezien er nog iemand in blijft wonen tot halverwege juni. Die dag was het hartstikke mooi weer, de seringen bij het terras roken hartstikke lekkker en we hadden daar dan ook een uurtje willen blijven om buiten te zitten!
Onze volgende stop was bij de bank, om gewaarborgde cheques op te halen voor de aanbetaling van het huis. Als je ooit een envelop met een paar papiertjes erin niet kwijt moest raken dan was dit het moment!
Aan het begin van de middag hadden we een afspraak bij de title company voor de overdracht van het huis. We hebben in anderhalf uur wel dertig formulieren gezien, waarvan keurig uitgelegd werd waar het voor was, en we er daarna onze handtekening onder konden zetten. Niet dat het eigenlijk uitmaakt wat erop zou staan, want het huis verwisselt alleen van eigenaar als je keurig overal je krabbel zet waar ze die graag willen hebben, haha!
We kwamen ook nog achter een paar mooie weetjes van de verkopende makelaar. Ons bod was bijvoorbeeld lager dan het vorige bod dat ze geaccepteerd hadden, toch leuk om te weten :-). En het huis is niet recent geschilderd, het zit gewoon goed in de verf omdat het altijd goed onderhouden is. Dat is een fijn idee, want bij veel huizen die we gezien hebben vroegen we ons af of mensen het woord 'onderhoud' überhaupt kenden! De verkopende makelaar zei ook dat iemand die tijdens de open dag het huis aan het bekijken was het nogal intimiderend had gevonden dat wij daar ter plekke het papierwerk voor ons bod zaten. Tsja, dat was niet onze bedoeling, maar het is wel grappig!

Toen we klaar waren met al het papierwerk kreeg ik een doosje bonbons van onze makelaar, en hij had ook een doosje voor de vrouw die alle formulieren met ons had doorgenomen. Toen de verkopende makelaar vroeg waar zijn doosje dan was zei Kent heel gevat dat dat alleen voor dames was, haha! Dat had ik nou helemaal niet achter hem gezocht!
Normaal gesproken krijg je ook de sleutel nadat je klaar bent met handtekeningen zetten, maar in dit geval niet omdat de oplevering pas later is. En dus liepen wij het kantoor uit met in ruil voor het aankoopbedrag een stapel kopietjes van alle formulieren. Dat was een duur stapeltje papier, haha!
's Avonds zijn we om ons huisbaasschap te vieren uit eten geweest met Hans en Mathias en Susann. Dat was hartstikke gezellig, we hebben erg lekker gegeten, en de avond was dan ook zo voorbij.

Op zaterdag was het erg druk voor Danko met allerlei bedrijfsdingen. Dat kwam niet zo goed uit omdat hij op zondag naar Hamburg moest vertrekken voor een conferentie. Gelukkig hoefde hij pas aan het begin van de middag op het vliegveld te zijn zodat we nog een beetje aan de morgen hadden samen! Die week ging verder redelijk snel voorbij, en ik bedacht me dat dat voor het laatst was dat ik in dit huis alleen thuis was, toch wel een gek idee!

Op vrijdagavond kwam ik erachter dat weeralarmen via de televisie ook worden doorgegeven als je niet live tv kijkt. Ik zat iets te kijken dat ik had opgenomen toen de televisie begon te piepen met een mededeling van de National Weather Service in Denver. En wel met het bericht dat er flash floods verwacht werden in Fourmile Canyon, en dat mensen die daar wonen zich per direct in veiligheid moesten brengen vanwege de potentieel levensgevaarlijke situatie. Ik kreeg het er koud van! Gelukkig kwam er niet zoveel regen als dat ze verwacht hadden en werd het alarm na een uur weer ingetrokken. De volgende dag kwam er nog een waarschuwing, en vanmiddag was er alweer één. De beek die door de stad loopt staat ook alweer op meerdere plekken buiten de oevers. Het is te hopen dat het daarbij blijft en dat er niet nog een waterramp komt. Een paar jaar geleden hadden we een droogte, en nu is er juist veel te veel water. Er staan zelfs plassen als het geregend heeft, heel ongewoon!

Verder heb ik een beetje gefietst in het langzaamaan steeds mooier wordende weer :-). Zondag een flink eind naar Lyons en via Hygiene weer naar huis, en daar herkende ik de boel zo ongeveer niet omdat alles zo ontzettend groen is ineens! Dat is even wennen, want het heeft lang geduurd voor het zover was dit jaar. En maandag kon ik Danko weer ophalen van het vliegveld! Het was Memorial Day, dus eenmaal thuis hebben we hamburgers gemaakt op de barbecue. Die we vervolgens maar binnen opgegeten hebben omdat het begon te regenen.

Danko zag eergisteren in de krant dat er ook nog iets anders omlaag was gekomen. Vlak naast het voetbalveld bij onze wijk lag namelijk zo'n vliegtuigje dat ze gebruiken om zweefvliegtuigjes mee omhoog te trekken! Er was blijkbaar iets mis gegaan met landen (het vliegveldje is maar een klein stukje verderop), en dus was het in een grasveld terecht gekomen. Gelukkig niet op het voetbalveld (tot onze verbazing is dat een landingsplek voor noodgevallen), want daar waren wel flink wat mensen, en zeker zo gelukkig heeft de piloot zonder erge verwondingen gewoon zelf uit kunnen stappen. Maar een raar gezicht was het wel, zo'n vliegtuig in de sloot!

We zijn een paar dagen geleden ook even gaan kennismaken met de mensen waar we ons huis van gekocht hebben. Het is toch wel leuk om te weten wie de vorige eigenaren waren, en het is ook wel fijn om te weten wie er nu nog even in ons huis wonen! Hele aardige mensen, en we hadden de indruk dat ze wel blij waren dat ze hun huis aan ons verkocht hadden. We zijn er wel twee uur geweest, en die waren eigenlijk zo om! Ze hebben ons van allerlei dingen uitgelegd en we hebben kennis gemaakt met de buurvrouw aan de rechterkant, een spontaan iemand van onze leeftijd, leuk!

En we hebben ons huis te koop gezet! Een poosje geleden hadden we al het formulier naar de stad gestuurd om aan te geven dat we willen verkopen, en als antwoord kregen we een brief met de maximale verkoopwaarde. Omdat ons huis onder het affordable housing-programma valt moeten we het volgens de regels van dat programma verkopen, en als onderdeel daarvan stelt de stad de verkoopwaarde vast. Alleen hadden ze zich vergist, wat prompt werd gecorrigeerd toen ik had doorgegeven dat ik dacht het niet klopte. Maar goed dat ik er toch even naar gevraagd had!
In het weekend had ik al foto's gemaakt voor de advertentie voor ons huis. En dat viel nog wel een beetje tegen, want ik heb me toch een boel spullen verplaatst! Ik had op het internet gezien dat de meeste foto's van huizen redelijk kaal zijn, zonder al teveel persoonlijke spullen, dus daar ging ik: eerst alles vanuit de zithoek op de trap zodat het buiten het beeld van de foto stond. Daarna alles van de eettafel naar het terras (waar ik al eerder een foto van gemaakt), en vervolgens alles uit de keuken op de eettafel, haha! Ik had eigenlijk ook een paar foto's moeten maken van alle rommel die ik had veroorzaakt!
Een paar dagen geleden heb ik een formulier met verkoopinformatie naar de stad en onze makelaar gestuurd, en pas daarna realiseerde ik me dat ik toen in feite ons huis te koop had gezet!
We hebben ook (volgens de regels van de stad) twee keer een open huis gepland over een week. Een goede reden om dan ook maar te beginnen met opruimen en een beetje inpakken enzo. Toch wel een gek idee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 240947

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: