Ongewoon regenachtig - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Ongewoon regenachtig - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Ongewoon regenachtig

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

29 Mei 2015 | Verenigde Staten, Boulder

Sinds we terug kwamen uit Moab totaan afgelopen weekend heeft het vooral geregend. De ene grijze dag na de andere, heel ongewoon voor dit gedeelte van Colorado. Het is dan ook één van de natste maanden mei ooit. Van dingen zoals het verder uitgraven van de groentetuin kwam dan ook niet veel terecht! Aan de andere kant was dat slechte weer niet zo erg, want we hadden nog flink wat te doen als voorbereiding voor een soort van trade show voor de marine waarvoor we morgen naar Washington, DC vertrekken. En door al dat water is het ook ineens overal ontzettend groen!

Tussendoor hebben we wel nog met Susan en Jeff (de buren rechts) afgesproken en zijn we daar op een vrijdagavond wezen eten. Ze hadden een oppas voor hun tweeling geregeld omdat zoals ze zelf zeiden ze ook tijd voor ons wilden hebben, haha! We hebben erg lekker gegeten en een heel gezellige avond gehad!

De dag erna hebben we nog wat verder gewerkt aan de brochure en het ontwerp voor de stand, en aan het eind van de middag hebben we ons naar Black Hawk begeven om in het casino te gaan eten. Dat blijft een leuk uitje! En het had wel wat, om door de regen en sneeuw te rijden!

Fast forward naar afgelopen maandag: toen was het Memorial Day, en de overburen hadden ons voor een barbecue uitgenodigd. We hebben weer wat nieuwe mensen ontmoet, erg leuk! Het idee was om buiten te zitten, maar hoewel het overdag eindelijk lekker zonnig was ging het net aan het eind van de middag eerst stortregenen en daarna ontzettend hard hagelen. Dat was wel jammer! We hebben ook vastgesteld dat er een heel ander soort mensen afkomt op de buurtfeestjes die door de vereniging van huiseigenaren georganiseerd worden, dat lijkt meer de oudere garde, en we hadden een stuk meer gemeen met de mensen die we nu leerden kennen! Het was hartstikke gezellig!

Ondertussen hebben we ook onze badkuip ontvangen, maar verder staat het hele badkamerproject even op een laag pitje. We hadden namelijk bedacht dat het misschien een goed idee zou zijn om de ramen te laten vervangen voordat de badkamer verbouwd wordt. Sommige ramen zijn daar wel aan toe, en dan is het logisch om dat eerst te doen dachten we. Nou, daar denken we dus nog even wat langer over na! Want zoals we ontdekt hebben zit je bij nieuwe ramen vast aan kunsstof of metaal, wat je niet kunt schilderen, en wat maar in een paar kleuren verkrijgbaar is. Als we dan een paar ramen laten vervangen zit je dus met een andere kleur kozijnen dan de rest van het huis, en het is nogal een kostbaar grapje om het hele huis, of zelfs 'alleen maar' de bovenverdieping, in één keer te laten doen. En bovendien willen we niet in een verbouwing zitten als Ad en Ria hier over een maand zijn, dus blijft de badkamer nog even in de oude staat!

Eén ding dat we wel gedaan hebben is gaas spannen over de 'window well's voor de kelderramen. Die zitten onder de begane grond, en dus is er een gat voor zodat je licht en lucht in de kelder krijgt. Tegen de tijd dat we drie kleine konijntjes, twee grote kikkers en een gecko in de window wells gevonden hadden vonden we het wel goed geweest met het redden van beesten! Nu kan er als het goed is niks meer in vallen, en dat is voor iedereen wel zo prettig :-).

Deze week hebben we al ons drukwerk besteld en opgehaald, dat kon qua timing allemaal net! En het is erg mooi geworden al zeg ik het zelf! We hebben een voorraadje nieuwe brochures, en als aankleding van de stand drie 'banner stands' (zeg maar uitrolbare spandoeken die je neer kunt zetten) die er toch wel een stuk gaver en ook wat professioneler uitzien dan de posters die we vorig jaar hadden. Wat dat betreft zijn we klaar voor de conferenties van dit jaar!

• 30 Mei 2015 - 16:23

Mam.:

Hee Annemiek!

Zo tegen begin juli wordt het hopelijk heel mooi weer-:)
    Window well klinkt grappig, maar ons "koekoeksraam" heeft ook wel wat vind ik.

Liefs, Mam.

• 30 Mei 2015 - 19:11

Annemiek Kamphuis:

Mooi weer in juli zou fijn zijn hè!

Ik vond alleen 'vossengat' en 'lichtkolk' als vertaling van 'window well', en dat vond ik nou niet echt duidelijker :-).