Zomers Nederland - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Zomers Nederland - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Zomers Nederland

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

14 Juli 2014 | Nederland, Hoofddorp

We waren nog niet goed en wel klaar met verhuizen of we konden alweer onze koffers gaan inpakken om naar Nederland te vertrekken! Een beetje lastig was dat wel als je niet precies weet waar alles ligt, maar het is gelukt! We gingen iets later dan de bedoeling was op weg naar het vliegveld maar we waren er uiteindelijk mooi op tijd. We vlogen pas aan het eind van de middag en dat was erg prettig. Vooral omdat de vlucht vanuit Minneapolis naar Amsterdam pas om tien uur ‘s avonds vertrok en je dan een stuk beter kunt slapen dan wanneer je ‘s middags al wegvliegt!

Vanaf Schiphol hebben we de trein genomen naar Oldenzaal, tot verbazing van de conducteur, want hij had nog niet vaak gehoord dat mensen daar op vakantie gingen, haha! We werden door Ad en Leo van het station gehaald en thuis had Ria al appeltaart klaarstaan. Lekker! Het was voor het eerst in een lange tijd dat we in deze tijd van het jaar in Nederland waren en dan valt het weer op hoe groen het overal is!

Op maandag hebben we onze huurauto opgehaald (en voetbal gekeken) en op dinsdag zijn we naar Hetty en Chris Weeze gereden, waar we ook voetbal gekeken hebben ;-). Daar hebben we de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ruim van gehaald de laatste paar weken, haha!

Op woensdag hebben we van het mooie zomerse weer gebruik gemaakt door lekker een stuk te gaan fietsen met Ad, en dat heb ik op donderdag nog een keer gedaan. Beide keren met een ijs(je) onderweg, lekker! Met al die fietstochtjes viel het me ook weer op hoe mooi het overal eigenlijk is in de zomer! Danko vloog ondertussen naar Zwitserland, en terwijl hij daar op vrijdag de hele dag onder de pannen was met meetings ben ik heerlijk met Carolien de stad in geweest. We hadden geen beter weer kunnen hebben! Ik was alleen even vergeten hoe plakkerig je wordt van winkelen als het warm is maar het was erg gezellig samen!
Op zaterdag kon ik Danko alweer van het station halen, en daarvoor ben ik met Ria ergens thee gaan drinken. We kwamen een beetje ongepland terecht bij ‘t Kruisselt, waar we de gemiddelde leeftijd even flink omlaag gehaald hebben en we ons aan een gebakje tegoed hebben gedaan :-). ‘s Avonds was er voetbal en meer voetbal, en we hebben met z’n allen wel naar de televisie zitten roepen zodat Nederland maar van Costa Rica zou winnen, haha!

Voor we het wisten was er dus al een week om, dat gaat soms wel heel erg snel! Op zondag zijn we met z’n tweetjes snel even een stukje gaan fietsen en daarna zijn we met Daan koffie gaan drinken op de Posbank. We konden er heel lekker op het terras in de zon zitten, en daar hadden we geluk mee, want net nadat we in de auto gestapt waren begon het flink te regenen! ‘s Avonds hebben we bij Sandra en Chiel gegeten en daarna zijn we weer terug gegaan naar Denekamp.

De volgende dag was de eerste dag van de conferentie en hebben we onze stand opgebouwd. De posters die we gemaakt hadden waren hartstikke mooi gelukt, maar dat konden we niet zeggen van de brochures die we online besteld hadden! Tot mijn frustratie hadden ze die zo afgedrukt dat alle ronde vormen ovaal geworden waren, grrr! Gelukkig konden we ze nog ergens opnieuw laten printen!
‘s Avonds was er een welkomstreceptie voor alle conferentiegangers en hebben we nog mooi buiten kunnen zitten. Dat was op dinsdag wel anders! Wat een regen, en wat een temperatuursverschil! Wat dat betreft was het niet erg dat we de hele dag binnen moesten zitten omdat er wel altijd iemand bij onze stand moest zijn. Wat dat betreft hebben we erg geluk gehad met het weer! Want woensdag was nog zo’n dag waarop je maar liever binnen blijft, en dat was ook bijna alles wat er die dag op de planning stond. Maar niet alles! Want ‘s avonds hadden we met Marjolein en Nicholas afgesproken. Dat was erg gezellig, we hebben heerlijk gegeten en we zijn weer helemaal op de hoogte van Thomas de Trein :-).

En zo tussendoor hebben we ook ons huis verkocht! Er was wat gezeur over het contract omdat ze daar iets over professioneel schoonmaken in wilden opnemen, wat we uiteindelijk succesvol hebben geweigerd. Alleen waren we daarna even vergeten de laatste versie van het contract dan ook te tekenen en terug te sturen, haha!

Donderdag was alweer de laatste dag van de conferentie. Aan het eind van de middag was Danko klaar met zijn praatje en konden we al onze spullen weer inpakken. Alhoewel, zoveel was dat nou ook weer niet, helemaal vergeleken met wat sommige andere bedrijven wel niet allemaal aan standmateriaal bij zich hadden! Maar veel belangrijker dan de conferentie was natuurlijk het feit dat Danko jarig was! Ik was tijdens de conferentie nog even weggeglipt om wat Nederlandse cadeautjes te kopen, dus daar zijn we de dag mee begonnen :-). ‘s Avonds was er nog een afsluitend conferentiediner bij de Jaargetijden, we hoefden dus helemaal geen moeite te doen om een verjaardagsfeestje te organiseren, haha! Voor het eten konden we nog mooi buitenzitten, en hebben we voor het eerst iets van het Volkspark gezien, want daar waren we allebei dus nog nooit geweest. En daarna hebben we heerlijk gegeten. Tapas, maar dan met allemaal Nederlandse hapjes, en als toetje een ijstaart- en puddingbuffet! Mmmm!

En vanaf vrijdag hadden we vrij! Alle deadlines voor deze reis waren voorbij, en dat was erg fijn. We hebben een beetje uitgeslapen, we zijn zeer succesvol wezen winkelen voor nieuwe motorkleren, we hebben een mooi stuk gefietst met Ad en ‘s avonds zijn we met Ad en Ria en Carolien heel gezellig uit eten geweest!
Op zaterdagmorgen zijn we nog wat meer motorkleren gaan ophalen en ‘s middags hadden we een aantal mensen uitgenodigd in Denekamp om eens een beetje bij te kletsen en om Danko’s verjaardag te vieren. ‘s Ochtends hebben we ons dan ook uitgeleefd bij de bakker en een heleboel gebakjes gekocht. Als we toch eens een Nederlandse bakker zouden hebben in Boulder! En dan niet alleen voor de zoetigheid, maar ook al die soorten lekker brood!
‘s Middags was het echt hartstikke gezellig, en we hebben wel gewenst dat we ons in meerdere stukken konden splitsen zodat we veel langer met iedereen hadden kunnen kletsen!

Gisteren zijn we met z’n vieren nog een keer gezellig bij Hetty en Chris op bezoek gegaan en ‘s avonds waren we net op tijd terug om de laatste voetbalwedstrijd van het WK te kijken. Toch wel gek dat dat dan ineens de laatste avond was dat we in Denekamp waren. Vanmorgen hebben we namelijk alweer onze koffers gepakt, en het duurde nog wel even voordat we alle boodschappen en motorspullen een beetje gelijkmatig verdeeld hadden! Daarna was het plan dat Ria en ik met een gedeelte van onze koffers in Enschede zouden wachten tot Danko de huurauto weer had ingeleverd en dan met Ad ook naar het station zou komen. Alleen ging de auto stuk, en duurde het dus iets langer dan we gedacht hadden voordat we de trein konden nemen! Gevolgd door de pech dat er ergens een wisselstoring was en we een paar keer moesten overstappen, maar het is allemaal gelukt. Het eerste deel van de reis terug naar huis zit er dus alweer op!

• 14 Juli 2014 - 21:43

Mam.:

Hee Annemiek!

Wat was het toch weer mooi om jou en Danko "over de vloer" te hebben!
    Wat gingen die twee weken ontzettend snel voorbij!
    Wat fantastisch dat jullie ons vanmiddag vertelden dat wij volgend jaar weer bij jullie mogen komen met airmiles-tickets!

Heel veel liefs en een knuffel, Mam.

• 14 Juli 2014 - 23:23

Annemiek Kamphuis:

Ja de tijd ging wel erg snel he! En dan kunnen we nu met z'n allen naar de vakantie uitkijken :-).

• 15 Juli 2014 - 13:37

Carolien:

Dat waren toch een paar fijne zusje-zijn momenten de afgelopen weken :-)

• 15 Juli 2014 - 19:39

Annemiek Kamphuis:

Ja, dat was fijn! En leuk! En gezellig!

• 15 Juli 2014 - 23:41

Bernadette Eaglen:

Heerlijk om te lezen dat we het zo slecht nog niet hebben in ons kleine Nederlandje. Veel groen, mooie fietsweggetjes en een goede bakker.
    En natuurlijk onze geweldige Nederlandse Spoorwegen met zijn vele wisselstoringen en vertragingen. Maar jullie waren er op voorbereid en hadden uit voorzorg al een hotelletje geboekt.Heel verstandig want Sophie moest haar koffer in Enschede achterlaten.Ook dat is Nederland!
    Gezellig was het zaterdagmiddag en ik kan me voorstellen dat het nu een beetje stil is aan de Alerdink.
    Maar we hebben Ad en Ria goed opgevangen bij de ijssalon, lekker samen koffie gedronken en hen toe uitgezwaaid.
    Annemiek en Danko, het was leuk jullie weer ontmoet te hebben. Geniet van jullie nieuwe stek, maar nog meer van elkaar.

Groeten uit Enschede van Bernadette en Malcolm.

• 17 Juli 2014 - 05:34

Annemiek Kamphuis:

Nederland is inderdaad zo gek nog niet, alleen de tijd gaat er telkens zo snel! Wij vonden het ook gezellig zaterdag! En voor herhalingen vatbaar :-).