Twee bruiloften - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Twee bruiloften - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Twee bruiloften

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Boulder

Zo heb je nooit een bruiloft, en zo heb je er twee binnen tien dagen! De eerste was die van Thomas en Emily ongeveer twee weken geleden. Hun bruiloft was in Keystone, en ze hadden precies het goede weekend uitgekozen. Alle aspen waren namelijk precies die mooie kleur geel vlak voordat ze dor worden en hun blad verliezen. De bruiloft was in een kleine lodge vlakbij het skigebied, en omdat alles pas om vier uur ’s middags begon hebben we ’s ochtends eerst nog gewerkt voordat we samen met Hans naar Keystone zijn gereden. We waren netjes op tijd en we konden dus nog lekker in de tuin zitten voordat de bruiloft begon. De ceremonie was buiten en dat was even flink warm zo met onze nette kleren in de zon! De ceremonie werd gedaan door een indiaanse man (die ik hoorde zeggen dat zijn overgrootouders uit Duitsland geëmigreerd waren, grappig!) en begon met fluitmuziek. Daarna kwam Thomas van binnen naar buiten lopen met zijn ouders, gevolgd door Emily met haar ouders en haar nichtje van drie als bloemenmeisje (schattig!). Er was eerst een zegening met salie, de ceremonie van de vier windrichtingen en daarna werden er trouwbeloftes en ringen uitgewisseld. Daarna was er nog een Apache bruiloftsgebed en daarna was het tijd voor felicitaties en hapjes en drankjes. Het grappige was dat Thomas en Emily wel direct nog even wat formulieren moesten ondertekenen, want officieel waren ze op dat moment nog niet getrouwd! Totdat het tijd was voor het diner hebben we lekker buiten gezeten en net toen het buiten wel een beetje te fris werd was het tijd om aan tafel te gaan. Er waren toespraken van Thomas en Emily en van Emily haar vader, en als toetje was er bruidstaart: drie verdiepingen en heel mooi versierd. Jammer dat ze die zo snel weghaalden om in stukken te snijden! Na het taart aansnijden en dansen liet Thomas zich ontvallen dat hij blij was dat alle officiële dingen voorbij waren, haha! We hebben nog een poosje zitten kletsen voor we weer naar huis zijn gereden. De korste weg van en naar de lodge is over de Loveland Pass en van tevoren hadden Danko en Hans bedacht dat we dan op de terugweg wel een stukje een berg op konden lopen. We hebben de auto dus bovenop de pas geparkeerd en zijn ongeveer een uurtje bezig geweest met onze middernachtwandeling, haha! Het was met de maan erbij zo licht dat we helemaal geen lampjes nodig hadden, en het was best grappig om zo even een frisse neus te gaan halen!

Afgelopen zondag was de bruiloft van Sergio en Chelsea, en zij hadden voor het hele weekend een aantal huizen/kamers op een guest ranch in Estes Park gehuurd. We zijn er dus al op vrijdagavond naartoe gegaan en nadat we ons in onze erg gave loft (een soort zolderkamer, maar met een eigen ingang en terras) hadden geïnstalleerd hebben we samen met Sergio en Chelsea wat zitten drinken totdat Barry en Kiira met Mira (hun dochtertje van één, je spreekt het uit als ‘Mirra’) en Barry’s ouders aankwamen. Tijdens college heeft Sergio en hele poos een kamer gedeeld met Barry en Barry’s ouders zijn Sergio’s ‘American parents’ zoals hij dat noemt. Hele leuke mensen en we hebben nog een flinke poos zitten kletsen!

Op zaterdag hadden de heren bedacht dat ze als vrijgezellenfeest met Sergio zouden gaan karten. De dichtstbijzijnde kartbaan is in zuid-Denver, dus mocht iedereen lekker vroeg uit bed om te zorgen dat ze op tijd weer terug zouden zijn (het is nogal een stukje rijden vanuit Estes Park..). Het plan was dat ze om acht uur zouden vertrekken, maar dat liep een klein beetje uit naar kwart over negen, haha! Ik ben nog weer een poosje in bed gekropen en daarna ben ik eens gaan kijken of ik ook in de keuken kon helpen. Chelsea heeft samen met Susanna een personal chef/cateringbedrijfje, en ze waren druk bezig om van alles en nog wat voor te bereiden. Een paar extra handen kwamen wel van pas, dus heb ik boontjes staan schoonmaken, bieten staan schrobben en bietengroen staan wassen. Aan het eind van de middag kwamen de heren terug van het karten, precies op tijd voor de rehearsal (zeg maar de general repetitie voor het bruidspaar en de directe familie de dag voor de bruiloft). Daarna was er buiten een heel gezellig rehearsal dinner met ontzettend lekker eten: sliders (mini hamburgertjes) en hotdogs met allerlei dingen om erop te doen en zelfs versgemaakte ketchup en mayonaise, mmm!

Zondag was de dag van de bruiloft, en we zijn begonnen met een beetje uit te slapen. Daarna hebben we lekker buiten zitten ontbijten en koffie drinken. We hadden mee kunnen doen met yoga, maar we bleven liever in de zon zitten, haha! De ceremonie zou om één uur beginnen, en Chelsea had gevraagd of iedereen zich rond half één kon verzamelen. Volkomen logisch dus dat de heren (inclusief Sergio) rond het middaguur nog een potje voetbal gingen spelen! Op een gegeven moment zijn wij ons maar eens gaan omkleden zodat we netjes op tijd zouden zijn, en daarna was het nog even wachten totdat het begon. Chelsea had een plekje naast een beekje en onder de bomen uitgekozen. Er is een hele volgorde wie wanneer 'binnen' moet komen lopen: eerst de bruidegom met zijn ouders, dan zijn getuige, dan de getuigen van de bruid, het bruidsmeisje, de moeder van de bruid en als laatste de bruid met haar vader. Tijdens de ceremonie stond Molly (een zus van Chelsea) heerlijk te snotteren, en er waren wel meer mensen die het niet helemaal droog hielden :-). Daarna waren er drankjes en hapjes in de tuin bij één van de huizen voor de gasten en ging het net getrouwde stelletje eerst even foto's maken met de familie. Nadat de meeste mensen uitgefeliciteerd waren was er diner, en dat was om je vingers bij op te eten! Wat wil je ook, met twee personal chefs! Barry deed een toast, met daarin een beschrijving van de voedselpiramide volgens Sergio: het bevat Nutella, maar zeer zeker geen buitenaardse groene dingen zoals broccoli, haha! Na het eten waren er buiten zes soorten taart, waarvan er eentje officieel werd aangesneden, en waarna de meeste mensen het niet bij één soort gehouden hebben. We konden lekker buiten zitten en toen het te koud werd nadat de zon onder ging zijn we naar binnen verhuisd. Er liep een hele diavoorstelling aan foto's van Chelsea en Sergio, dus die hebben we met z'n allen zitten kijken, en verder was het gewoon heel erg gezellig!

Op maandagmorgen hebben we eerst nog met een heel stel mensen samen ontbeten, en daarna was het helaas al weer tijd om naar Boulder terug te gaan. We hadden allebei wel gewild dat er meer dagen in het weekend hadden gezeten!