Een fijn Paasweekend - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Een fijn Paasweekend - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Een fijn Paasweekend

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 April 2017 | Verenigde Staten, Boulder

We hadden zo gehoopt geen sneeuw meer te krijgen dit voorjaar, maar helaas kwam er toch nog een laatste bui twee weken geleden. We werden dinsdags wakker in een witte wereld met wel iets van tien centimeter sneeuw! Jammer... De wegen waren dezelfde dag al wel weer opgedroogd, maar al dat zand dat ze uit 'veiligheidsoverwegingen' overal massaal gestrooid hadden lag er nog wel wat langer! En het is toch minder leuk fietsen en motorrijden als de wegen niet schoon zijn - luxeprobleem, we zijn ons ervan bewust :-). En alles was binnen een paar dagen alweer weggesmolten, hopelijk was dat het laatste staartje winter voor dit jaar!

Tegen het weekend was het alweer zulk lekker weer dat we dachten voor het eerst sinds heel lang weer eens naar Ward te fietsen. De weg er naartoe is sinds begin dit jaar eindelijk weer helemaal geasfalteerd (dat waren nog steeds reparaties vanwege de overstromingen twee-en-een-half jaar geleden..) en dus gingen we ambitieus met lunch op zak op pad aan het eind van de ochtend. We hadden alleen geen rekening gehouden met de ondertussen opgestoken wind, en die was behoorlijk hard! We vonden het dus ook al snel ook wel goed om naar Jamestown te fietsen, en zo waren we een beetje onverwacht veel eerder weer thuis dan we gedacht hadden. Met alle tijd om wat MotoGP-trainingen te kijken, en daarna van ons geloof te vallen en krab te gaan eten in Black Hawk. Ahum, we konden deze keer toch niet aan het idee weerstaan, hahaha! We zijn er met het mooie autootje via een omweg naartoe gereden. Een mooi klassiek muziekje op de radio kwam willekeurig voorbij op de radio, vrij weinig verkeer, dat was erg leuk!

Op zondag waaide het zo mogelijk nog harder. Het gierde gewoonweg om het huis! Lekker binnen met een kop thee heeft dat ook wel wat, zolang je er maar niet tegenin hoeft te fietsen! Het was dus niet een heel geschikte dag om blad uit de tuin en dennennaalden van het gras te harken, maar we hebben toch de hele vuilnisbak plus nog twee grote papieren zakken weten te vullen. En dat was nog niet eens alles uit de helft van de voortuin.. Het voordeel aan de stormachtige wind was wel dat een boel van dat spul al wegwaaide als je het aanraakte, lekker makkelijk!

Ondertussen lijkt het alsof het dan daadwerkelijk lente is. Het wordt weer groen buiten, en er bloeit van alles dat dan zo heel lekker ruikt. Danko wilde op zaterdag graag nog een keer op pad voor nieuwe motorlaarzen, in combinatie met een stukje rijden met de Porsche, via een leukere route dan de snelweg. De laarzenjacht hadden we een paar weken geleden ook geprobeerd, helaas zonder resultaat, maar toen waren we dan ook te laat op pad gegaan om voor sluitingstijd bij een grote motorzaak in het zuiden van Denver te zijn. En daar hadden we duidelijk als eerste naartoe moeten gaan! Danko had binnen de kortste keren uit het erg grote aanbod fijne laarzen gevonden (dat is meestal nog lastig, want vaak voelen motorlaarzen qua pasvorm alsof je zojuist een paar plastic emmers hebt aangetrokken), en omdat hij bezig was met passen dacht ik dan ook maar even mee te doen. Ik had minder geluk, totdat een medewerker vroeg of ik ook al bij de dameslaarzen had gekeken. Die hadden we in een heel andere hoek van de enorme winkel volkomen over het hoofd gezien, en nadat ik daar zo ongeveer alles had geprobeerd bleek het tweede paar maat 42 van één type zowaar en te passen en lekker te zitten! Bijna onmogelijk! We ontdekten ook nog dat de winkel doet aan 'price matching', dus dat als je hetzelfde artikel ergens anders goedkoper vind, je dan ongeveer dezelfde korting krijgt, en toen ging er nog $15 extra van de toch al mooie aanbieding af. En Danko vond ook nog dat de laarzen een mooi cadeautje zouden zijn, lucky me :-)! Met een voldaan gevoel gingen we op weg terug naar huis, met een tussenstop bij Matthews/Winters park bij Morrison om ook maar eens even brood te eten. Lekker in het zonnetje, en dicht genoeg bij de parkeerplaats dat we konden horen dat mensen de Porsche wel opgemerkt hadden, dat was grappig! Net als de man bij het tankstation die spontaan Danko even kwam feliciteren met de mooie auto, dat was toch leuk!

Met Pasen hebben we goed gebruik gemaakt van de dag. We hebben het niet per se gevierd behalve dat ik wel had gezorgd om eieren in huis te hebben, en terwijl Danko 's ochtends paardenbloemen in de tuin te lijf ging ben ik aan quiche begonnen. Eieren eten, maar dan net iets anders! We zijn naar Jamestown gefietst, en terwijl het gras gemaaid werd (handig, zo'n buurjongen!) maakten we ons klaar om ook nog een stuk te gaan motorrijden. Konden we mooi ook onze nieuwe laarzen uitproberen! We zijn via Ward naar de Peak to Peak gereden, en halverwege toch maar even gestopt om iets meer kleren aan te trekken, want het was toch wel frisser dan we gedacht hadden. Heel fijn was er bijna geen verkeer, en na een lekker eind rijden zijn we in Downieville koffie gaan drinken, en daarna zijn we via Golden weer naar huis gegaan. Mooi op tijd om quiche te bakken en nog een beetje op tijd te eten, maar aan de andere kant had ik ook best nog een heel stuk verder willen rijden!
Met dit soort lekkere lenteweer hebben we altijd het gevoel dat we zoveel mogelijk uit het weekend moeten halen, en dat is afgelopen weekend in ieder geval goed gelukt!