Highlights - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Highlights - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Highlights

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 Juni 2007 | Verenigde Staten, Boulder

Het is de hoogste tijd om weer eens iets te laten horen! De afgelopen paar weken ben ik echt erg druk geweest met afstuderen, dus ja, tussen de weekends door (de laatste tijd ook in het weekend en ‘s avonds…) wordt er wel gewerkt! Gelukkig hebben we ook genoeg leuke dingen gedaan om de boel een beetje in balans te houden :-).

Op 24 mei konden we namelijk naar het vliegveld om mijn vader (en 27 andere RTC-ers die twee weken door Colorado gaan fietsen) te begroeten! Het was echt hartstikke leuk om elkaar weer te zien, alleen was het wel raar dat we ‘m vervolgens niet mee naar huis mochten nemen! Gelukkig kampeerde de hele groep fietsers de eerste paar dagen redelijk dicht bij Boulder, we hebben dus een paar leuke bezoekjes gebracht.
Op vrijdag (25e) zijn we eerst naar een grote buitensportwinkel geweest en daarna hebben we downtown Denver onveilig gemaakt, oftewel lekker op het terras van het Hard Rock Café gezeten. Het gevolg: een grote rekening, en gratis gave bierglazen voor ons; allebei het gevolg van bier(tjes) voor $9,50 per stuk. Nadat we bij Tokyo Joe’s degene achter de kassa een stressaanval bezorgd hadden door in eerste instantie niet direct te betalen (dit restaurant werkt volgens het McDonalds principe: bestellen, betalen, opeten, alleen is dit wél aan te raden) reden we naar de camping in Littleton om de rest van de avond door te brengen. Het was heel erg gezellig! Zaterdagavond zijn we op de nieuwe motor naar Woodland Park gereden, waar ze net een ontzettende regenbui gehad hadden. Dus dàt was die onweerswolk waar we de hele tijd achteraan gereden hadden! Iedereen was flink moe van het eerste ‘dagje’ fietsen, wat wil je ook, met meer dan 2500 hoogtemeters in 125 kilometer! Daar moet ik wel bij zeggen dat ik zo meegegaan zou zijn als dat gekund had!

Zondag konden we opnieuw naar het vliegveld, nu om Rose en Matthijs van het vliegveld te halen. Maandag was het Memorial Day en zijn we door de bergen gereden, met een chocolate-chip-cookie stop in Gold Hill, een bezoekje aan Ward en Nederland en een beklimming (bewandeling) van Sugerloaf Mountain. De rest van de week is er gewerkt (Danko en ik) en gewandeld en gefietst en geluierd (Rose en Matthijs). Blijkbaar is het voor Amerikanen nog moeilijker om ‘Matthijs’ uit te spreken dan ‘Annemiek’, men komt in het algemeen namelijk niet verder dan iets dat klinkt als ‘meddy-ais’!

Afgelopen zaterdag organiseerden een paar mensen een soort digitale vossenjacht, waar we aan mee hebben gedaan. Het doel: doe zoveel mogelijk dingen die op de lijst staan, maak er een foto van en haal zoveel mogelijk punten. Dit liep van ‘alle mensen van je team in de kofferbak van de auto’ tot ‘loop naakt door een minor league baseball game’ (minor league is voor basisschoolkinderen). Er was vier uur de tijd om zoveel mogelijk dingen te doen, en het gave is dat achteraf blijkt dat je echt hele leuke foto’s hebt gemaakt! Na de tijd was er een barbeque en werden de foto’s gejureerd, gevolgd door het laten zien van de beste/mafste/goorste foto’s die er gemaakt waren. Blijkbaar schamen mensen hier zich niet zo snel (tenminste sommige mensen die mee hadden gedaan), want er kwamen de meest ranzige dingen voorbij. Bijvoorbeeld: ‘maak een slagroombikini’ uitgevoerd door een veel te dikke kerel, gecombineerd met ‘zwem naakt in de Boulder Creek’. Meer voorbeelden zijn denk ik niet nodig ;-). Het was jammer dat degene die onze foto’s bekeek wel erg moeilijk deed, wel leuk dat ie het niet altijd in de gaten had wanneer onze foto’s niet helemaal waren wat ze leken te zijn!

• 05 Juni 2007 - 08:44

Marjolein:

Wat een leuke foto's! Volgens mij krijg je spontaan de slappe lach bij het uitvoeren van deze opdrachten. Ik ben ook weer terug inmiddels en moet helemaal bijkomen. Zo'n leuke tijd gehad, jammer dat het voorbij is. Maar goed, het gewone leventje moet ook weer beginnen he. Leuk om je berichten telkens te lezen!
    Veel plezier met je vader in Amerika!
    Liefs

• 12 Juni 2007 - 11:43

Wim Horsthuis:

Dag Annemiek en Danko

Leuk dat jullie ons "vreemden" door Colorado hebben willen begeleiden. Het was een boeiende fietsperiode. Ik kan me voorstellen dat jullie je daar thuis voelen. Nogmaals dank voor jullie ontvangst met cake in Denver.

Groet

Wim Horsthuis