Last minute - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Last minute - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Last minute

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 December 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Goed, ik zal nog eens iets over het weer zeggen! Nadat ik zei dat de winter was begonnen hebben we nog heel erg mooi weer gehad, en prompt als ik zeg dat het met het winterweer wel meevalt begint het vijf dagen achter elkaar te sneeuwen! Brrr!

De laatste tijd was het blijkbaar de tijd voor class action lawsuits, ofwel rechtszaken die door een groep mensen kunnen worden aangespannen. In goed Nederlands schrijf je dat als class-action, hehe, dan helpt een vertaling zoeken dus ook niet! Een paar weken geleden kregen we een formulier om mee te profiteren van een rechtszaak die iemand tegen Walmart en Netflix (een online videotheek) had aangespannen vanwege één of ander soort prijsafspraak die ze zouden hebben. Netflix zegt dat dat niet waar is, maar Walmart heeft besloten om het af te betalen om zo onder een rechtzaak uit te komen, en dit formulier was om je aan te sluiten bij de groep mensen die recht hebben op een deel van die vergoeding. Ik ben benieuwd waar we voor in aanmerking komen, want de advocaten die dit soort dingen doen strijken natuurlijk het meeste geld op.
Daarna kwam er een brief van Acura dat er een class action was om vergoeding te krijgen voor de mogelijke kosten van het repareren van de vacuumpomp van de airconditioning. Danko heeft die bij het oud papier gegooid, want je zou maar 15% van de reparatiekosten vergoed krijgen, de pomp in onze auto is helemaal niet kapot en hij had geen zin om daar dan moeite voor te gaan doen.
En als toppunt kwam er een check van eBay, als uitkering van een class action-vergoeding voor we weten niet wat, van maar liefst 16 cent! Jaja, daar heb je iets aan hè! We hebben er hard om gelachen en we gaan dat ding maar inlijsten in plaats van ermee naar de bank te gaan om het geld te innen. Het bedrag is blijkbaar gebaseerd op een bepaald soort aankopen, en er zijn ook mensen die duizenden dollars terugkrijgen, maar wij dus niet. Maar grappig is het wel! En het is ook interessant dat die check maar een maand geldig is, alles dat niet geclaimd wordt is natuurlijk weer mooi extra inkomsten voor iemand!

Maandagavond hebben we met ons tweetjes een beetje Sinterklaas gevierd. Zonder dat we het van elkaar wisten waren we allebei in de World Market geweest voor onze boodschappen, want daar verkopen ze allerlei Europees lekkers. Nieuw in het assortiment is De Ruijter chocoladehagelslag, maar dat zal ons er niet van weerhouden om dat uit Nederland te blijven meebrengen. Veel te duur! Vanwege Kerst hadden ze nu allerlei soorten Duitse marsepein, lebkuchen en smaken kerststol, en ze hadden zelfs van die zakken met allerlei chocoladedingen die je in de kerstboom zou kunnen hangen als je dat zou willen. Ik had gevulde speculaas gemaakt en Ria had echte pepernoten opgestuurd en daar hebben we lekker van gesnoept :-).

En verder... proposal nummer zeven is op schema om morgen ingeleverd te worden. Daarna zijn er een paar weken geen deadlines en dus hadden we plotseling tijd om over dingen als vakantie na te denken. En actie te ondernemen, want als we op vakantie wilden dan moest het nu, en de tickets naar Aruba die Danko een beetje in de gaten gehouden had begonnen ook duurder te worden. We hebben dinsdagavond na het eten de knoop dus maar doorgehakt en snel even tickets, een hotel, en een huurauto geregeld. Voor overmorgen! Toen we klaar waren met de tickets stond er dan ook direct 'five days until check-in', we hebben nog niet eerder zo kort van tevoren een vakantie geboekt! Ik had op het werk al wel ruim van tevoren vrij gevraagd 'voor waarschijnlijk ergens in december', want anders zou ik natuurlijk niet zo kort van tevoren met de melding aan hoeven te komen dat ik over een paar dagen op vakantie ga. De tickets hebben we in ieder geval precies op het goede moment gekocht, want vandaag waren ze per persoon al $200 duurder!
We vliegen zaterdagmiddag naar Atlanta, en dan op zondag naar Aruba. De vlucht naar Aruba vertrekt te vroeg om dat in één dag te kunnen doen vanuit Denver, maar dat is eigenlijk ook wel prima. Dan kunnen we voordat we zijn aangekomen al een beetje wennen aan het idee dat we op vakantie zijn, want dat is nog niet helemaal doorgedrongen! Morgenavond hebben we eerst nog de non-holiday party van de natuurkundefaculteit en daarna hoeven we bijna twee weken niet aan ons werk te denken. Heerlijk! :-D

• 10 December 2011 - 16:10

Marjolein:

Veel plezier op Aruba! Ben benieuwd hoe jullie het eiland vinden. Ik zou er ook wel een keertje naartoe willen. Geniet ervan!

• 10 December 2011 - 22:38

Annemiek Kamphuis:

Dankjewel! Wij zijn ook benieuwd hoe het is, in ieder geval lekker warm en zonnig! :-)