Meer kersenbloesems en weer thuis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Meer kersenbloesems en weer thuis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Meer kersenbloesems en weer thuis

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

16 April 2018 | Verenigde Staten, Boulder

De laatste ochtend in Tokyo hadden we bij het opstaan een mededeling dat onze vlucht vertraagd was. Dat vonden we wel prima, want zo hadden we mooi meer tijd om in de stad te besteden voordat we naar het vliegveld moesten. Het plan voor de ochtend was om meer kersenbloesems te gaan bekijken in Shinjuku Gyoen, en ik was heel blij dat we daar de tijd voor hadden want dat was erg mooi! We moesten wel even in de rij staan om naar binnen te kunnen, want hier werd gecontroleerd dat er geen alcohol meegenomen werd, en we moesten even een kaartje kopen. Direct na de ingang stonden er al de eerste kersenbomen vol in bloei, en behalve witte waren er ook enkele met roze bloesems, een erg mooi gezicht! We zijn van de ene bloemenzee naar de volgende gelopen, en ondertussen zoveel mogelijk in de schaduw gebleven want het was hartstikke mooi weer en gewoon (te) warm in de zon! Behalve de kersenbloesems is het ook een erg mooi aangelegd park, maar mijn aandacht was toch vooral bij al die bloemen. Het allerliefst had ik net zoals veel Japanse mensen ergens een kleedje onder zo'n kersenboom uitgespreid om daar fijn een poos te kunnen blijven zitten, maar daar hadden we geen tijd voor. Aan de andere kant hadden we net genoeg tijd om dit te zien, we snappen nu waarom de kersenbloesems zo populair zijn! Na een half uurtje rondlopen was het eigenlijk wel verstandig om te gaan, dus dat moest dan maar. Net buiten het park vonden we nog een koffiezaakje met een terras waar we even een broodje konden eten als lunch, en daarna begon de terugreis.
Even de koffers ophalen in het hotel, met (verschillen)de metro(lijnen) naar het vliegveld, waar wij tweeën in stijl konden wachten tot het tijd was om in te stappen. We hadden twee van onze tegoedbonnen voor een internationale upgrade kunnen gebruiken, en dus vlogen wij Eerste Klas. Luxe! En grappig genoeg hadden we de hele Eerste Klas-lounge helemaal voor onszelf! Met iets te drinken konden we mooi vliegtuigen kijken, want de startbaan waar de lounge op uitkijkt was in gebruik. Opstijgende vliegtuigen blijven een mooi gezicht vind ik altijd.

We hadden dus een erg prima vlucht terug naar huis: we hebben heerlijk gegeten, heerlijk geslapen en toen waren we voor ons gevoel 'al' in Minneapolis. Daarna nog een vlucht naar Denver en toen waren we weer thuis. En daar was het frisjes vergeleken met het mooie weer in Tokyo! Op woensdag sneeuwde het zelfs, dus toen het op vrijdag mooi weer was hebben we goed van een vrije middag gebruik gemaakt door naar het track te gaan. Ha, dat was weer leuk! Ik begon de dag met een nieuwe band, die ik na één sessie al netjes helemaal totaan de rand van het loopvlak gebruikt had :-). Ik zou ook beweren dat ik per rondje sneller ben dan eerst (niet dat dat zo per se het doel is), zo ongemerkt leer je best veel!

Het weekend begon vervolgens frisjes. We hadden op zaterdag geen zin om te fietsen, want na een zonnige ochtend schoven er wolken voor de zon waardoor het aangename er wel af was. Dat was dan maar een goede gelegenheid om Danko's KTM weg te brengen voor de verplichte eerste beurt. We gingen ook even naar een andere motorzaak daar vlak in de buurt in de hoop dat ik daar een leren motorbroek zou kunnen vinden. Nou, niet dus! Want van dat soort kleding blijken ze gewoon in het geheel geen damesmaten op voorraad hebben. Ik heb nog wel een paar herenbroeken geprobeerd, maar de pasvorm laat dan toch echt teveel te wensen over. Daarna was het Danko's beurt, die hoopte om een pak te vinden. Meestal is dat hopeloos (als je lang bent wordt je ook geacht een flinke omvang te hebben...), maar ze hadden een nieuw (Japans) merk, en dat paste gewoon voor het grootste gedeelte! Op hoop van zegen bestelden we ook de damesversie van de minst slechtzittende herenmaat broek voor mij. We moesten toch terug om de motor op te halen en Danko's pak (die ze net niet in de kleur hadden die Danko graag wilde), dus dan viel dat nog wel te proberen.

De volgende dag werden we wakker met sneeuw. Een witte Pasen.. Dat was jammer, want het was van dat bewolkte koude binnen-blijven-weer. In zoverre 'goed' dat Danko middenin een heleboel schrijfwerk zit voor twee belangrijke proposals en een paar rapporten, en dat het minder erg is als je daar aan moet werken als het slecht weer is.
Aan begin van de middag zijn we nog wel een stukje wezen rijden met de Porsche want de melk was op (een heel logische oorzaak en gevolg, hahaha!), dus we verenigden het nuttige met het aangename! Het was maar iets van zes graden, we reden Left Hand Canyon in, en we moeten boven een luchtlaag uitgekomen zijn, want opeens was het daar 15 graden! Dat was toch wel apart! We hebben een mooi rondje gereden totaan Lyons en daarna gingen we via de supermarkt weer naar huis. Ondertussen waren wolken verdwenen en zijn we ook nog een rondje wezen fietsen. Toch nog even een frisse neus halen!

Vervolgens was er 'hoep' een week voorbij en konden we naar Denver om de motor en de motorkleding op te halen. Tenminste, de motor en Danko's pak, want de broek die ze voor mij besteld hadden was hopeloos veel te groot (volgens mij omdat je heren- en damesmaten nou eenmaal niet één op één kunt vergelijken, helemaal niet als je dat doet tussen een Amerikaanse herenmaat en een Europese damesmaat, maar dat was de jongen die de broek besteld had niet met mij eens). Eenmaal thuis kwam Danko 's avonds tot de ontdekking dat ze het motorblok na het onderhoud niet goed dichtgeschroefd hadden, waardoor er olie lekte en het hele blok, de rest van de motor, en de achterband (!!) onder de olie zaten. Potverdorie [dat is niet de term die we gebruikten..]! Want dat is me toch gevaarlijk! Niet iets dat je wilt ontdekken als je eerder die dag op die motor naar huis gereden bent. En ook potverdorie omdat we ons nu een beetje afvragen of de rest van het onderhoud dan wel netjes uitgevoerd is zoals het hoort. Danko heeft de motorzaak zo ongeveer gesommeerd de motor te komen halen en weer in goede staat terug te brengen (waar ook prompt mee werd ingestemd). Het begint ons de laatste tijd op te vallen hoe vaak het eigenlijk wel niet voorkomt dat dingen slordig en/of ongeïnteresseerd en/of maar half gedaan worden als je ergens service, onderhoud of andersoort diensten laat doen, terwijl het in veel gevallen niet meer moeite of tijd gekost zou hebben om het in één keer goed te doen. Van je haar laten knippen tot motoronderhoud, heel ergerlijk! (Vandaar ook onze grote aarzeling om bijvoorbeeld klussen in huis uit te besteden, helemaal na het debacle met de vloerbedekking).
Met de KTM niet rijklaar ging Danko de volgende dag 'dan maar' met de Aprilia naar het kart-track. Ik ging een rondje mountainbiken en daarna had ik geen zin achter mijn laptop te zitten, en dus is dit nu een weekje later.

En dan deze week! Danko moest voor een verplichte meeting naar Philadelphia, wat precies samenviel met een paar dagen heel mooi (maar wel stormachtig) weer. Ik kon dus weer eens een paar bergjes opfietsen en dan merk je wel dat je dat een beetje ontwend raakt tijdens de winter. Danko kwam op donderdag alweer thuis, en hij had uitgekeken naar een track day op het grotere circuit ten oosten van Denver waar hij zich een poos geleden al voor had opgegeven. Vanwege het stormachtig koude weer werd dat helaas afgelast, wat zo achteraf gezien behalve jammer eigenlijk ook wel goed was. Zo was er namelijk meer tijd om aan bovengenoemde rapporten en proposals te werken. We zullen allebei blij zijn als die over een poosje zijn ingediend!

Opstijgend vliegtuig in Tokyo: