Alweer een nieuw jaar! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Alweer een nieuw jaar! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Alweer een nieuw jaar!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 Januari 2016 | Verenigde Staten, Boulder

Ten eerste was het twee weken geleden natuurlijk Kerstmis! Hoe het kwam weet ik niet maar om wat voor reden dan ook dacht ik totaan een paar dagen van tevoren dat Eerste Kerstdag op zaterdag viel. Dat was natuurlijk niet zo, en dus moest ik de woensdag ervoor ietsje sneller dan gepland eens bedenken wat we weleens konden eten, en dan ook direct boodschappen ervoor doen. Gelukkig was ik bij de supermarkt de grote drukte nog net voor en had ik nog de hele donderdag om in de keuken aan te rommelen: ik heb Sachertorte gemaakt, en courgettesoep, broodjes voor het ontbijt, en verder nog wat kleine dingetjes die mooi van tevoren konden. De taart was nog even een werkje, maar zag er wel erg goed gelukt uit toen ik klaar was! De meest luxe uitziende taart die ik ooit zelf gemaakt heb :-). En dit jaar had ik aan het peperkoekhuis gedacht dat ik ooit bij de Ikea vond en eigenlijk vorig jaar in elkaar had willen zetten. Ik heb snel even buttercream frosting gemaakt (wat ze ook wel gebruiken om taarten mee te bedekken en versieren), wat in feite een dure uitdrukking is voor boter met flink wat poedersuiker, en een beetje melk om het vloeibaar genoeg te maken. En daarmee kon ik heel goed het huisje in elkaar lijmen!
Daarna vonden we het tijd voor een Kerstavonddrankje in onze bibliotheek, en we hebben eindelijk eens de open haard daar aangehad. Zoals we van de vorige eigenaren al gehoord hadden werkt dat inderdaad in het geheel niet. Het ding heeft twee standen, aan en uit, maakt flink wat herrie, en alle warmte gaat rechtstreeks de schoorsteen uit. Het enige merkbare effect is dat je de koude lucht van boven voelt komen, haha! Toen het ons te koud werd zijn we dan ook maar lekker warm naar de woonkamer verhuisd.

Op Eerste Kerstdag hebben we er een lekker rustig dagje van gemaakt. We hebben mooi de tijd genomen om te ontbijten en koffie te leuten, we hebben een belronde gehouden en ik heb het peperkoekhuis versierd. Normaal gesproken gaat dat met snoepjes, maar dat had ik niet in huis, en dus heb ik gedroogd fruit en amandelschilfers gebruikt. Dat was een mooi fröbelwerkje met een leuk resultaat!
's Middags waren we eigenlijk van plan geweest om een rondje te gaan wandelen ergens in de bergen, maar tegen de tijd dat we uiteindelijk op weg waren was het daar al een beetje te laat en vooral ook te koud voor. We hebben er dus maar een rondritje van gemaakt over de Peak to Peak naar Lyons, en toen we eenmaal beneden waren kwamen we in een beste sneeuwbui terecht. Een witte Kerst, voor zover we die al niet hadden! Eenmaal weer thuis vonden we het een mooie gelegenheid voor een glaasje Eiswein, en daarna hebben we heel erg lekker gegeten, het kerstdiner was erg goed gelukt :-). Ik had garnalencocktail gemaakt, met daarna een erg goed medium-rare gelukte biefstuk met peperroomsaus (mmm!), rösti en salade, en daarna Sachertorte als toetje. Het grappige is dat ik eigenlijk naar een ander recept aan het bladeren was toen ik deze taart tegenkwam, en gelukkig maar! Want die was inderdaad erg goed gelukt en heel lekker, en groot genoeg om in totaal vier toetjes uit te halen :-).

Tweede Kerstdag zijn we begonnen met een tweede lekker ontbijt, en 's middags zijn we toen wel een stukje wezen wandelen. Het was veel te koud om te fietsen (en daar waren de wegen ook niet zo geschikt voor met alle sneeuw en ijs) maar we waren wel even toe aan wat beweging en een frisse neus. En we hebben een behoorlijk rondje gemaakt! Onze wijk grenst aan twee kanten aan een stuk open space, zeg maar een soort van natuurgebied met een aantal fiets- en wandelpaden, en daar zijn we een rondje om het meertje gelopen. In eerste instantie hadden we een korter rondje in gedachten, maar het was mooi weer, en een mooi gezicht met alle verse sneeuw, dat ik vond dat we er ook wel een langere wandeling van konden maken. Ik denk dat we er iets van twee uur over gedaan hebben, en precies toen de zon achter de bergen verdween waren we weer thuis. Goed getimed! Na nog een glaasje Eiswein hebben we nog een keer lekker getafeld. Courgettesoep vooraf, voor het hoofdgerecht had ik zalm in bladerdeeg gemaakt met salade erbij, en als toetje trifle met cake, griekse vanilleyoghurt en aardbeien. Lekker en gezellig!

En daarna hadden we zowaar nog een dag vrij! We kwamen op het idee om te gaan winkelen, want het was nog steeds koud genoeg om binnen te willen blijven. Zelfs voor het kleine stukje van de auto naar de ingang van de mall was een jas wel erg prettig! Het doel was overhemden voor Danko, maar dat hebben we al snel opgegeven. Ofwel het past op zich redelijk maar de mouwen zijn te kort, of de mouwen zijn lang genoeg maar dan is het verder veel te wijd. Het plan om even koffie te gaan drinken hebben we laten varen toen we de enorme rij zagen, en daarna vond ik zowaar een heel aantal passende truien :-). En wel in de herenafdeling, waar de kleinste maat mij prima bleek te passen! Dat is dus iets om te onthouden. Eenmaal terug in Boulder viel de volgende koffiepoging in het water omdat het bij die Starbucks ook veel te druk was (voor zover de gratis koffie die we nog tegoed hadden), en daarna vonden we alsnog een paar overhemden. Heel prettig hebben veel winkels de service om dingen op maat te laten maken, en dat hebben we dus maar eens geprobeerd. En daarna hebben we een luxe versie van kliekjesdag gehouden, want er was nog soep, salade en een lekker toetje!

Een paar werkdagen later was het alweer Oud en Nieuw. We hadden de buren uitgenodigd om het samen te vieren, en ik heb er heel even over gedacht om oliebollen te bakken. Uiteindelijk zag ik dat toch niet zo zitten met temperaturen ver onder nul, volgend jaar beter? (Dat dacht ik vorig jaar ook - helaas!) Overdag ben ik nog wel een klein stukje gaan fietsen, maar eigenlijk was het daar wel te koud voor, brrr! In ieder geval was het erg gezellig en leuk om met meerdere mensen het nieuwe jaar in te luiden! Voor we het wisten hadden we de hele avond al voorbij gekletst! We hebben om twaalf uur nog even gekeken of er nog wat gaande was in de wijk, maar het was muisstil. In ieder geval hadden wij het erg gezellig gehad!

Als goed voornemen hadden we bedacht om op Nieuwjaarsdag een rondje te fietsen, maar dat hebben we nog maar een dagje uitgesteld. Danko moest werken, en we hebben besloten Nieuwjaarsdag dan maar een dagje op te schuiven, haha! Inderdaad was het een dag later lekker zonnig, we hebben nog een keer iets uitgebreider ontbeten en daarna zijn we een mooi stuk over allerlei zandweggetjes wezen fietsen. Het was erg lekker om de benen weer eens te strekken na iets van anderhalve week binnen zitten! Het komt erg weinig voor dat je zolang niet kunt fietsen, dus we waren blij dat we weer mochten! We hebben ook de oudejaarsconference gekeken, maar niet via uitzendinggemist zoals we van plan waren. De website had tot onze verbazing namelijk de melding dat we vanwege een rechtenbeperking niet in Amerika de uitzending mochten zien! Gelukkig had iemand het op YouTube gezet waarmee we dat probleem dan maar omzeild hebben. Verder zijn we naar de nieuw Star Wars-film geweest, en na een weekje werken (en een stroomstoring) is het nu alweer weekend. Gisteren hadden we met Michelle en Steve afgesproken dat ze zouden komen eten, en dat was heel erg gezellig. De avond was zo voorbij en de eerste anderhalve week van alweer een nieuw jaar ondertussen ook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 239300

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: