Ditjes en datjes - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Ditjes en datjes - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Ditjes en datjes

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

18 September 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Nadat ik vorige week Danko naar het vliegveld had gebracht ben ik op de weg naar huis even naar de mall gegaan voor een nieuw batterijtje voor mijn horloge. En om nog even door de Borders te snuffelen, een paar dagen voordat de winkel zou sluiten. Ik kwam met een dikke stapel boeken weer naar buiten en mijn boekenkast wordt voller en voller :-). De bibliotheek heb ik voorlopig niet nodig! Wat er precies gebeurde toen ik weer bij de auto kwam weet ik niet, maar ineens zat ik op de grond omdat ik flink door mijn enkel gegaan was. Auw, dat deed wel even zeer!
Toen ik bijna thuis was belde Danko vanuit Minneapolis dat hij toch nog zijn vlucht naar Amsterdam had gehaald. Het vliegtuig vanuit Denver had vertraging en dus had hij maar twintig minuten om zijn overstap te halen, en dat is wel heel erg kort! Gelukkig was het dus gelukt, en het was helemaal mooi dat zijn koffers het zowaar ook gehaald hadden en tegelijk met Danko in Marseille waren aangekomen.

Op zaterdag ben ik maar niet gaan fietsen, want dat leek me niet zo’n heel goed idee met mijn niet zo heel beweeglijke enkel. Nadat ik de hele ochtend braaf op de bank had gezeten was ik het zat om niks te doen, en omdat ik mijn voet prima op en neer kon bewegen vond ik dat ik dan ook wel motor kon rijden. Ik heb een tijdschrift in de binnenzak van mijn motorjas gestoken en ik ben via Ward en de Peak to Peak naar Estes Park gereden om daar thee te gaan drinken. Het was heel lekker om buiten in het zonnetje te zitten en pas toen de zon weg was en het wel een beetje koud begon te worden en ik toch wel echt honger begon te krijgen ben ik maar weer eens naar huis gereden. Op de weg van Estes Park naar Lyons kwam ik op een gegeven moment wel in een lange file te langzaam rijdende toeristen terecht, en dan is het goed om zijweggetjes te weten waar je nog lekker een beetje door kunt rijden!

Op zondag ben ik een heel stuk gaan fietsen. Mijn enkel was wel een beetje blauw aan het worden, maar het deed niet zeer en dus vond ik dat dat wel kon. Zo halverwege de morgen ben ik naar Nederland gefietst. Ik had mijn middageten meegenomen dat ik daar heb opgegeten, en daarna ben ik verder gefietst naar Ward. Toen ik daar aankwam was het al tegen elf uur ’s avonds in Frankrijk, dus ik heb even in het zonnetje een ijsje gegeten en daarna ben ik zo snel mogelijk terug naar Boulder gefietst. Ik had er nog wel langer willen zitten want het was zulk lekker weer, maar in de bergen is er geen bereik voor de telefoon, en ik wilde nog wel even kunnen bellen voordat Danko naar bed zou gaan. Wel grappig: Danko was om even niet aan de proposals te hoeven werken samen met wat anderen naar het strand geweest, en dat had ik nou ook wel gewild; terwijl hij het juist niet eerlijk vond dat ik een lekker lang stuk gefietst had en hij niet, haha!

Het is verder goed te merken dat het herfst aan het worden is. Het eerste blad begint te verkleuren, en het heeft ook een paar dagen flink geregend afgelopen week. Vooral woensdag, en dus ben ik die dag nog een keer naar de Ikea geweest om de rest van ons lijstje af te werken. Conclusie: het is niet zo praktisch om dat in je eentje te doen als je behalve kleine dingen ook een bureau wilt hebben, en je dan dus twee van die karretjes moet zien te besturen, haha! Maar het is gelukt, en eenmaal weer thuis heb ik een standaard die je eigenlijk gebruikt om de achterkant van een motor op te tillen als je het wiel eruit moet halen, gebruikt om de doos met het bureau erin naar de garage te rollen. Met in elkaar zetten wacht ik nog wel even totdat Danko weer terug is, want ik wil het bureaublad precies andersom gebruiken dan de bedoeling is. Er is één donker stuk midden in het blanke hout en dat wil ik aan de achterkant hebben, alleen kan dat niet met de manier waarop ze alle gaatjes voorgeboord hebben. Het kan wel als je die voorgeboorde gaatjes een beetje aanpast, maar daar ga ik zelf mooi niet aan beginnen!

Gisteren was het ook een beetje onstuimig weer, en ik heb het grootste deel van de dag op de bank gezeten met het eerste deel van de Milleniumtrilogie :-). Aan het eind van de middag ben ik nog even lekker gaan uitwaaien op de fiets. Het was bewolkt en het waaide behoorlijk. Heel wat anders dan een strakblauwe lucht en een zonnetje, maar wel lekker! Nu is de wind nog leuk, maar daar denken we over een poosje vast weer anders over.

Ondertussen is de conferentie in Marseille alweer afgelopen, en had Danko in het weekend een paar dagen ‘tijd’ om even naar Hetty en Chris in Weeze te gaan, ondertussen zijn rijbewijs te verlengen in Denekamp, even met vrienden in Enschede en zijn vader in Arnhem af te spreken, en een heleboel Nederlandse boodschappen te gaan doen. Er was zelfs plek in de koffer voor afbakbroodjes met de bijbehorende Duo Penotti :-). Hij heeft zich ook een slag in de rondte gewerkt om alle proposals af te krijgen die morgen ingediend moeten worden, en het lijkt erop dat alles precies op tijd af gaat komen (dan heeft hij vier van die dingen geschreven in één maand tijd!). Er zijn binnenkort nog een paar proposaldeadlines, ééntje aan het eind van de maand en nog een paar een tijdje later, maar dat is gelukkig voor één proposal per keer. Nu is er nog een week conferentie in Den Haag, en dan kan ik Danko volgende week zondag gelukkig weer van het vliegveld halen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 239481

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: