We zijn verhuisd! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu We zijn verhuisd! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

We zijn verhuisd!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

27 Juni 2014 | Verenigde Staten, Boulder

Twee weken geleden was het dan zover, we gingen verhuizen! We zijn op zaterdagochtend eerst een klein vrachtwagentje gaan ophalen dat we hadden gehuurd, en daarna de sleutels van ons nieuwe huis! We zijn er even doorheen gelopen met de vorige eigenaar, daarna hebben we haar en haar dochter uitgezwaaid en toen was het huis echt van ons! Dat was het officieel natuurlijk al, maar zo voelde het nog niet echt. Vandaar ook dat we zelfs de dag van tevoren nog helemaal niet het idee hadden dat we zouden gaan verhuizen. Wat betreft alvast dingen inpakken was er ook niks van gekomen, want we waren veel te druk met andere dingen.
We hadden in ieder geval brood en kampeerstoeltjes meegenomen en als eerste hebben we heerlijk lunch gegeten op ons terras, en daar hadden we wel uren kunnen blijven zitten! Een mooi uitzicht, vogeltjes, groen om ons heen, en rust. Vooral dat laatste was heerlijk, want we hadden ons in de laatste paar dagen weer goed gerealiseerd waarom we ook alweer wilden verhuizen. Er waren vooral 's nachts flink wat treinen en dat zullen we niet missen!
Na middageten zijn we naar ons oude huis gereden en zijn we begonnen met inpakken, en dan is het toch wel verbazingwekkend hoeveel dozen je bijvoorbeeld kunt vullen met niet-eens-helemaal-volle boekenkasten! Als één van de eerste dingen hebben we ons bed meegenomen, een lading keukenspullen, het logeerbed, en wat kasten die we in de kelder hadden staan en toen was het vrachtwagentje vol! We zijn het naar het nieuwe huis gaan brengen en daarna was het plan om in ons oude huis avondeten te maken. Halverwege de weg terug bedachten we alleen dat we juist een aantal dingen die we daarvoor nodig hadden net verhuisd hadden! De oplossing was een gebraden kip uit de supermarkt, wel net zo handig enlekker! 's Avonds zijn we nog een keer op en neer geweest voor meer spullen, fietsen en stoelen, waar we tegen middernacht mee klaar waren en we de fles bubbels die ik gekocht had hebben opengetrokken met een paar stukjes kaas erbij. Even vieren dat we verhuisd waren!

Op zondag waren we VROEG wakker! In plaats van gordijnen hebben bijna alle ramen een soort van stoffen luxaflex die ervoor bedoeld zijn om licht door te laten, dus toen de zon op kwam werden wij wakker. Dat was wel een beetje erg vroeg!
We hebben nog een beetje verder geslapen en daarna op ons gemakje buiten ontbeten. Heerlijk gewoon! En het valt echt op hoeveel minder warm het is als niet alles om je heen bestraat of bebouwd is. Daarna zijn we naar ons oude huis gereden waar we af hadden gesproken met Sergio die heeft geholpen om alle zware dingen te tillen. We waren het erover eens dat degene die ooit bedacht heeft dat de wasmachine op de bovenverdieping moest staan niet goed wijs was! Aan het eind van de middag waren alle grote dingen oververhuisd en toen zijn we spaghetti gaan eten bij Chelsea en Sergio thuis. Mmmm! En erg fijn dat we even aan konden schuiven! Na het eten hebben Danko en ik nog wat meer spullen verhuisd en toen begon het al wel aardig leeg te worden. In het vrachtwagentje rijden was trouwens erg leuk om te doen! Er was ooit een Top Gear-aflevering waarin ze met een busje over de Nürburgring gingen scheuren en ik kan me nu wel voorstellen waarom ze steeds maar probeerden of het niet sneller kon met dat onhandige ding, haha!

Van tevoren hadden we tegen elkaar gezegd dat het toch wel ideaal geweest zou zijn als we twee weken vrij hadden kunnen nemen om op ons gemakje te verhuizen en daarna het nieuwe huis een beetje in te ruimen. Daar was alleen geen tijd voor, want Danko kon het zich niet veroorloven na in het weekend niet gewerkt te hebben nog een dag vrij te nemen. We hadden 's morgens allebei geen zin om ons paradijsje te verlaten!
Na het werk zijn we als eerste maar eens gaan winkelen voor donkere gordijnen. Gewoon iets simpels voor nu wat dan later wel in de logeerkamer kan hangen, zodat we in ieder geval niet meer zo vroeg wakker worden! En daarna hebben we maar eens onze 'opslagruimtes' leeggehaald, onder de trap naar de kelder en tegen het plafond in de garage. Daar kwamen voornamelijk een heleboel dozen vandaan die we later wel een keer uitzoeken, en die we nu gewoon letterlijk in het vrachtwagentje gegooid hebben, haha!

Op dinsdag hebben we 's ochtends het vrachtwagentje teruggebracht dat we nog een dagje extra gehuurd hadden. En daarbij was er iets misgegaan bij de verhuurder waardoor we maar voor één in plaats van vier dagen hoefden te betalen! Dat was een mooie meevaller en het moet het goedkoopste vrachtwagentje in de stad geweest zijn! De rest van de week zijn we na het werk telkens met de Camry nog een lading spullen gaan halen, en hebben we ook zo her en der wat spullen opgeruimd in onze nieuwe huis. Het was een grote verbetering toen we alle dozen die we voor het gemak in de keuken en de woonkamer neergezet hadden hadden verplaatst zodat we ruimte hadden om een zithoek te maken! En ik kwam erachter dat mijn boekenkasten van de Ikea er een beetje lullig uitzien in de bibliotheek. Ze komen nog niet eens boven het raam uit, haha! We zijn ook even gaan kennismaken met de buren aan de overkant en de buurman rechts die we nog niet ontmoet hadden. Hartstikke leuke mensen allemaal, daar hebben we echt mee geboft!

Voor zaterdagavond hadden we een housewarmingsfeestje gepland, en 's middags hebben we behalve nog een lading spullen uit het oude huis dus ook wat te drinken en te knabbelen meegenomen. Het was alleen wel jammer dat we van de één na de ander hoorden dat ze niet konden komen waardoor we uiteindelijk met wel heel weinig mensen overbleven! In ieder geval hebben we leuk met de overbuurman zitten kletsen en had ik me niet zorgen hoeven te maken of we wel genoeg te drinken hadden! Op zondag kwam de buurvrouw-van-links ons zelfgebakken koekjes en een leuk kaartje brengen om ons welkom te heten in de buurt, dat vond ik echt heel erg leuk!

En toen brak de laatste week voor vertrek naar Nederland aan. Morgen vertrekken we gewoon al! We hebben allebei wel het gevoel gehad dat dat wel een beetje ongelukkig uitkwam, zo nog half in een verhuizing en met een heleboel dingen die we nog moesten regelen voor de conferentie in Enschede. Tussendoor hoorde Danko dat hij nog een prijs heeft gewonnen, en wel de Van Duzer Prize voor het beste artikel in een tijdschrift van IEEE in 2013! In plaats van één zijn er nu twee prijsuitreikingen waar we naartoe moeten op de conferentie in augustus :-). En het artikel waar de universiteit Danko al best een poos geleden voor geïnterviewd heeft werd ook gepubliceerd deze week. En wel pontificaal op de home page! Dat hadden we niet verwacht, dus dat was een leuke verrassing!

Gisteren hadden we met de makelaar afgesproken zodat we hem een setje sleutels konden geven voor het geval dat men in ons oude huis moeten kunnen. Eén van de eerste dingen die hij zei was dat hij net gehoord had dat er al vijf mensen waren die zich ingeschreven hadden voor ons huis! Dat was toch wel leuk om te horen, en er is dus echt een loterij op maandag. We kunnen dan op dinsdag een bod verwachten, en dan is ons oude huis zo goed als verkocht! Nu onze spullen er niet meer in staan voelt het ook niet meer als ons huis, dus nu mag iemand anders het hebben ;-).

Veel meer dan werken, eten, slapen en verhuizen hebben we deze week niet gedaan, maar wel met het gevolg dat het oude huis nu bijna helemaal leeg is! Eén van de keren dat we spullen in de auto aan het zetten kwam er een trein langs, en dat was me toch luid! Blijkbaar zijn we het geluid toch al wel een beetje ontwend (al hoor je het ook in de nieuwe wijk, maar er is een verschil tussen horen en weggeblazen worden). Danko zei direct dat het geen wonder was dat we niet konden slapen, hoe we dat deden is me echt een raadsel!
Voor we begonnen met verhuizen dacht ik dat het wel meeviel met hoeveel spullen wij hebben, maar nu dat we alles een keer in en uit de auto gedragen hebben weet ik dat zo net niet meer, haha! Het is in ieder geval een goede gelegenheid om eens wat spullen weg te gooien, en dingen te vinden waarvan je niet meer wist dat je ze had, in dit geval een zijden wikkelrok... ahum! Dingen in ons nieuwe huis verder schoonmaken en opruimen en veranderen komt wel als we weer terug zijn. Maar het gras is gemaaid, en niet door ons, want daar hebben we mooi een bedrijfje voor ingehuurd!