Fietsen wanneer het kan - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Fietsen wanneer het kan - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Fietsen wanneer het kan

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

18 Maart 2016 | Verenigde Staten, Boulder

Voor het eerste weekend maart was er geheel naar onze wens heel lekker weer voorspeld, en daar hadden we ons dan ook op verheugd. "Hoelang wonen we hier nu dat we er nog steeds intuinen" vraag je je vervolgens af als het dan uiteindelijk bewolkt wordt en dus lang niet zo warm als waar we op gehoopt hadden. Maar eigenlijk was het toch wel lekker weer om te fietsen, dus Danko heeft de Carter Lake ride gedaan en ik heb zelf een behoorlijk rondje gefietst. Met nog een extra lusje eraan omdat ik nog wel iets verder wilde :-). De rest van de dag waren we zo lekker lam zoals je dat wordt na een lang eind fietsen, dat was een poos geleden!
Op zondag wilden we dat nog wel een keer doen, maar toen Danko bij het vertrekpunt voor de groepsrit kwam was er niemand, dus dat ging niet door. En eigenlijk was dat ook niet zo erg, want zo konden we samen gaan nadat Danko dan eerst maar weer naar huis was gekomen. Wel zo gezellig! Na een flink stuk fietsen en lunch eten zijn we aan het eind van de middag ook nog een stukje wezen rijden op de crossmotors. Dat was ook heel lang geleden dat we dat gedaan hadden! Danko had de mijne een beetje bijgesteld (de motorzaak had iets niet helemaal lekker afgesteld) en dus deed-'ie zowaar in één keer :-). In tegenstelling tot Danko's motor waarvan de accu was overleden. Gelukkig hebben we meerdere brommers, dus we hebben ons er niet door laten tegenhouden en zijn langs Carter Lake gereden.

Toen we bezig waren om de motors uit de kelder te halen zagen we ook dat we blijkbaar een huisdier gekregen hadden, want naast het huis (daar waar we niet zo vaak komen) had 'iets' een flink hol gegraven! Als eerste maatregel heeft Danko het maar eens vol laten lopen met water, en de volgende dag kon je daar wat voetsporen in zien. Duidelijk was dit geen konijn! En toen we de krabsporen aan onze groenbak zagen dachten we dat het wel een wasbeer moest zijn. Juist deze week zag Danko er één lopen maar een klein eindje verderop in de straat, en omdat het lijkt alsof het hol in onze tuin niet meer bezocht is hopen we dat het beest ondertussen is verhuisd. Het is gaaf om zomaar een wasbeer te zien lopen, maar het is niet iets wat je in de tuin wilt hebben wonen!

Veder kreeg ik nog onverwacht een leuke email, met de mededeling dat ik een prijsvraag 'gewonnen' had. Ik was alweer vergeten dat ik had meegedaan! Het was niet de eerste prijs (een reisje naar een tennistournooi in Californië - ik deed dus niet mee voor het tennisgedeelte daarvan, ahum), maar de derde prijs, tien zakken Lavazza-koffie! Dat was een leuk bericht aan het eind van een werkdag! Ondertussen stond het pakje een paar dagen geleden voor de deur, en hebben we nu allerlei verschillende soorten luxe koffie om uit te proberen, lekker!

Afgelopen weekend hebben we maar eens een punt van ons nog-te-doen-lijstje afgewerkt en zijn we aan het reisplannen geslagen. Zo heb je geen vliegtickets en zo heb je er vier! (In Danko's geval dan.) Op het schema staan een conferentie in Tallahassee, een meeting in San Diego, dan mijn verjaardagscadeau: de MotoGP in Austin waar we een extra dagje aan vastgeplakt hebben (zin in!!), daarna moet Danko nog voor een verplichte meeting naar Philadelphia en dan zijn we alweer ruim in april aanbeland.
Na al die boekingen was het de bedoeling om een lekker lang stuk te gaan fietsen, maar van de voorspelde en op-verheugde bijna twintig graden kwam niks terecht, en dus hebben we een korter rondje gemaakt. Op zondag konden we ons fietsplan wel uitvoeren en hebben we een nieuw mountainbikepaadje uitgeprobeerd dat ze hebben aangelegd wat uitkomt in Left Hand Canyon. Het is leuk dat we er een paadje bij hebben, en eenmaal in de canyon zijn we naar Jamestown gefietst. Dat kan vanwege de wegwerkzaamheden alleen op zondag, en het was alweer even geleden dat we er geweest waren. De conclusie: dag smal bergweggetje, hallo veel te brede straat-in-wording. Maar in ieder geval hebben we lekker gefietst! Het leek er even op dat dat de laatste keer zou zijn totdat we terugkomen uit Florida, maar het viel mee en we hebben nog een paar kortje ritjes gedaan deze week, voordat het gistermorgen begon te sneeuwen. Bah, daar kregen we weer twintig centimeter zou ik bijna zeggen. Ja het ziet er leuk uit maar we hebben ons ondertussen weer herinnerd hoe fijn het is als het lekker warm en zonnig is. Wat dat betreft is het niet erg dat we de komende tijd vaak weg zijn (naar lekker warme bestemmingen), dan missen we hopelijk mooi de laatste restjes winterweer!