Verrassing! - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Verrassing! - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Verrassing!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

28 Februari 2011 | Nederland, Denekamp

Dat is wat ik zei toen ik zaterdag opeens voor de deur stond in Denekamp, en dat was wel het allerlaatste dat Ad en Ria verwacht hadden! Soms heb je van die ideeën die je maar gewoon uit moet voeren, en dit was er één van! Ik had al in december bedacht dat ik als verjaardagscadeautje weleens zonder het te zeggen naar Nederland kon vliegen, maar dat was nog een beetje vroeg om over Ads verjaardag te beginnen zonder dat het zou opvallen. Ik moest natuurlijk wel zeker weten dat ze ook thuis zouden zijn voordat ik een ticket ging boeken! Drie weken geleden heb ik een ticket gekocht, en ik heb me dus ook de laatste paar weken echt heel erg lopen verheugen op zaterdag! Danko kon alleen niet mee, niet alleen is hij heel erg druk met werk maar omdat zijn visum verlopen is kan hij niet het land uit zonder dat de Green Card aanvraag ongeldig wordt. Mijn visum is nog geldig tot oktober, en omdat je visum zeg maar je inreis-, verblijfs- en werkvergunning is mag ik nog wel gewoon reizen, maar dat had ik dus mooi even ‘vergeten’ te vermelden, haha!

Ik ben via Minneapolis/St. Paul naar Amsterdam gevlogen en dat bezorgde me een paar dagen voor ik weg ging nog zo ongeveer een hartverzakking. Want op dinsdag was het vliegveld daar gesloten geweest vanwege de sneeuw! Maar gelukkig was er op vrijdag niks aan de hand en het mooie was dat ik op Schiphol binnen een uur nadat ik geland was al in de trein naar Enschede zat, en dat ik in Enschede maar vijf minuten op de bus naar Denekamp hoefde te wachten. En het was best een heel leuk en gek idee dat ik bezig was naar huis te gaan terwijl helemaal niemand er ook maar iets van wist!

En zo was het dus dat ik met mijn koffers het oprit op liep en die voor de achterdeur met een klap op de grond zette om Ria’s aandacht te trekken. Ze draaide zich om, zei “Oh, Annemiek” en daarna drong het pas door dat ik daar toch echt stond! Zoooo leuk!! Ik moest daarna snel naar binnen zodat Ad me niet zou zien als hij aan kwam fietsen, en toen duurde het even totdat hij in de gaten had dat er nog iemand in de keuken stond die hij daar helemaal niet verwacht had. Haaa, missie geslaagd!! En het was zo ontzettend leuk om zo ineens heel onverwacht voor hun neus te staan!

Ik heb dus grondig hun plannen voor de zaterdagmiddag verstoord en dat was de lange reis echt helemaal waard! Op zondag heb ik een heleboel mensen verrast door ‘ineens’ op te bank te zitten terwijl ze dat niet verwacht hadden en het was echt zo leuk om iedereen sinds jaren weer eens te zien! Het was ook erg grappig dat ik op het eerste gezicht nogal eens als Carolien werd aangezien, à la ‘blond haar op de bank-dat zal Carolien dan wel zijn’, haha! Blijkbaar valt het niet meer binnen de mogelijkheden dat ik er ben, en dat was ook precies de bedoeling!

En dan was het vandaag tijd om een nieuw rijbewijs aan te vragen en een heleboel boodschappen te doen, want morgen vlieg ik alweer naar huis. Op zich is het natuurlijk wel jammer dat ik al zo snel weer weg ga en dat ik in verhouding nogal lang aan het reizen ben, maar dat was het allemaal dubbel en dwars waard!!

  • 28 Februari 2011 - 19:45

    Carolien:

    Raar hoor, ga je naar de verjaardag van je vader, verwacht je de hele familie, maar niet je zus aan te treffen! Leuk leuk leuk!

    Je plannetje was nog bijna mislukt, merk ik nu bij het lezen van je verslag: ik was er vast van overtuigd dat je in Hengelo op de trein naar Oldenzaal over was gestapt.
    Ik ben zaterdag 2 keer langs het station van Enschede gefietst! Haha!

    En eh: aan je stoel te zien zat je lekker in de eersteklas? Relaxt! Daar is in ieder geval rust. Heb me vanochtend zitten ergeren aan keihard geklets in de STILTEcoupé..

  • 28 Februari 2011 - 19:49

    Mam.:

    Hee Annemiek!

    Terwijl ik dit schrijf, zit jij nog aan de andere kant in de kamer.
    Het was fantastisch om jou zo onverwacht in mijn armen te kunnen sluiten! Morgen nemen papa en ik weer afscheid van het allermooiste verjaardagscadeau!
    Enorm bedankt voor je komst en een goede reis terug naar Danko!

    Een dikke bedanktknuffel, Mam.


  • 28 Februari 2011 - 21:08

    Annemiek Kamphuis:

    Ja, dit weekend was zo ontzettend leuk!! Het was ook helemaal geweldig om zo opeens op de stoep te staan en iedereen zomaar te verrassen!

    En ja, dat was de eerste klas! Danko kwam op dat idee, want dan weet je tenminste dat je lekker de ruimte hebt en rustig kunt zitten en dat was wel prettig :-).

  • 02 Maart 2011 - 16:47

    Carolien:

    Haai! Heb je je overstap gehaald? Hope so!

    Knuf

  • 02 Maart 2011 - 17:33

    Annemiek Kamphuis:

    Die had ik ruim gehaald als ze op de geplande tijd waren vertrokken! Ik had tussen de gate en immigrations even het hele vliegtuig ingehaald door langs de loopbanden te rennen (ik zat ook wel redelijk voorin) en er waren op dat moment geen vliegtuigen voor ons gelukkig. Alleen ging het vliegtuig naar Denver pas om kwart over vijf in plaats van tien over drie, maar dat was ook niet erg. Kon ik lekker even een beetje tv kijken en iets drinken enzo :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 240051

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: