Workouts, de badkamer en (op) bezoek - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Workouts, de badkamer en (op) bezoek - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Workouts, de badkamer en (op) bezoek

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Juni 2020 | Verenigde Staten, Boulder

Het nieuwtje voor de tweede helft van mei was dat ik begon met de krachttraining bij mijn alles-in-één chiropractor/rehab specialist/personal trainer (die combinatie komt wel zo goed uit!). Heel handig kan dat thuis met een app waarin komt te staan wat je drie keer per week moet doen en daar had ik Heel Erg Zin in! (En tegelijkertijd hoopte ik dat mijn voeten een beetje mee zouden werken.) Op maandag deed ik de eerste workout en op dinsdag had ik spierpijn. Dat voelde wel als zo'n luxe! :-) En vermoeide voeten, maar dat had ik op zijn minst verwacht. Er werd direct het één en ander aangepast om te doen op rustdagen maar ik had me eindelijk weer eens in het zweet gewerkt. Oh wat heb ik dat gemist! Vervolgens moest ik wel het deel van mij dat 'meer-hoger-langer-gisteren' wil een beetje af zien te remmen. Ik gaf er die vrijdag wel aan toe zodat ik alle voor die week op het programma staande workouts gedaan had. Yeah!!!
Ondertussen heb ik er vier weken op zitten en het is zo cool om te merken dat allerlei dingen beter gaan dan toen ik begon! Ik heb ook voortdurend wel ergens spierpijn :-) (en geregeld vermoeide voeten, daar ben ik dan weer nooit heel blij mee). Het voelt echt alsof ik iets teruggewonnen heb en ik ben er zo blij mee! Ik realiseerde me op een gegeven moment dat ik in feite drie uur per week sport ondertussen. (Wandelingetjes en korte poosjes fietsen op de rollerbank tel ik daar niet bij mee.) Daar had ik helemaal niet zo bij stilgestaan en ik werd helemaal blij van het idee, haha!

We kregen ondertussen ook de proposaluitslagen voor de Fase 1-programma’s binnen: we krijgen één nieuwe van de marine en één van de vijf van het Department of Energy. En qua hoeveelheid nieuw werk is dat eigenlijk ook wel prima. Niet teveel en niet te weinig.

Het laatste weekend van mei was het voor ons gevoel opeens al Memorial Day weekend. En waar dat eigenlijk als het begin van de zomer gezien wordt was het weer daar nou niet echt naar. Alle regen op zondag was zeg maar erg goed voor het gras, haha! En ook voor de vooruitgang in de badkamer want Danko vond het een goede gelegenheid om te beginnen de douche te betegelen. Omdat hij daar wel meer cement voor nodig had zijn we op Memorial Day van ons geloof gevallen en daarvoor naar de bouwmarkt geweest, met het idee dat we dan ook direct naar kwarts voor het aanrecht konden gaan kijken. En dat was als geheel niet erg succesvol. De winkel was wel iets aangepast aan de anderhalvemeterregels, maar erg hard was daar niet over nagedacht. Leuk, als er aangegeven staat hoe je afstand moet houden tot een voorganger in de rij, of dat er plexiglas is tussen jezelf en de persoon die je helpt, maar er ondertussen mensen recht achter je langs lopen omdat er niet genoeg ruimte is om daadwerkelijk afstand te houden.
En dan het kwarts. We vonden al snel iets (meest wit met een heel klein beetje lichtblauwe spikkeltjes erin – dat is nog lastig om te beschrijven!) dat we mooi vonden en dat ook erg mooi bij onze muurtegels past, maar het mislukte nogal om dat dan ook te bestellen. De man die ons moest helpen had er duidelijk geen zin in, totaan het punt dat hij ruzie begon te maken toen wij wat preciezer te werk wilden gaan dan hij belangrijk vond. We kregen nog een kaartje mee van iemand anders om het dan later via de telefoon te regelen maar we besloten om het kwarts mooi ergens anders te bestellen. Je zult maar net zo'n ongeïnteresseerd iemand treffen die het moet komen opmeten of installeren, dat zou wel erg jammer zijn van onze mooie nieuwe badkamer. En die is opeens echt bijna klaar! De muren voor de douche zijn betegeld en klaar om gevoegd te worden, en we gaven de twee Delftsblauwe tegeltjes die we nog hadden een mooi plekje in het zeepnisje. Dat staat erg mooi al zeggen we het zelf!
Danko probeerde ook eens of de vloerverwarming het doet, en dat werkt! Die badkamer was altijd erg koud 's winters en dat is nu dus mooi verleden tijd.

Vorig het weekend ging Danko met de motor naar het circuitje, en kwam met een busje weer thuis omdat iemand zo aardig was geweest hem na een enorme stortbui even naar huis te brengen. Zo hadden we ineens voor het eerst sinds tij-den bezoek, en we hebben gezellig even buiten gezeten om iets te drinken en te kletsen. En op zondag hadden we ook voor het eerst sinds volgens mij december met Chelsea en Sergio afgesproken. We zijn met z'n allen zo min mogelijk onder de mensen geweest en nu dachten we dat dit wel weer eens kon. En dat was erg gezellig! Het was tot Enzo's teleurstelling wel te warm om een vuurtje te stoken dus dat hebben we nog een keer tegoed :-). Eergisteren had ik ook weer eens met Susan afgesproken om thee te drinken, dat was ook erg lang geleden. Een beetje meer onder de mensen is toch ook wel weer erg leuk, maar we blijven er alsnog heel voorzichtig mee. Tot nu toe hebben we van de coronacrisis eigenlijk geen last, en dat willen we ook graag zo houden!