Een lekker lang weekend.. - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Een lekker lang weekend.. - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Een lekker lang weekend..

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 December 2017 | Verenigde Staten, Boulder

Het fijne aan op een vrijdag terug naar huis vliegen is dat je dan het hele weekend nog hebt om samen leuke dingen te doen. Zeiden wij toen we terug gingen uit Florida. En vervolgens is dat niet wat we gedaan hebben, haha! Die zaterdag was zowel volgens de voorspelling als daadwerkelijk de koudste dag sinds we thuis kwamen, en dus gebruikte ik die dag om maar eens een nodige grote boodschappenronde te doen. Voor fietsen of iets anders buiten doen was het ons veel te fris! En ik weet weer waarom ik het liefst niet boodschappen doe in het weekend.. Ik heb altijd het idee dat ik de enige ben die in plaats van rond te slenteren gewoon even efficiënt een winkel door wil, want het liefst ben ik zo snel mogelijk klaar. Ik dacht wel als leuke onderbreking ook even rond te snuffelen in de tweedehandsboekenwinkel, maar daar ben ik zo ongeveer weer naar buiten gevlucht vanwege de kerstmuziek, daarvoor vind ik het half november nog véél te vroeg! In ieder geval was ik blij dat ik het boodschapenklusje geklaard had, en Danko was blij dat hij ondertussen een stuk was opgeschoten met het tweede raam in de bibliotheek dat hij aan het schilderen is. Ook niet een favoriet werkje, maar het wordt wel heel mooi!

De dag erna deden we ook twee verschillende dingen. Danko ging een dagje motorrijden op het kartcircuit redelijk bij ons in de buurt, en ik ging een stukje fietsen, een boek lezen, en aan het eind van de middag Danko ophalen omdat de motor ermee gestopt was. Wat dat betreft is het ook handig dat het circuitje redelijk vlakbij is!

Daarna was er een erg kort werkweekje, want we hadden een erg lang weekend vanwege Thanksgiving. We hadden geen plannen voor die dag zelf (en het feest hebben we in het geheel aan ons voorbij laten gaan) maar vier dagen vrij op rij kunnen we zeker wel erg op prijs stellen! Net alsof we een soort van mini-herfstvakantie hadden, zelfs met hartstikke mooi weer! Zo begonnen we ons weekend op donderdag met buiten ontbijten - in een t-shirt! Dat voelde toch wel luxe! 's Middags schoof er wel een wolk voor de zon maar we hebben alsnog lekker naar Jamestown gefietst. Dat deed ik op vrijdag nog een keer, terwijl Danko de andere motor op het circuit aan het uitlaten was. De correcte term is geloof ik 'We created a monster!', hahaha! Het is ook af te zien aan de achterbanden van beide motors, want die zien eruit alsof ze goed warm geweest zijn. Er waren ook drifter cars die dag, die dus voornamelijk over dwars de bochten nemen. Danko zat onder de stukjes rubber, maar het is wel een gaaf gezicht! Gedurende de middag zagen we steeds grotere wolken boven de bergen hangen, en ik kreeg het idee dat we weleens naar Black Hawk konden rijden voor het eten. We gingen via Ward, en zowaar sneeuwde het tussen daar en Nederland! Toevallig hielden we dus onze traditie in stand om bij één van de eerste sneeuwbuien krab te gaan eten. Met de wind kwamen er vlagen van alle kanten, wij waren erg blij 'beneden' te wonen in plaats van nu al winter te hebben!

Voor zaterdag hadden we bedacht dat we met het lekkere weer mooi nog een keer een stuk konden motorrijden. Alleen toen puntje bij paaltje kwam was er het dilemma van waar we dan naartoe zouden willen. Alle leuke bergweggetjes liggen vol met strooizand en verder zijn er alleen lange rechte wegen, en dat is nou niet het meest interessant om te rijden. En dus gingen we op pad voor een rondje met de Porsche, tenslotte hadden we die ook al een tijdje niet uitgelaten. En met vier wielen maakt een beetje zand niet uit!

De plannen voor zondag gingen niet helemaal - beter gezegd helemaal niet - zoals we graag gewild hadden. We hadden net de avond ervoor bedacht dat we met het toen nog mooie weer, en flink wat werk-reisdagen in weekends in het vooruitzicht, eigenlijk op maandag een dagje vrij moesten nemen. We kunnen ons allebei niet herinneren wanneer we (ooit?) zoveel dagen gewoon thuis vrij geweest zijn en konden doen en laten wat we wilden. Het plan was om met de drieëntwintig graden (!) die ze voor zondag verwachtten een lekker lang stuk om Boulder heen te gaan mountainbiken en en dan ook zoiets op de dag erna. En daar hadden we ons al flink op verheugd. Er kwam alleen niks van terecht, want Danko werd ziek en ik voelde me ook niet geheel fris en fruitig. Wat was het ook alweer met vrije dagen thuis..? Dat was best wel een tegenvaller. In plaats van een vakantiedag kon er dus een ziektedag opgenomen worden, en op dinsdag was het mijn beurt voor het geheel van ziek, zwak en misselijk. We kunnen ons allebei niet herinneren wanneer we dat voor het laatst gehad hebben, gelukkig duurde het maar een dag en was het dus wel ongeveer net zo snel voorbij als dat het kwam. En met het zonnige weertje vandaag konden we tussen de bedrijven door tenminste het fietsen een beetje inhalen :-).


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 239005

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: