Lente, oh nee, zomer! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Lente, oh nee, zomer! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Lente, oh nee, zomer!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 Mei 2018 | Verenigde Staten, Boulder

Toen we in Austin waren hoorde Danko dat ze zijn track day op de High Plains Raceway nog een keer hadden moeten uitstellen (omdat we niet thuis waren liepen we mooi een late sneeuwbui mis!) en dus kon hij alsnog meedoen. Dat was dus een leuke verrassing, helemaal omdat het nu een stuk beter uitkwam! Ter voorbereiding wilde Danko eerst nog met de Aprilia even op het kartcircuitje dichter bij huis rijden om weer even het gevoel terug te krijgen. Ik had ook wel oren naar lekker rondjes rijden, helemaal toen Danko vroeg of ik dan op de (inmiddels weer schoon teruggebrachte) KTM wilde gaan. En zo hadden we een alternatieve maar wel erg leuke besteding van Koningsdag! Aan het eind van de ochtend naar het circuitje, waar we twee sessies konden rijden, en we tussendoor gezellig met een (ondertussen :-)) kennis gekletst hebben. Vooral de tweede sessie ging lekker en wat is zo'n meer racemotor dan toch ontzettend leuk om op rond te rijden! Daarna naar huis, alvast de Aprilia op de aanhanger zetten voor de volgende ochtend. Het enige nadeel aan Danko's track-uitje was namelijk de tijd, om half acht aanwezig op anderhalf uur rijden van huis.. Daarna combineerde ik even naar het werk met mijn crossmotor maar weer eens een keer uitlaten, en aan het eind van de middag ging ik nog een rondje mountainbiken terwijl Danko naar Denver reed voor het theoriegedeelte dat bij de track day hoorde. Ik had er zelfs nog aan gedacht een paar stroopwafels te pakken, bij gebrek aan iets als een oranje tompouce :-).

De volgende ochtend moest Danko dus érg vroeg zijn bed uit en viel het rijden op het grotere circuit uiteindelijk toch wel goed in de smaak. In eerste instantie was de beoordeling 'leuk voor een keertje' maar dat veranderde naarmate de dag vorderde en er meer rondjes gereden waren. Ik sliep fijn tot een normale tijd (vijf uur is niet zo in mijn straatje :-)), fietste naar Jamestown, las buiten op het terras een boek, en tegen de tijd dat Danko weer thuis was was het nog net warm genoeg om nog even samen buiten te zitten. Zo fijn dat lenteweer dat je weer van alles buiten kunt doen! Waarbij we helaas ook de eerste muggen gespot hebben, beuhhh.

Op zondag was het de beurt aan de laatste loodjes voor één van de proposals, met tussendoor nog een fietstochtje naar Jamestown. Ik wilde per se op mijn mountainbike Danko op zijn racefiets bijhouden, dus dat was wel even flink aanpoten. 's Avonds was het eerste proposal ingediend, en de tweede volgde op maandag. Yeah, hèhè!! Erg fijn dat die dingen afgewerkt zijn, want dat was gaande vanaf januari. Nu dus hopen dat ze het beoogde resultaat hebben!

Daarna regende een paar dagen, we waren druk op het werk, het was vrijdag weer lekker zonnig, en na een poos prutsen aan een rapportspreadsheet keek ik eens ter vermijdingh ende vermaeck op Facetube. Waarbij ik bij geen nieuwe berichten maar eens klikte op wat ik op een eerdere 4 mei geplaatst had. Dat was een foto van een mooi uitzicht van toen we een paar jaar geleden de White Rim Trail gereden hebben in Canyonlands National Park. Waarbij het me te binnen schoot dat wij toen elf jaar samen waren, en we dus in het heden dan ook jarig waren. Hahaha, daar kom je dan zo toevallig per ongeluk achter, want we hadden er (zoals gewoonlijk zou ik nog zeggen) helemaal niet aan gedacht! Terwijl we een week eerder het nog gehad hadden over hoelang het geleden was dat we voor ons twaalf-en-een-half-jarig bestaan uit eten waren geweest, ongeveer een half jaar geleden. Toen was het kwartje dus ook al niet gevallen! (En dan was het me nog gelukt om ook te vergeten dat ik die dag naar Boulder verhuisd ben, haha!) We hebben de werkdag afgesloten met een biertje bij een brouwerij vlakbij het bedrijf, dat had Jeremy voorgesteld omdat de proposals die week ingediend waren. En daarna zijn we voor onze eigen gelegenheid samen uit eten geweest. Buiten, want het was warm genoeg om op een terras te eten!

De volgende dag zijn we aan het eind van de ochtend naar Jamestown gefietst, we hebben thuis lunch gegeten onder het genot van wat MotoGP, en daarna zijn we wezen motorrijden op het kartcircuitje. Helaas waren er wel een heleboel huur-karts die voorrang kregen, waardoor wij best lang moesten wachten tussen de sessies. Gelukkig waren er een paar leuke mensen om mee te kletsen! En heel toevallig net de persoon waar Danko eerder in de week was geweest om zijn leren pak op maat te laten maken - wat ondertussen klaar was, dus die persoon had het zo ongeveer voor ons mee kunnen nemen! Omdat we zo lang moesten wachten kregen we een 'rain check', een tegoedbon om nog een keer gratis terug te komen. Daar hadden wij, met onze jaarkaart, natuurlijk niet zoveel aan, dus daar hebben we dan maar andere mensen mee blijgemaakt :-). Op de weg terug naar huis hadden we bij een stoplicht het geval van iemand die telkens zo al half begon te rijden, als in 'ik ga straks even eerst'. Tot mijn grote hilariteit trok ik mijn voorwiel van de grond toen het groen werd, hahaha! Als er ooit een gelegenheid voor was zou ik nog zeggen.. - plus dat ik dat in het geheel niet voor elkaar zou krijgen om op commando te doen!

En op zondag begon de zomer! Tenminste, ik zou het bijna beweren. Het werd ver in de twintig graden, en voor de dagen erna was er zelfs dertig graden voorspeld. We zijn een lekker lang stuk om de stad heen wezen mountainbiken, met brood mee om onderweg op een goed plekje iets te eten. Alles ziet er toch altijd weer een stuk mooier uit als het groen is, en helemaal als er overal bomen vol met bloesems staan wat dan ook nog eens zo lekke ruikt. Omdat we al aan het eind van de ochtend vertrokken waren, waren we ook lekker vroeg (halverwege de middag) alweer thuis. Een mooie gelegenheid om heel lang achter in de tuin in de zon te zitten! Met de kersenboompjes in bloei een mooie gelegenheid voor hanami, het Japanse gebruik om van de kersenbloesems te genieten met een drankje erbij. Het was ook heerlijk dat Danko in het geheel niks hoefde te doen, en ook niet met zichzelf hoefde te overleggen dat hij dat niks doen dan later in de week wel weer in moest halen. We hebben dus wel optimaal gebruik gemaakt van het weekend en het zomerse weer!

En daar bleef het niet bij, tot en met vandaag was het nog elke dag net geen dertig graden. Dat is weer even wennen, maar wel erg lekker! Ik besloot vandaag vrij te nemen en naar Ward te fietsen. Het was er precies goed weer voor, en eenmaal boven heb ik mijn gebruikelijke ijsje gegeten voordat ik weer naar huis gefietst ben. Nu nog even een paar klusjes en dan ga ik fijn met een boek buiten zitten :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 242586

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: