Niet zoals verwacht - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Niet zoals verwacht - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Niet zoals verwacht

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

22 Mei 2021 | Verenigde Staten, Boulder

Koningsdag viel bij ons een beetje in het water want het heeft flink gestortregend die dag. Ik liet ’s ochtends eens kijken wat er nou aan de hand was rond een achillespees waar het zeer doet sinds ik in februari nieuwe schoenen kocht. Ik had het in eerste instantie genegeerd, denkend dat het wel weg zou gaan als ik de schoenen had ingelopen en daarna als ik ze even niet zou gebruiken. Het was telkens een beetje dik en het werd de laatste tijd ook blauw als ik was wezen fietsen. Ik had de hoop dat het wel mee zou vallen maar ik kreeg de melding dat er iets ontstoken was en dat ik geen dingen moest doen die dat irriteren. In de praktijk: niet fietsen, niet hardlopen, niet springen, niet wandelen op oneven of heuvelachtig terrein en in feite ook geen krachttraining.. Dat viel me wel even (flink) tegen. Na twee weken me daar toch maar aan gehouden te hebben had ik de volgende afspraak en kon ik weer gaan met de mededeling dit nog vier weken op dezelfde manier ‘rust’ te gunnen. Ik heb wel gewenst dat ik die schoenen niet gekocht had, want ik was net op het punt dat ik weer leuk van alles kon doen en dat mag ik dan nu weer een poosje overslaan. Met een luisterboek een stukje over een zandweg wandelen (want onze wijk is niet vlak genoeg) is ook fijn, maar er zijn dingen die ik liever zou doen om het zo maar te zeggen!

We brachten op Koningsdag ook het vrachtwagentje terug dat we gehuurd hadden om het bedrijf te verhuizen, maar niet voordat ik er ook even een stukje in gereden had. Dat was leuk! En vanaf de dag erna had ik ook weer een kantoor om in te werken. En dat is fijn! Thuis werken vond ik echt helemaal prima het afgelopen jaar maar nu ik weer naar het werk kan heb ik erg het gevoel dat thuiswerken het toch helemaal niet is. Grappig! En maar goed dat ik daar nu achter kom en niet eerder, haha! We hebben ook een erg fijne nieuwe plek al zeggen we het zelf!

De zaterdag erna zijn we een stukje wezen rijden met de Porsche en zijn we onderweg een stukje wezen wandelen op een zandweggetje iets verder van huis dan waar ik meestal naartoe ga. Het was zulk lekker weer, richting de dertig graden gewoon! De dag erna konden we nog heerlijk buiten in de warmte ontbijten en toen kwam er een enorme stort- en hagelbui en waren we het warme weer een paar dagen kwijt.
Dat was een goede gelegenheid om op maandag naar de Ikea te gaan voor allerlei dingen voor het bedrijf. De eerste keer dat we in winkel geweest zijn in ruim een jaar! We vonden de meeste dingen op ons lijstje waaronder een nieuwe, grotere keukentafel met stoelen en een aantal boekenkasten. Van die laatste hadden we eerst gekeken of die daadwerkelijk op voorraad waren omdat we die het hardst nodig hadden en we niet voor niks wilden komen. We hadden ook gehoopt nieuwe bankstellen te kopen omdat we met meer mensen wat meer zitruimte nodig hebben maar dat viel ons tegen zeg! Er was er geen één waar je goed in kon zitten omdat de zittingen veel te diep waren, de kwaliteit liet te wensen over en behalve dat waren ze echt stukken duurder dan de vorige keer. Achthonderd tot duizend dollar zijn toch geen prijzen meer die je bij Ikea verwacht! De volgende teleurstelling was in het warenhuis: behalve een paar bijzettafeltjes was alles ‘tijdelijk niet beschikbaar’, pfff. We dachten al zo ongeveer onverrichter zake weer naar huis te kunnen, behalve dan dat ik de sloffen en glazen vriezerbakjes die ik graag wilde hebben wel had gevonden. Gelukkig bleek je ook te kunnen bestellen (waar we ook maar toevallig achter kwamen!) en dat wordt overmorgen bezorgd. Uiteindelijk toch nog een geslaagde winkelexpeditie ook al leek het er even niet naar!

Danko ging op vrijdag motorrijden op het grote circuit voorbij Denver en op zaterdag maakten we nog van het mooie weer gebruik door te fietsen (Danko) en een stukje te wandelen bij Lyons (samen :-)). En daarna kregen we weer een koufrontje over ons heen. Op zondag was het al frisjes, en op maandag ging de regen aan het eind van de middag over in natte sneeuw. Ugh! Het is wel normaal dat het in mei nog sneeuwt maar voor ons hoeft dat echt helemaal niet. Hopelijk was dit de laatste keer maar laat ik dat niet te hard roepen..

Na een paar toch niet zo regenachtige dagen als waar mee gedreigd werd vorig weekend zitten alle plinten en kozijnen weer in de eetkamer en is die officieel klaar. Het is zo’n verschil met hoe het was! En Danko slaagde erin een aantal krakende plekken in de nieuwe vloer stil te krijgen. Aan de kopse kanten van de planken is de uitsparing voor de volgende plank te diep en dat had het teleurstellende effect van gekraak. Maar het is weer zo goed als stil met behulp van wat schroeven! En de langste schroevendraaierverlenging ooit om bij plekjes achter de verwarmingsbuizen te kunnen :-).
Danko besloot ook een paar kozijnen aan de noordkant van ons huis een beetje bij te werken. Met het schilderen van de binnenkant ervan had hij wat rotte plekjes ontdekt, en dat bleek wel een beetje meer rot dan we hadden gehoopt. In eerste instantie leek het nog wel te redden door het rotte hout eruit te dremelen en met epoxy op te vullen, maar één van de ramen is in zo’n slechte staat dat het niet meer te redden lijkt. Dat krijg je ervan, van hoe huizen hier opnieuw geschilderd worden, want je kunt zien dat men gewoon nieuwe verf over hout gespoten heeft dat toen al vervangen had moeten worden. De houten ramen die wij hebben worden niet meer gemaakt, en het is tegenwoordig zo anders dat als je één of een paar ramen vervangt je eigenlijk alles wel moet doen omdat het anders geen gezicht is. In combinatie met het feit dat de ‘siding’ waarmee de buitenkant van het huis bekleed is om dezelfde reden slechte plekken in veel planken heeft zijn we daar niet zo blij mee! Wat we ermee willen dat weten we nog niet zo goed, het heeft nogal een prijskaartje als je alles moet laten vervangen (dat is wel zo’n groot project dat we daar niet zelf aan gaan beginnen) maar aan de andere kant kun je ook slecht je hoofd ervoor in het zand steken. Dat deden de vorige eigenaren al (al dan niet bewust), en dat is duidelijk niet de oplossing! Een (degelijke!) tussenoplossing zou fijn zijn als we die zouden weten te vinden.

Deze week was er ook het nieuws dat we één van de drie ingediende Fase 1-projecten van DOE hebben gekregen, en wel precies die welke Danko het liefste had gewild. Het blijft fijn dat al dat werk aan proposals ook resultaat heeft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 242561

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: