Brièvement à Toulouse - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Brièvement à Toulouse - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Brièvement à Toulouse

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

03 September 2022 | Frankrijk, Toulouse

Vanuit Glasgow ging het naar Amsterdam, en van daaruit op donderdagmorgen verder naar Toulouse. Toen we dat boekten was het hartstikke duur om dat op één ticket te doen, waarbij we bovendien of heel laat aan waren gekomen of heel erg vroeg hadden moeten vertrekken, dus eigenlijk was dit wel net zo fijn. Bij het ontbijt bleek dat er flink wat Formule 1 personeel in ons hotel zat, niet dat iemand ons ook maar bekend voorkwam trouwens maar wel geinig om te zien!

Na een snelle vlucht waren we in Toulouse en splitsten we ons op nadat we eerst even iets hadden gegeten. Danko had afspraken met Airbus (een klant van ons :-), en de reden voor de eerdere bezoeken aan Toulouse - wat we eerder nog niet in de openbaarheid mochten brengen) voor het Ascend-project waar wij componenten voor leveren, en ik ben naar het hotel gegaan en heb daar ook maar eens wat gewerkt. Ondanks de goede voornemens was dat toch nog niet zo gelukt de afgelopen week. (Met al dat gereis voelt het alsof we al veel langer van huis zijn!) ’s Avonds was er een etentje waar we voor uitgenodigd waren, mooi nog net op loopafstand zodat we fijn even de benen konden strekken. We konden buiten zitten, het eten was heerlijk en het was ook erg gezellig. En leuk om weer eens bij te kletsen met mensen van de UT die er ook waren. Ooit kwam je elkaar semi-regelmatig wel op de één of andere conferentie tegen maar door corona hebben we hopen mensen al tijden niet gezien.

De volgende dag ging de wekker vroeg. Danko had een heel programma voor de dag dat ’s morgens al begon en ik maakte van de gelegenheid gebruik om te gaan hardlopen voordat het warm werd. Deze keer langs een Franse rivier in plaats van een Schotse, haha! En waar het zo heel makkelijk ging in Glasgow moest ik er nu wel wat meer moeite voor doen, maar alsnog was het fijn om zo de dag te beginnen! Daarna was ik nog ruim op tijd om in het hotel te ontbijten en daarna ben ik een rondje door de stad wezen lopen. Even naar Port de la Daurade (een parkje aan de rivier) waar ik een stukje over de kade gelopen heb, ik heb even rondgekeken in de basiliek van Notre Dame la Daurade en daarna heb ik eventjes op een bankje in de schaduw zitten lezen. Daarna was het al middag en lustte ik wel iets te eten en ben ik een broodje gaan kopen nadat ik door de leuke kleine straatjes in de richting van een bakker die ik me herinnerde was gelopen. Het was zo half mijn bedoeling in het hotel te eten maar de bakker had ook een terrasje en dus ben ik daar gaan zitten met mijn stokbroodje. Luxe!

’s Middags dacht ik het stadhuis te gaan bekijken maar trof bij de ingang de melding aan dat het gesloten is voor bezoek. Net zoals een half jaar geleden herinnerde ik me op dat moment. Het was wel druk bij de ingang met meerdere bruidsparen met hun gasten! Ik ben teruggelopen naar het hotel en heb fijn wat zitten lezen en me ook nog maar eens nuttig gemaakt qua werk. Ik had Danko aan het eind van de middag wel terug verwacht maar die was nadat ze klaar waren eerst nog even iets wezen drinken met Marc en Simon. Daarna kwamen ze naar het centrum en zijn we erg gezellig aan het plein bij het stadhuis uit eten geweest.

Vanmorgen konden we fijn samen ontbijten en ondertussen zijn we weer op weg naar Nederland. Voor mijn gevoel waren we korter in Toulouse dan in Glasgow terwijl het ongeveer even lang (of kort!) was. Ik moet zeggen dat we allebei blij zijn dat we normaal gesproken niet zóveel reizen want op een gegeven moment heb je niet echt meer een goed idee waar je nu eigenlijk bent. Nadat we de afgelopen zes nachten in zes verschillende bedden geslapen hebben (het kwam zo uit dat we in beide hotels van kamer gewisseld zijn) kijken we ernaar uit de komende week een wat minder volle planning te hebben :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 240037

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: