Drukke weken en een heerlijke verjaardag - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Drukke weken en een heerlijke verjaardag - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Drukke weken en een heerlijke verjaardag

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 Februari 2023 | Nederland, Denekamp

Net iets meer dan drie weken geleden vertrokken we naar Nederland, voor een reis van zes weken (!) deze keer. De dag van tevoren nam ik mijn kans waar om eerst nog krachttraining te doen. De vrouw met de afspraak na mij was er net voor ik klaar was, zag mij roterende planken doen en maakte de opmerking dat ze me een inspiratie vond. Ik werd er verlegen van, zo zie ik mijzelf namelijk helemaal niet! ’s Middags heb ik mijn koffers ingepakt, waar ik voor het avondeten al klaar mee was, meestal moet dat ’s avonds nog maar deze keer niet!

De volgende dag vlogen we via Atlanta met KLM naar Amsterdam, en wat een genot is het als je dan een spontane Nederlandse bemanning treft. Voor mijn gevoel waren we toen al half thuis! We hadden letterlijk een gloednieuw vliegtuig, met een erg mooi interieur en de beste bedden die we ooit gehad hebben, en we hebben erg goed geslapen onderweg naar Nederland. We kwamen aan in een grijze wereld met wolken die tot op de grond hingen. Aan dat soort weer met hoe koud het voelt door de luchtvochtigheid zijn we duidelijk niet meer gewend!

Voor de eerste paar nachten hadden we een hotel geboekt in Kevelaer, waar we aan het eind van de middag waren. Chris en Hetty hadden ondertussen voor ons gekookt en we konden ongeveer direct aanschuiven voor het eten, dat was prettig. De volgende dag hebben we een uitstapje gemaakt naar het winkelcentrum in Oberhausen om een beetje rond te lopen en koffie te drinken en zijn we met z’n vieren uit eten geweest. Verder hebben we het maar niet te laat gemaakt want de jetlag was wel aanwezig deze keer om het zo maar te zeggen. Ik was dan ook erg blij dat ik een sportschool gevonden had waar ik op zondagmorgen wel een uurtje mocht komen hardlopen, daar was ik erg aan toe, even bewegen, zo fijn! We hebben brood gegeten bij Hetty en Chris en zijn daarna naar Denekamp gereden, waar het fijn was om Ria en Ad weer te zien :-).

Op maandag moest Danko aan het werk op de UT en had ik een langzaam-aan dagje – met krachttraining want mijn programma staat in een app en kan ik dus overal doen. Ik begon er moe van de jetlag aan en voelde me daarna meer moe van wat ik gedaan had, dat was fijn!

Voor de dag erna had ik met Carolien afgesproken om in de stad ergens lunch te eten. Zo leuk dat dat kon en elkaar te zien en lekker te kletsen! En na het werk zijn we met Anna en Sven even in de stad ergens iets wezen eten. Op woensdag werd er door ons allebei gewerkt, en op donderdagmorgen ben ik nadat ik Danko naar de UT had gebracht bij een sportschool die Carolien wist te zitten wezen hardlopen. Zo fijn! ’s Avonds was er een etentje met mensen van de UT en mensen van Airbus die voor een dagje waren ingevlogen en dat was erg leuk en gezellig.

Op vrijdag was Ben jarig en ben ik met Ria en Ad mee op visite gegaan. Nu kon het eens een keer! Blijkbaar was dat nogal een verrassing voor iedereen, wat ik trouwens minstens net zo leuk vond! En daarna was het weekend en waren we gewoon al een week in Nederland. Waar die week is gebleven vroegen we ons af! We hadden op zaterdagmiddag met Daan afgesproken en dachten hem ’s avonds mee uit eten te nemen, maar het kwam zo uit dat hij ons op een erg gezellig en lekker etentje trakteerde :-). De volgende dag zijn we even een uurtje wezen winkelen in Enschede waarbij Danko zoals gehoopt een paar leuke truien vond, en waarna met Chiel en Sandra hadden afgesproken om uit eten te gaan. We waren maar een klein beetje aan de vroege kant maar zo hadden we wel fijn de tijd om even koffie te drinken en langer te kletsen voor het eten. Dat was leuk en gezellig!

Daarna was het alweer de volgende werkweek voor Danko, dat ging wel zo snel! Ik ben op maandag nog een keer wezen hardlopen en op dinsdag had Anna ons voor het eten uitgenodigd en uitgebreid voor ons gekookt. Dat was supergezellig en voor we het wisten was de avond ook alweer om.

Anderhalve dag later zat het werk op de UT voor Danko erop, en dat vond hij niet erg om het zo maar te zeggen. Het waren drukke dagen, waarbij er van alles moet, er nog allerlei afspraken waren en je er eigenlijk niet aan toe komt om alle gewoonlijke werk-dingen ook nog bij te houden. Het was dus fijn dat het op vrijdag goed genoeg weer was zodat hij een flink eind kon gaan fietsen, terwijl ik liever krachttraining deed. En daarna was het weekend, al betekende dat voor Danko nou niet dat hij dan tijd had om vrij te hebben omdat hij nog van alles moest voorbereiden voor een afspraak in Oxford de week erna. We zijn wel even met Ria en Ad op pad geweest omdat ik iets moois mocht uitzoeken voor mijn verjaardag, waar we bij een juwelier in Enschede goed voor geslaagd zijn :-). Voor zondag hadden we ’s avonds met Carolien en Michiel afgesproken, maar dat viel in het water omdat we ons niet zo fit voelden. We hadden een paar dagen eerder nog tegen elkaar gezegd dat het toch mooi was dat we nog niet ziek waren geworden, maar daar waren we dus net te vroeg mee. Wel jammer! Danko annuleerde ook de reis naar Engeland, want dat zou totaal geen zin hebben. Zo begon die week dus wat anders dan we hadden gedacht! Met het voordeel dat we nu dan eindelijk tijd hadden om op maandag samen De beentjes van Sint Hildegard te kijken :-). Ik voelde me nou ook niet erg fit, reden genoeg om maar even niet te sporten of op pad te gaan want ik wilde niet ook ziek worden. En dat gebeurde gelukkig ook niet, waardoor ik op dinsdag supergezellig met Kelly en Jessica uit eten ben geweest, gevolgd door een hartstikke leuk verrassingsbezoekje aan Emma want we kwamen toch min of meer langs haar huis. Dat was zo’n leuke avond!

Op woensdag wisselden we de huurauto in voor een maatje groter met genoeg ruimte om mee op vakantie te kunnen, en ben ik ’s middags heerlijk buiten wezen hardlopen want daar was het ideaal weer voor. En een dag later was ik jarig! Danko verraste mij ’s ochtends met een beeldje van een Elephant Parade-olifant die ik vorig jaar op Schiphol had zien staan en waar ik op slag verliefd op was geworden maar echt nergens had kunnen vinden. Daar was ik echt zó blij mee! Ria en Ad hadden een stoeltje voor mij ingepakt en een paar leuke cadeautjes, en de rest van de dag ben ik verwend met een boel visite. Echt, het was zo geweldig om mijn verjaardag in Nederland te vieren en ik was de koning te rijk met iedereen die op bezoek is geweest! Thuis hebben we dat helemaal niet dus dat maakte het nu extra speciaal. De dag was voorbij voor ik er erg in had!

En dan is het vandaag ineens al tijd om eens spullen te verzamelen en koffers in te pakken om morgen op vakantie te gaan. Hoe het kan dat dat opeens al zover is dat hebben we zeg maar niet helemaal (of eerder: helemaal niet) meegekregen in de drukte van de afgelopen paar weken. Ook deze keer waren we toch weer een stuk drukker dan we van tevoren in de gaten hadden, dus we kijken ernaar uit om er even samen tussenuit te gaan!


  • 12 Februari 2023 - 14:54

    Mam.:

    Ja Annemiek, het was heel mooi dat het zo uit kwam dat je jouw veertigste verjaardag " thuis" kon vieren. Inderdaad heerlijk!

    Liefs, Mam.


  • 13 Februari 2023 - 12:26

    Annemiek Kamphuis:

    Daar ben ik het helemaal mee eens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 240057

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: