Voetbal, kou en Kerst - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Voetbal, kou en Kerst - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Voetbal, kou en Kerst

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

30 December 2022 | Verenigde Staten, Boulder

We begonnen december door in het eerste weekend voor het eerst sinds tij-den weer eens iets met Bill en Lori af te spreken. Dat was erg gezellig en we hebben ons voorgenomen dat er niet nog een keer zoveel tijd tussen moet zitten, want de laatste keer was voordat we in Europa waren aan het eind van de zomer!

En dan was er natuurlijk het WK voetbal. Ik heb de eerste wedstrijden niet gezien, maar toen Nederland tegen Argentinië moest spelen wilde ik dat wel graag kijken en heb ik me geërgerd omdat het hier zo moeilijk blijkt te zijn als je niet via de tv kijkt (je komt er gewoonweg -niet- bij!). Gelukkig kon ik wel luisteren naar Langs de lijn, en kwam ik er toevallig achter dat ik op mijn telefoon, via de app van de zender die het hier uitzond het toch kon zien. Net op tijd voor de verlengingen en de strafschoppen, en zo ging ik dus wel iets later pas aan het werk dan ik had gedacht! Wel zo jam-mer dat het na die wedstrijd afgelopen was voor Nederland!

In het weekend ben ik op zaterdag wezen hardlopen, ruim acht kilometer aan één stuk en dat ging lekker :-). En de volgende dag heb ik gefietst in de buurt van Amsterdam, heel geinig over Nederlandse fietspaadjes, mét mensen die zo heel irritant elk aan één kant ervan fietsen, hahaha! Dat deed ik trouwens pas na een heerlijk luie ochtend met een boek op de bank, dat doe ik eigenlijk nooit maar daar was ik blijkbaar even aan toe.

In de week erna wilde ik graag de halve finale kijken, alleen was blijkbaar mijn 'gratis' toegestane tijd in de app op en kwam ik een poos aan het klooien waardoor ik het een en ander gemist heb. Grrrr, ik was weer helemaal terug naar het 'waarom mag je dat niet gewoon zien!!'-gevoel! Hahaha, ik de niet-voetbal-liefhebber! En zo ging het op woensdagmorgen nog een keer toen ik even op Michelle stond te wachten waarmee ik erg gezellig koffie drinken en brood eten tussen de middag heb gecombineerd. Ik was de enige in de koffiezaak met een broodtrommel, haha! Die avond dachten we even een kerstboom te gaan kopen. Helemaal voor Amerikaanse begrippen waren we daar erg laat mee en het was niet zo succesvol.. Bij de eerste supermarkt stond bijna niks meer, bij de bouwmarkt hadden ze nog wel bomen, maar voor de volle prijs terwijl ze al dood waren, bij de tweede supermarkt was alles al opgeruimd en bij de derde supermarkt stond er nog één boom die we niet eens nader hebben bekeken. Hè, dat was wel jammer! De volgende dag gingen we toch maar terug naar de bouwmarkt want met het idee van helemaal geen boom waren we ook niet zo blij, en vonden daar een prima boompje dat we de vorige dag waarschijnlijk over het hoofd gezien hadden omdat we de kleinere bomen voorbij waren gelopen. Toch nog gelukt!

In het weekend hebben we gefietst en hardgelopen en daarna vertrok Danko op zondag naar Brookhaven voor een magneettest. We hadden gedacht precies daarvoor samen de WK-finale af te kunnen kijken maar dat lukte niet toen daar ook verlengingen en strafschoppen kwamen. Ik heb wel naar de tv geroepen moet ik zeggen! En ondertussen Danko op dehoogte gehouden! De bedoeling was dat Danko tot en met woensdag weg zou zijn, maar hij zei op maandagmorgen al zo snel mogelijk weer naar huis te komen vanwege dat dingen niet werkten en het niet nuttig was daar nog meer tijd aan kwijt te zijn. Dat was wel een beetje jammer van alle moeite.. Ondertussen had ik op zondag de kerstboom en het huis versierd, en dat was toch wel een beetje een gek gevoel, zo in mijn eentje. Vorig jaar toen ik dat deed gingen we daarna Ria en Ad van het vliegveld halen, en nu was ik alleen thuis!

De volgende dag was er een stormachtig harde wind, en met al het dode gras overal vind ik dat na de verwoestende grasbrand van vorig jaar december een erg onprettig idee. En jawel, halverwege de middag hing er rook boven de bergen omdat een brand in een huis was overgeslagen naar de brandbare begroeiing eromheen. Gelukkig hebben ze het toen de wind aan het eind van de dag ging liggen weten te stoppen! Een dag later was Danko weer thuis, ruim voordat er op woensdag een koufront om U tegen te zeggen aan kwam. We gingen van iets van acht graden rond het middaguur op die dag naar -20 aan het eind van de avond, brrr!! En het grootste gedeelte van die daling in temperatuur gebeurde in een half uurtje, dat was wel zo apart! De volgende ochtend was het nog kouder (-25!) en hadden we echt geen enkele behoefte om naar buiten te gaan. Ik ben binnen een klein stukje wezen fietsen over Noord-Hollandse dijkjes, ideaal :-). 's Avonds was het -29,5 toen we van het werk naar huis reden en dat is zo ongeveer wel het koudste dat we ooit gezien hebben. En toen hadden we het ergste ook wel gehad. Vanaf vrijdag ging de temperatuur weer omhoog, totaan de voor hier ook niet zo gewone vijftien graden op de dinsdag erna. Gelukkig bij ons geen idiote hoeveelheden sneeuw of allerlei problemen door de kou!

Op vrijdag hadden we vrij omdat Kerstmis in het weekend viel dit jaar, en zijn we aan het eind van de morgen maar eens de kerstboodschappen gaan doen. En nou had ik verwacht dat het dan 's ochtends nog wel mee zou vallen met de drukte in de supermarkt, maar niks was minder waar! Gelukkig waren we wel op tijd genoeg om nergens mis te grijpen :-). En zo hadden we een lekker lang weekend, heb ik zaterdag vast het één en ander voorbereid zodat dat de dagen erna niet hoefde, en hebben we een paar fijne rustige dagen gehad. Op ons gemakje ontbijten, aan het begin van de middag een kerstlunch, 's middags een spelletje en/of naar Nederland bellen, 's avonds lekker uitgebreid eten en daarna nog een spelletje. De temperatuur was op zaterdag alweer ruim boven nul, en Danko is op zondag alweer een stukje wezen fietsen want toen was de ook gevallen sneeuw met de warmte (ruim tien graden!) alweer ver genoeg weggesmolten. En dan gaat Kerstmis toch altijd weer zo snel voorbij! We hebben dit jaar wel duidelijker winter dan vorig jaar, want afgelopen woensdag kwam de volgende sneeuwbui, met ruim twintig centimeter sneeuw toen we gisteren wakker werden en dat zag er toch wel mooi uit in de ochtend ook al houden we er niet (meer) zo van. En dan is nu de week, en het jaar!, al bijna voorbij en gaan we even op het werk met de aanwezigen iets drinken als eindejaarsborrel voordat het morgen gewoon al Oud en Nieuw is. Hoe snel dat soms wel niet lijkt te gaan!


  • 31 December 2022 - 09:02

    Bernadette Eaglen:

    En dan is het jaar 2022 al weer bijna voorbij.

    Nog een laatste dag met oliebollen en appelflappen bakken en we zijn in 2023 beland.

    Hier komt de regen nu met bakken uit de lucht en wordt de temperatuur op Nieuwjaarsdag 14 graden boven nul.

    Een verschil van wel 20 graden met een week geleden.

    Dan toch maar liever de sneeuw en de kou Annemiek.

    Kreeg ook heel mooie plaatjes van Sophie.

    Wens jullie een gezellige jaarwisseling en zeg tot ziens in februari.


  • 01 Januari 2023 - 23:24

    Annemiek Kamphuis:

    Hoi! Wat een temperaturen bij jullie! Wij hadden liever de veertien graden geloof ik :-). En inderdaad tot gauw! Leuk hè dat we dat weer eens kunnen zeggen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 242070

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: