Weg met de badkamer! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Weg met de badkamer! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Weg met de badkamer!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

07 December 2018 | Verenigde Staten, Boulder

Weer terug uit Seattle hadden we een drukke week. We hadden het genot van een marine-materialen en -apparatuuraudit met bijbehorend papierwerk, Jeremy en Danko hadden hun eigen lading rapportschrijfwerk en richtten tussendoor ons lab opnieuw in om plaats te maken voor een draaibank. Voor we het goed en wel in de gaten hadden was de week alweer voorbij! Het weekend daarna had twee erg verschillende dagen. Op zaterdag was het hartstikke lekker weer, Danko ging een dagje naar het track en ik ben nadat ik buiten in het zonnetje brood had gegeten een lekker lang eind wezen fietsen. Eindelijk weer eens! En ondertussen was Danko alweer naar huis gekomen omdat hij ook gewoon nog even móest fietsen. Want er was sneeuw in aantocht.. Daar kregen we namelijk weer een flinke lading van, een dikke twintig centimeter! Danko vond het een goede gelegenheid om eens een plafondlamp te vervangen, waarbij we ontdekten dat de bedrading ervan (ooit) veel te heet geweest is - waarna er nog een heel stel meer lampen ook maar direct vervangen werden. Weg met het oude spul! Het ziet er ook gelijk mooier uit, erg mooi meegenomen :-). We kregen ook het idee om (eindelijk kun je wel zeggen..) eens de op canvas afgedrukte foto's die al sinds we verhuisd zijn in de kelder staan uit te pakken en op te hangen. Van sommige wisten we niet eens meer dat we die ook nog hadden, het is toch wat! Het waren wel leuke verrassingen, en het ziet er ook erg leuk uit, al die canvassen aan de muur. Dat hadden we duidelijk weleens eerder kunnen doen! We kregen er wel direct de schilderkriebels van, want het valt nu extra op hoe oranjegetint de nog niet opnieuw geschilderde muren eigenlijk zijn.

Na een weekje met nog meer heerlijk weer (zestien graden!) was het bijna onmiddellijk weer weekend. En met weer een sneeuwbui op de voorspelling. We hebben eerst maar eens aangekeken of er iets zou vallen en hoeveel dan voordat we plannen gemaakt hebben. Het was gelukkig niet veel, maar genoeg dat we mooi verder aan het huis konden werken. We deden een expeditie naar een lampenspeciaalzaak in Longmont voor een lamp voor in de wc, waar we er direct dan ook maar drie van gekocht hebben om ook in onze badkamer te gebruiken. En we liepen toevallig tegen een erg leuke lamp aan voor boven de eettafel, dus we zijn erg goed geslaagd! We hebben direct de lamp in de wc opgehangen en die was toen helemaal klaar! We zijn er heel erg tevreden mee hoe mooi dat geworden is, en daardoor geïnspireerd zijn we een dag later begonnen om onze badkamer eruit te slopen. Daar hadden we allebei erg naar uitgekeken, weg met alle oude troep! Als eerste het tapijt, en we waren wel een beetje bezorgd wat we daaronder aan zouden treffen (de vorige eigenaren hebben zo ongeveeer overal waar een waterpunt is ook wel een lekkage gehad), maar dat viel hartstikke mee. Je kunt wel zien waar het ooit nat geweest is, maar dat was alles! Het lukte om de enorme spiegel netjes van de muur te halen, en daarna hebben we de wastafel aangevallen. Het is overdreven te zeggen dat het al in elkaar stortte als je er maar een hamer naast hield, maar veel scheelde het niet! En zo konden we de kastjes met hun wee-zoete oude make-uplucht (of wat het ook ooit geweest is) mooi achterin de auto laden om weg te gooien (en de eronder liggende muizenkeutels wegzuigen). De volgende dagen hebben we voor en na het werk nog wat verder gesloopt, want we hadden de smaak goed te pakken! Het was ook een mooie verbetering om de enorme betegelde ombouw om het oude bubbelbad weg te halen, waaronder we een lege plakbandrol, zo’n gebruikt piepschuimen koffiebekertje, een (gelukkig nog verpakte) condoom en een airco-/verwarmingsluchtkanaal vonden. Dat laatste was wel handig geweest als ze die in de badkamer zelf hadden laten uitkomen!

Voor die woensdag had ik op de planning staan om appeltaart te bakken voor Thanksgiving, maar het was ook hartstikke lekker weer en Danko ging een dagje naar het circuitje. Ik wilde na een aantal keer overslaan ook per se mee, dus verdeelde ik het appeltaart bakken in etappes. En ha wat was het weer leuk om weer motor te rijden! Al kon ik wel merken dat ik er een stuk sneller meer vermoeid van werd dan gewoonlijk, maar ik heb me erg goed vermaakt ook al heb ik niet alle sessies van begin tot einde gereden.
De volgende dag hadden Sara en Trent ons samen met Sergio en Chelsea's gezin en Molly en Aaron met hun dochters uitgenodigd voor Thanksgiving. Dat wordt pas aan het eind van de middag gevierd, en daarvoor had ik net tijd om voor het eerst sinds tijden weer een naar Jamestown te fietsen. Het was wel flink modderig door alle smeltende sneeuw maar dat kon me mooi niks schelen, fietsen zou ik, hahaha! Het feestje was vervolgens erg gezellig, we hebben heerlijk gegeten, de taart viel erg in de smaak, en er was zoveel over dat iedereen nog een tweede maaltijd mee naar huis kon nemen. Je kunt de gastvrouw en -heer niet nog twee weken kalkoen laten eten tenslotte!

De volgende dag hadden we ook vrij en ruimden we het laatste blad uit de tuin eens op. Inclusief alles dat onder ons terras was gewaaid, waarbij ik het voor elkaar kreeg mijn hoofd daaraan te stoten. Op alle andere momenten was dat vast niet erg geweest, maar blijkbaar was ik er nog gevoelig voor.. Pfff, daar deed ik weer een aantal stappen van terug, net op het punt dat ik eindelijk eigenlijk nergens last meer van had!
Behalve het blad ruimen gingen we ook nog even naar de bouwmarkt voor een geschikte zaag om het bad een kopje kleiner mee te kunnen maken. Het ding was ook wel nuttig voor allerlei andere dingen zei Danko, hahaha! Minder grappig vonden we de muziekkeuze, want de kerstmuzak in de winkel was met geen mogelijkheid te negeren (niet alles met een kerstthema is ‘dus’ leuk om te horen!). We hadden het kunnen weten, de dag na Thanksgiving, want dan barst hier per onmiddellijk de kerstgekte los. Het is aan ons niet besteed, véél te vroeg!

De zaterdag was de dag waarop we het bad weggehaald hebben. Ahaha, recht er doorheen met de zaag, en dan in stukken afvoeren, dat was een goed gevoel! Zoals zo ongeveer overal waar we ergens onder of achter gekeken hebben vonden we ook onder het bad muizenkeutels. Die beesten moeten door het hele huis gezeten hebben: bah!! Maar er was geen waterschade, die we zo half en half verwacht hadden, dus dat viel mooi mee. 's Avonds hadden we met Bill en Lori afgesproken om iets te drinken, dat was erg gezellig met onze leuke buren :-). De enige die nog over blijven, want de buren tegenover ons zijn ondertussen verhuisd naar een straat verderop en de buren aan de andere kant gaan dat binnen niet al te lange tijd ook doen. Danko zei al, we jagen iedereen weg, hahaha!

De volgende dag stond de glazen douchewand op ons slooplijstje. Het plan was om het frame netjes uit elkaar te halen en dan de ruiten eruit te tillen. Alleen was het frame met geen mogelijkheid netjes te demonteren. Plan b: we slaan een ruit in en werken vanaf daar verder. We hadden verwacht dat het van dat veiligheidsglas zou zijn dat in allemaal brokjes barst als je het één of meer flinke klappen geeft, maar niets bleek minder waar. Het was zo ongeveer met geen mogelijkheid stuk te krijgen! Het bleken twee glasplaten met daar tussenin een soort plastic laag, en voordat we dat eens goed genoeg bewerkt hadden dat we het de douche in konden duwen om er kleinere stukken van te maken waren we wel even verder! In ieder geval konden we daarna het frame te lijf gaan, en hadden we behalve de eerste ruit toch redelijk snel het hele ding verwijderd. Het leek wel net zo'n 'wat schuif je eerst zodat je iets anders los kunt maken'-puzzel. Het was zo'n verbetering om al dat messing weg te halen! We waren alleen niet erg gelukkig om onder het frame nog water aan te treffen - nadat we de douche al een goede week niet meer gebruikt hadden..
Op maandag hebben we de betegelde opstaande rand waar de douchewand op had gestaan eruit gehaald, en was het onder de tegeltjes ook hartstikke nat. Op dinsdag tikte ik de tegeltjes van de vloer, en trof daar meer water aan. Het rook ook héérlijk om het zo maar te zeggen, zeg maar een rotte-water-geur vermengd met de geur van mijn pepermunt-tea trea-shampoo, brrr. 's Avonds braken we ook het volkomen doorweekte cement maar even van de vloer, waaronder we een soort rubber zeil aantroffen. En daaronder was de vloer gewoon droog, dat overtrof onze stoutste verwachtingen! Na de half doorgerotte subvloer in de wc beneden hadden we wel gevreesd onder de douche ook zoiets aan te treffen, maar niet dus!

Ik wilde me vorige week ook eindelijk eens bijwerken met alles dat sinds oktober was blijven liggen. En ik wilde gewoon ook niet alweer last van mijn hoofd hebben, dus deed ik gewoon alle dingen die ik anders ook gedaan zou hebben. De week was zo voorbij! Op vrijdagavond dachten we even wat tegels van de douchemuren af te halen, en als je daarbij niet hoeft op te passen dat de muur erachter heel blijft dan gaat dat lekker makkelijk. Hup, met cementbord en al konden we het er zo aftrekken! We zijn het zaterdag even allemaal weg gaan brengen en op zondag bleek dat ik mezelf in volle vaart toch wel behoorlijk voorbij was gelopen die week. Ik voelde me erg terug bij af om het zo maar te zeggen, dus terwijl Danko afgelopen week voor een paar afspraken naar Washington, DC vloog en daarna verder naar Tallahassee voor het maken van een testmagneet bij het Magnet Lab hield ik me maar eens een paar dagen heel erg rustig. Blijkbaar was het nodig, maar wat heb ik er ondertussen een genoeg van!

Omdat Danko op 5 december dus niet thuis was had ik een extra pakje in zijn laptoprugzak gesmokkeld, en op woensdagmiddag kreeg ik een paar cryptische berichten dat Sinterklaas mijn schoen niet had kunnen vinden, en dan maar iets had achtergelaten in wat toch nog niet was aangesloten, want dan kon het ook niet wegspoelen. Eh? Ik bedacht eens te kijken in de wc die we voor onze badkamer besteld hebben, en daarin vond ik Sinterklaascadeautjes :-). We hebben ’s avonds toen Danko even een half uurtje tijd had over de telefoon pakjesavond gehouden, elk met de laatste paar pepernoten (al was Danko die vergeten en at hij ze de volgende ochtend bij het ontbijt). Ondertussen is het alweer vrijdag, is Danko op weg terug naar huis en kunnen we deze niet zo optimale week mooi achter ons laten!



De doucheruit 'even' kapot slaan:



Douchemuur slopen:



Zo gaat dat lekker snel en makkelijk!


  • 11 December 2018 - 15:06

    Rose:

    Heerlijk dat slopen.,.wel een uitdaging dus. Benieuwd hoe het er straks uit ziet...
    Veel succes

  • 11 December 2018 - 19:09

    Annemiek Kamphuis:

    Dank je! Het was inderdaad heerlijk om alles eruit te slopen! En wij zijn ook benieuwd hoe het gaat worden :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 240136

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: