Nog een dagje mountainbiken - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Nog een dagje mountainbiken - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Nog een dagje mountainbiken

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 September 2014 | Verenigde Staten, Boulder

Op Labor Day zijn we gaan fietsen in het skigebied van Vail. Nadat we gefietst hadden in Keystone hadden we de smaak te pakken en wilden we nog wel wat meer mountainbiken, maar dan op een andere plek. We zijn aan het eind van de ochtend naar Vail gereden, en we hadden een mooie zonnige dag voor ons fiets-uitje. Niet al te warm, en ideaal om een berg op te fietsen. In het skigebied in Vail staan een heleboel aspen, en met de wind in die bomen was het erg fijn omhoog rijden! En het uitzicht op Vail werd ook hoe hoger hoe beter. Na ongeveer een uurtje waren we boven, op de plek waar de downhillpaadjes beginnen. Eigenlijk hadden we nog wel helemaal naar de top willen fietsen, maar dat paadje was niet helemaal mijn smaak, en daar was het ondertussen ook al een beetje laat voor. En dus zijn we aan de afdaling begonnen, en dat was zó gaaf! Echt zo'n paadje wat heel mooi heen en weer en op en neer kronkelde waar je heerlijk over omlaag kon rollen. En het had een geluidseffect! Want door de wind bogen de bomen heen en weer waardoor ze kraakten en tegen elkaar aanstootten, een heel vreemd geluid! We hebben in ieder geval een nieuw favoriet skigebied om in te gaan fietsen, want Keystone is leuk, maar Vail is véél leuker! Tegen de tijd dat we beneden waren, alles weer in de auto hadden geladen en op weg waren naar huis was het wel etenstijd. We hadden daar van tevoren niet zo over nagedacht, maar wachten met het avondeten totdat we thuis zouden zijn zou wel iets te lang duren. En dus werd de bestemming een pizzeria in Idaho Springs. Wanneer ik voor het laatst pizza heb gegeten die ik niet zelf gemaakt heb kan ik me niet eens herinneren, maar dit was ook erg lekker! Het duurde alleen wel even voordat ik een keuze had gemaakt uit het enorme menu, haha!

In de week erna kwamen een paar buren ons een welkomstmand brengen van de Vereniging van Huiseigenaren van onze nieuwe wijk. Blijkbaar is het de gewoonte dat nieuwe bewoners die krijgen redelijk snel nadat ze verhuisd zijn en hadden ze ons een beetje over het hoofd gezien, met allemaal excuses als gevolg. Niet dat dat nodig was, want we wisten toch al niet dat we zoiets konden verwachten! In vergelijking met onze vorige wijk hebben we hier wel geluk gehad, want er wordt best veel georganiseerd door de buurt. In de mand zat bijvoorbeeld ook alweer een uitnodiging voor een buurtfeestje voor het weekend erna, erg leuk! En verder kregen we wat kortingsbonnen voor de dichtstbijzijnde supermarkt en de farmers market, een lokale reep chocola en een zak lokale muesli, een paar fietskaarten voor Boulder en Colorado; en van de golf club een tegoedbon voor twee gratis rondes golf – met golfkarretje – en een tegoedbon voor het restaurant in het clubhuis. Het is natuurlijk de bedoeling om je te lokken om lid te worden, maar het lijkt er dus zowaar van te komen dat wij een keer gaan golfen, hahaha! Ik kan me niet voorstellen dat ik daar goed in zou zijn, eerder dat ik op zijn minst dezelfde dingen veroorzaak waar we altijd om moeten lachen als we niet-zo-goed-golfspelende mensen voorbij onze tuin zien komen: namelijk grote door de lucht vliegende graskluiten, hahaha!

Afgelopen weekend zijn we voor het eerst sinds we in ons nieuwe huis wonen weer eens een keer Flagstaff opgefietst. Vanaf ons oude huis moesten we dan altijd een stuk door de stad langs een redelijk drukke weg, en waren we na iets meer dan een uur weer thuis. Nu hebben we er bijna twee keer zolang over gedaan, met als verbetering dat we over veel rustigere straatjes konden rijden, much better!
Het buurtfeestje hebben we helaas gemist. Op zich wel jammer, maar die dag was Hans ook jarig, en daar werd op heet laatste moment een verrassingsfeestje voor georganiseerd. Het was min of meer voor iedereen een verrassing, haha! We hebben bij Mike en Melissa eerst lekker buiten gezeten en daarna heerlijk gegeten van de kip die Mike op zijn barbecue gerookt had. Mmm! Er valt iets voor te zeggen als je dat zelf kunt doen thuis!

En we zijn ook (eindelijk) aan een paar dingetjes in huis begonnen. We hebben verf gekocht om de garage te witten, en Danko heeft ondertussen de oude werkbank die daar stond weggehaald net zoals de centrale stofzuiger die er in de weg hing. Eén stuk van de garage is nu schoon, met dichtgemaakte kieren in de vloer en in de muren en min of meer klaar om geschilderd te worden zodra we daar tijd voor hebben. En ik heb een plan gemaakt om onze inloopkast te veranderen, want ik wil er graag kasten met deuren in hebben. Het plan is klaar, het wachten is nu op de dag dat Ikea alle dingen die ik daar wil kopen tegelijkertijd op voorraad heeft. Fingers crossed, hopelijk is dat snel!