Naar huis en naar huis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Naar huis en naar huis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Naar huis en naar huis

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 Maart 2023 | Nederland, Schiphol

De laatste avond in Genua zijn we nog een keer heerlijk uit eten geweest bij hetzelfde restaurantje waar we eerder een viergangenmenu gehad hadden. Dat was niet per se het doel, maar we hebben dat wel nog een keer gedaan en echt erg lekker gegeten! De volgende ochtend ging de wekker om half zeven en waren we ruim de eerste mensen bij het ontbijt. En zo na twee weken hoefden we ons kamernummer niet meer te zeggen, en ook niet te zeggen wat voor koffie we graag wilden want dat was ondertussen bekend. Zo grappig, haha!

Het was iets na half tien tegen de tijd dat we onze letterlijk ovenverse broodjes gesmeerd hadden voor onderweg en alles in de auto hadden geladen en konden vertrekken op weg ‘naar huis’, waar we net iets meer dan twaalf uur later de oprit opreden. Mooi op tijd zodat we fijn nog even samen iets konden drinken met Ria en Ad!

De volgende dag vierde Ad zijn verjaardag en was het weer zo gezellig om iedereen te zien en met iedereen te kletsen! Wat een luxe dat we dat twee keer binnen een paar weken konden doen! Die dag ging echt erg snel voorbij, en de volgende dag zijn we begonnen met Ad te feliciteren, cadeautjes te geven en Ria haar zelfgebakken appeltaart nog wat meer eer aan te doen. Danko is nog even een rondje wezen fietsen en daarna gingen we op weg naar Arnhem om Daan nog een keer te zien. Dat was leuk, hij heeft ons nog een keer mee uit eten genomen, en na nog even koffie drinken zijn we weer teruggereden naar Denekamp. Daar waren we dan weer mooi op tijd om nog iets te drinken met Antoon, en ons tegoed te doen aan de laatste stukjes appeltaart. Als het kan dan kan het hè!

Gisteren bekroop me het gevoel van oh, er moet al wel het één en ander bij elkaar gezocht en ingepakt worden, maar niet voordat ik ’s ochtends nog een keer was wezen hardlopen. Ik begon met het idee van iets van drie kwartier, maar het ging zo lekker dat ik ruim tien kilometer gelopen heb. Dat was fijn! Toen ik thuiskwam ging iedereen net weg om verschillende stukjes te fietsen en was ik dus alleen thuis. Wanneer dat voor het laatst is voorgekomen dat vraag ik me af! Ik heb maar eens een begin gemaakt met koffers gedeeltelijk inpakken, ik kon nog even naar de kapper en daarna was het de bedoeling dat we na een videovergadering een beetje vroeg op de avond richting Enschede konden vertrekken omdat we met Carolien en Michiel hadden afgesproken. Natuurlijk zul je net zien dat die keer de meeting uitloopt waardoor we wel wat later waren dan de bedoeling was, maar we hebben echt zo’n gezellige avond gehad! Ons voornemen om dan echt deze dag eens niet laat in bed te liggen is ruimschoots mislukt om het zo maar te zeggen, haha!

Vanmorgen begon de planning met het ‘even’ omruilen van de huurauto: er in Enschede één ophalen om mee naar Schiphol te rijden, en in Nordhorn de auto terugbrengen waarmee we op vakantie geweest zijn. Dankzij de navigatiedame die ons vreselijk liet omrijden vanwege ingebeelde wegafsluitingen zijn we daar een stuk langer mee bezig geweest dan nodig was geweest! In de middag deed ik nog een paar laatste boodschappen, kon ik Marcel nog met zijn verjaardag feliciteren, installeerde Danko nog even een nieuwe keukenkraan, stemden we per post alvast voor de verkiezingen en pakten we alle spullen weer in de koffers. Klaar voor vertrek, maar voor het zover was hebben we eerst Ria en Ad nog mee uit eten genomen. Dat was gezellig! Daarna was het tijd om afscheid te nemen en zijn wij naar Schiphol gereden. Morgen vroeg de wekker, en dan vliegen we halverwege de ochtend naar huis. En ergens heb ik daar nog geen idee van, want na deze tijd in Europa voelt dat leven heel ver weg!

• 02 Maart 2023 - 09:55

Bernadette Eaglen:

Wat hebben jullie in 6 weken veel gedaan en gezien en mensen ontmoet.

Daar kun je in Amerika weer een hele poos fijn op terugkijken Annemiek.

En in april kom je al weer nieuwe herinneringen opdoen heb ik gehoord van Ad.

Wens jullie een goede thuisreis en wie weet tot ziens weer in April.

Namens Malcolm heel erg bedankt voor de mooie verjaardagskaart.Zo attent!

• 02 Maart 2023 - 10:16

Annemiek Kamphuis:

Het voelt wel alsof we veel langer dan zes weken weggeweest zijn! We gaan zo vertrekken maar ik kijk er nu alweer naar uit dat we al zo snel weer terugkomen :-). Hopelijk tot in april inderdaad!

• 02 Maart 2023 - 11:50

Anita Michorius :

Dag Annemiek en Danko

Wens jullie een goede reis terug

Dank jullie wel voor de gezellige uurtjes samen. Aan tafel komen vaak de mooiste gesprekken voorbij.

Tot gauw

Groetjes

• 02 Maart 2023 - 19:26

Annemiek Kamphuis:

Dankjewel! En jullie ook bedankt voor de gezelligheid en het samen eten, dat was leuk hè!